A katolikus egyház annak idején a tanokat, dogmákat azért is hozták hogy az egyház hatalma erősődjön?
pl. pápai primátus elve, ő Isten helytartója így elég nagy hatalmat tud gyakorolni..
ott van a tisztítózűz kérdése, nyilván ezzel is lehet hatalmat építeni, hogy ezzel lehetett az embereket befolyásolni hogy még nem kerül a pokolba de.....
Nekem a gyónás intézménye is ilyen, lehető legjobb információ szerzés volt ez pont abban az időben mikor az egyház hatalmat kezdett építeni és pont akkor vezették be... gondoljunk bele abban az időben a papok a hívekről mindent tudtak, most persze van gyónási titoktartás meg ezzel nem tudnak hatalmat építeni már, de mikor létrehozták a gyónást akkor azért más volt az egyházi intézmény mint most
Most Szász össze-vissza beszél, vagy jobban mondja el a tényeket Jézusról? Valószínűleg utóbbi, mert
Ha most írja a phd-t, akkor még nem végezte el. Mondjuk érdekes, hogy ref teológus a katolikus *felekezetről* írja a phd-ját. Jól mutatja szegényes és ellenséges lelkületét.
Egyébként érdekes, hogy szerinted Szász beszél össze-vissza. Mert most őszintén, mindettől teljesen függetlenül, Gergely előadásmódja csapnivaló. Rendkívül gyenge szónok, számomra kicsit irritáló, hogy nem saját kútfőből beszél, hanem folyamatosan előadás közben olvasgat, könyvet bújja, onnan olvas fel, stb... Persze Szász is használja a jegyzetet, de közel se ilyen mértékben és ennyire látványosan. Vannak egyébként jó protestáns hitvitázók, Gergely nem tartozik közéjük.
Érdemes megnézni az ateistákkal folytatott vitáit is. Ott is csapnivaló, körkörös érvelést alkalmaz gyakran. Sokszor elmond valamit, majd végig azt ismétli, ahhoz tér vissza. Ez pedig sokszor megakasztja a vitát is, nehéz tovább lépni, új perspektívából nézni adott kérdéseket.
#8
Bocs, de most nincs időm arra, hogy végignézzem Gergőt, és megfelelően elemezzem.
Neki egyébként is érdeke, hogy Róma elsőbbségét megkérdőjelezze. Sőt tovább megyek: a protestantizmus számára az antikatolikus hozzáállás létszükséglet. Hiszen, ha Róma rendben van, akkor nincs szükség a protestantizmusra, és akkor bizony a protestáns keresztényeknek szembe kellene azzal nézni azzal, hogy ők csak egy közepkori szakadármozgalom, nem helyreállítók.
Ellenben pl. Szent Cyprianus-nak mi oka volt a 3. században arra, hogy Rómát Pérer székének és a fő Egyháznak nevezze? :-)
Ha érdekelnek egyébként a katolikus-protestáns viták a péteri primatusról, akkor figyelmedbe ajánlom az alábbi linkeket is:
Ellenben pl. Szent Cyprianus-nak mi oka volt a 3. században arra, hogy Rómát Pérer székének és a fő Egyháznak nevezze? :-)
Ennek történelmi politikai okai voltak nézz utána
Semmilyen politikai oka nem volt. A 3. században a kereszténység lényegében még államellenes vallásnak minősült. Még volt utána is keresztényüldözés, amelyet Diocletianus császár rendelt el 303-ban, majd Nagy Konstantin a megtérese miatt érvenytelenített, 313-ban. Politikai okokról 380-tól beszélhetünk, amikor Nagy Theodosius államvallássá tette a kereszténységet.
Neked kellene utána nézni a dolgoknak, ugyanis nem ismered az egyháztörténelmet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!