Honnan lehet tudni, hogy Isten jó-e valóban? Vagy egyáltalán, hogy milyen is.
"Nem lehet egyszerre abszolút jó és rossz is."
Igaz.
"Mivel van jó a világban ISten ebből következően abszolút jó"
NEM!
Ez csak annyit jelent, hogy az istenben van jó is.
"A rossz pedig következésképp Isten hiánya."
Mert? Valami bizonyíték?
"Úgy tervezte, és épitette fel az életet, hogy élvezetes legyen"
Nekünk - és ez is azért terjedt el, mert az életünket segíti.
De bizonyos fejlettség alatt az élőlények nem élveznek semmit.
"Van öt érzék szervünk amit használhatunk"
Több is.
"pedig magához az élethez nem feltétlen szükséges."
De előnyt ad, ezért terjedt el.
"Úgy tervezte meg a természeti körforgásokat, hogy harmóniában éljenek egymással."
Na, ez NEM igaz.
"Értelmes munkát, feladatot adott az embernek, ahol a kreativitását is kifejezheti."
Az emberek egy részének, és ma. Régen azért sokkal több volt a rossz munka.
"Bizalmat szavazott a teremtményeinek, akik közül némelyek hátat forditottak neki."
És ezt ő nem tudta előre?
Akkor tehát ő mazohista?
"Isten abszolút jóságához kell magad mérni."
Ezt honnan fogod megtudni, hogy milyen?
"Jézus többek közt ezért is jött el, hogy megmutassa, hogy kihez kell az embernek viszonyítania magát. Jézushoz."
:-()
Ilyet én is csinálhatnék, nem is rossz ötlet.
"A Biblia közli az ember felé az abszolút információkat"
A Bibliát ki írta?
#10
Ezzel mit akarsz mondani? Vagy nem nekem írtad?
Kedves Kérdező,
'Léttökéletességi fokozatok:
"Tapasztalati tény, hogy a világban a dolgok különféle fokban jók, igazak, stb. Kell lennie tehát egy legjobb, legigazabb, és ennek következtében leginkább létező lénynek. Azonban az a lény, mely valamely nemben a legnagyobb, oka mindazon lényeknek, melyek ahhoz a nemhez tartoznak. Létezik tehát valami, ami valamennyi lény számára a lét, a jó és minden tökéletesség oka. Ezt nevezzük Istennek."
- Részlet idézet a Summa Theologiae-ból, Aquinói Szent Tamás.'
Ahogyan ha az ember képes 100% vagy csillagos ötösre megírni egy dolgozatot/megcsinálni valamit, akkor nem fog direkt hibákat ejteni benne, vagy ha valaki szeret valakit nagyon, akkor nem fogja kevésbbé szeretni, csak mert lehetséges neki, mert az nem volna az igazi szeretet már, semmiképpen sem egy őszinte szeretet.. Ez logikus ha tényleg valami szimpatikus és tökéletesnek vélt, akkor nem problémát keresünk benne, hanem örülünk neki. Ez volna az ideál és mivel tudjuk, hogy ez volna az ideál, kell is legyen egy ilyen. Isten nem volna Isten ha nem létezne tökéletesség. Mert akkor a tökéletesség több volna, mint ő és akkor már nem volna isten.
Illetve még, hogy:
A keresztény felfogásban ez az élet egy nagyon fontos de múló "szakasza" a létnek, elmúlik és utána ami jön, kinek-kinek érdemei szerint az lesz az örrökké való vagy a kárhozataban vagy a mennyekben a tettei szerint, gonoszoknak-jószívűeknek.
Tehát ilyen szempontból nem az a lényeg, hogy minél jobban sokszor egyesek önzően élvezzék ki az életet mások javára, sőt kárára.
De mindent lehet a maga mértéke és megfontolása szerint..
A cél nem feltétlenül minél több és teljesebb életet élni, hanem minnél helyesebbet és sokan nem hiszik, de aki jószivű az boldog is belül, akkor is ha körülütte az emberek mást gondolnak és ellenségesek..
Így volt ez a korai keresztényekkel is, akiket a rómaiak igen üldöztek, vadállatok elé vetettek stb. És most Rómában van az Egyház központja, ahol egykor a császárok sportot űztek a hivőkkel.
Az apostolokat is János kivételével egytől egyig megkínozták. Ma is erős üldözés van közel keleten és sok helyen Afrikában pusztán az emberek hite miatt.
..
A hit Istenben egy ajándék, ami egy fajta lelki biztonságot ad és nyugalmat. Legfőbbképpen pl. a bizonytalanságot veszi el attól minek létezünk és kétséget a halál utáni léttől. És attól, hogy valakit hirtelen halál érint, ha tényleg Istenben hivő, mert amire várunl és felkészültünk, az nem nevezhető hirtelennek, függetlenül hogy az hetek múlva vagy évtizedek múlva jön. Az Isteni gondviselés sokkal jobban egy lelki védőpajzs, ami azt jelenti, hogy jóban és rosszban boldognak lehetséges lenni.
Egy istenhivő képletesen szólva jobban fél a bűntől, mint az összes démontól és rossz embertől egyben, mert a bűn az, ami elválasztja őt Istentől.
Isten képes csodákra valóban (különben nem volna Isten), de amit biztosan megad annak aki kéri és bízik benne, az nem a halál elleni védelem, hanem a lelki felkészültség és a bizalom, hogy bármi is jön pozitívan néz elé :)
A keresztények is tökéletlen emberek, hibáznak-gyengék mint bárki más, ha tökéletesek volnánk akkor nem kellene megváltás.
Péter is háromszor tagadta meg Jézust, de utána mégsem azt mondta neki Jézus, hogy semmirekellő minek jött egyáltalán vissza.
..Mint ahogy a politikusok, vezetők, úgy a keresztények között is sajnos van olyan akinek nem kellene ott lennie ahol.
De a lényeg, hogy megpróbáljuk a jót keresni a másikban és bízni a gondviselésben, hogy a végén jóra fordul.
Pl. a Máltai Szeretetszolgálat, Ökumenikus Segélyszervezet, Baptista stb. sok emberen tud segíteni.
És ez többek között az emberek jó indulatán is alapszik a hit mellett.
Más vallásban nem szokott -általában-, ilyen összetartó összefogással, ha már a segítést illeti:
"..Az Egyház több, mint 140 000 iskolát, 10 000 árvaházat, 5000 kórházat, és közel 16 000 más egészségügyi ellátóközpontot működtet. A katolikus segélyezők ernyőszervezete, a Caritas becslései szerint a hálózatuk évente 2-4 milliárd angol fontnyi összeget költ segélyezésre (1 angol font kb. = 400 Ft), amivel a Caritas az egyik legnagyobb segélyszervezet az egész világon... "
Áldott vidám hetet és a legjobbakat kívánom! Legyél mindig pozitív és bízz az Isteni szeretetben. Az élet szép és ha neked már picit jó, próbáld másokét is azzá tenni ha módodban áll!
A jó mindig jót hozz és szerencsét, a rossz rosszat, balszerencsét.
Üdv.
Szerintem a 15-ös válaszadó -bár rövid a komment- , mégis egy fontos részletre világít rá: tényleg tudjuk azt , hogy mi az a jóság?
Az emberiség relatív mércéje ezt pontosan tükrözi? Mert az egyik ember ezt , a másik azt mondaná , ha a kérdést meg kellene válaszolni.
Ami biztos a jóság nem választható el a tettektől , ez nem lehet csupán egy belső tulajdonság.
Mentesnek kell lennie minden rosszaságtól. Máskülönben a jóság nem lenne az , ami. Ezzel azt szeretném csak mondani , hogy az igazi jóság nem valamiféle yin-yang dolog :a jóban van egy kis rossz , a rosszban pedig van egy kis jó. Isten nem lenne jó , ha a rossz is meglenne benne. Amúgy elég érdekes - hívő emberként mondom- , hogy ha mi emberek , Istent méricskélve akarjuk Őt mérlegre tenni.
Emberi mércével hogyan lehetnénk jobbak , okosabbak nála?
Amúgy a Biblia és mindaz amit teremtett elmondja , hogy milyen is Ő valójában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!