Támogatja valamelyik Bibliai ige a gyermekkeresztelést?
"Viszont a Szentírás szerint csak akkor keresztelkedhetünk meg, ha elég idősek vagyunk ahhoz, hogy meg tudjuk érteni az Isten királyságáról szóló jó hírt, és hinni tudjunk benne (Cselekedetek 8:12). A keresztelkedés előtt szükséges, hogy halljunk Isten szaváról, elfogadjuk azt, és megbánjuk a bűneinket, amit egy csecsemő nyilvánvalóan nem tud megtenni."
Apcsel 8:12 "De amikor hittek Fülöpnek, aki az Isten országáról és a Jézus Krisztus nevéről szóló evangéliumot hirdette, megkeresztelkedtek; férfiak és nők egyaránt."
A Biblia nem írja, hogy csak felnőttet vagy gyereket lehet megkeresztelni, azt sem, hogy pl gyermeket tilos lenne. Legalábbis ilyen igét még senki se mutatott nekem.
Viszont vannak igék, amik egyértelműen mutatják, hogy már az apostolok is kereszteltek gyermekeket:
"Egész háza népével együtt megkeresztelkedett, aztán kért minket: "Ha nézetetek szerint az úr híve vagyok, térjetek be házamba, és maradjatok nálam." és erővel rá is vett erre minket."
"Az pedig még akkor magához vette őket, éjszaka kimosta sebeiket, s rögtön megkeresztelkedett, hozzátartozóival együtt. Aztán házába vezette őket, asztalt terített nekik, s örült egész háza népével, hogy az Isten híve lett."
"Igaz, még Sztefanász családját is megkereszteltem, különben nem tudom, hogy még mást is megkereszteltem volna."
Több helyen is írják, hogy a megtérő az egész háza népével, családjával együtt megkeresztelkedett. Azért elég valószínűtlen, hogy ne lettek volna gyerekek akkoriban.
"Hagyjátok csak a gyermekeket, ne akadályozzátok meg őket, hadd jöjjenek hozzám, hisz ilyeneké a mennyek országa!"
Aki a gyermekektől megtagadja a keresztséget, az magával Krisztussal szál szembe.
Nem támogatja, a Tanúk sem.
A Biblia alapján azokat lehet megkeresztelni, akik tudatában vannak a szellemi szükségletüknek, és felmérték azt, hogy vállalják a keresztény élettel kapcsolatos dolgokat.
Amikor a bibliában azt olvassuk, hogy valakinek a háza népét megkeresztelték, abban a gyermekek nincsenek benne, mert a szülő felügyelete alá tartozik, és azt az elbírálást kapja amit a szülei.
(1Korintusz 7:14) 14 Mert a nem hívő férj meg van szentelve a felesége miatt, és a nem hívő feleség meg van szentelve a testvér miatt. Máskülönben a gyermekeitek tisztátalanok volnának, most pedig szentek.
amikor a gyermek eléri azt a kort, hogy önként maga is tisztában van a keresztény élettel és komolyságával, akkor jelezheti a szándékát. S attól már a személye függetlenedik ebben a szülőktől.
"Amikor a bibliában azt olvassuk, hogy valakinek a háza népét megkeresztelték, abban a gyermekek nincsenek benne"
Ezt idézd nekem a Bibliából, hogy a gyerekeket nem keresztelték meg.
Idéztem, hogy a gyermekek a szüleik által szentek, ha maguk is keresztény életet élnek. Ellenben nem kellett volna külön leírni ezt, ha gyermeket is megkell keresztelni. Addig míg gyermek a szülei által vannak elfogadva, nem a keresztelkedésük által.
De ha Te nem így látod, akkor kereszteld meg a gyermeket.
Vitába nem szeretnék bocsátkozni.
"Amikor a bibliában azt olvassuk, hogy valakinek a háza népét megkeresztelték, abban a gyermekek nincsenek benne"
De, benne vannak A háznépbe nemhogy a gyerekek, de még a szolgálók is beletartoztak. Viszont ez alapján nem lehet gyerekeket keresztelni. De nem tudom, miért baj a gyermekkeresztség, mivel ha felnő és nem jár Krisztussal, hanem pl. ateista lesz, elkárhozik. Azt se feledjük, hogy Pál a Korintusi levélben leírja, hogy a hívő szülőknek szent a gyermekük is, sőt, elég, ha az egyik szülő hívő! De ezt felnőttkorban bukhatja.
1 Kor
7,14 Mert meg van szentelve a hitetlen férj az ő feleségében, és meg van szentelve a hitetlen asszony az ő férjében, mert különben a ti gyermekeitek tisztátalanok volnának, most [Róm. 11,16.] pedig szentek.
"De, benne vannak A háznépbe nemhogy a gyerekek, de még a szolgálók is beletartoztak."
Örülök, hogy így látod, akkor ezek szerint a gyermekeket is megkeresztelték az apostolok és még a szolgálókat is.
"Örülök, hogy így látod, akkor ezek szerint a gyermekeket is megkeresztelték az apostolok és még a szolgálókat is."
Igen, de a katolikus gyermekkeresztség nem ezen alapul. Az apostolok cselekedetei amúgy is egy elbeszélő mű, annak alapján nem szabad szabályokat hozni. Pál apostol alapján a hívő gyermekei keresztség nélkül is szentek
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!