Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Hívők ÉS HITETLENEK! Mi a...

Hívők ÉS HITETLENEK! Mi a véleményetek az ateistákról?

Figyelt kérdés
2010. aug. 9. 19:37
1 2 3 4 5 6
 11/58 anonim ***** válasza:
87%
Amíg nem hülyézik le a hívőket, addig semmi bajom velük. Én se mondom az ateistákra, hogy milyen hülyék, amiért nem hisznek Istenben és hahaha, jaj de nagyon meg fogják szívni az utolsó ítéletkor. Elvárnám, hogy ez fordítva is így legyen.
2010. aug. 9. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/58 anonim ***** válasza:
52%
Mindenkinek magánügye,hogy miben hisz! Azt viszon nagyon nem szereten,amikor az ateisták a tudományra hivatkozva hülyének tartják az Istenhívőket! Egyikük sem tujd BEBIZONYÍTANI az igazát! A tudományos elméletek pedig nagyon sűrűn változnak! Ami még tegnap igaz vol,az mára már tévedés: Nagyon sok példa van ilyesmire! Azt pedig még egyetlen tudományos elmélet sem tudja megmondani,ha az élet valóban az ősrobbanáskor keletkezett,az ősrobbanás honnan lett!. Semmiből nem lesz semmi,ez valóban tudományos igazság!
2010. aug. 9. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/58 anonim ***** válasza:
0%
Szerintem elég rossz lehet nekik, mondhatni "tudományos robotként" élik az életüket. Sokféle vallás létezik, szerintem mindenki megtalálhatja a saját világnézetének a megfelelőt.
2010. aug. 9. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/58 anonim ***** válasza:
66%

Szerintem a hit a gyenge emberek mentsvára. Ha egyedül nem megy, akkor előveszik a Bibliát és ettől várják a megoldást. Viszont nem a saját találékonyságuknak tulajdonítják, hogy jobb lett a sorsuk, hanem valamilyen "Isten" megsegítette őket.


Na mármost én (mint ateista) úgy gondolom, hogy rajtam eddig soha a büdös életben senki nem segített és mindent magamnak köszönhetek.


Vannak akik a vallásba "kapaszkodnak", így nem érzik magukat egyedül, még akkor sem, ha ténylegesen egyedül vannak és vannak a többiek, akik tudják, hogy ők irányítják és alakítják az életüket és nem más.


Egyébként semmi gond nincs a vallásos emberekkel.

Mondjuk én a Bibliát úgy képzelem el, mint a világ "legagyoncenzúrázottabb" mesekönyvét, szóval hiszi a piszi :) Én azzal támasztottam ki az egyik szekrényt :D (Isten bocsá')

2010. aug. 9. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/58 anonim ***** válasza:
89%

ma 20:45


Ez még mindig jobb, mintha pornó-magazinokért cserélgetnék a Bibliát... (ha jól tudom Helsinkiben volt ilyen)

2010. aug. 9. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/58 anonim ***** válasza:
36%
Én is hívő vagyok...de nem istenben hiszek, anem a tudományokban :P
2010. aug. 9. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/58 anonim ***** válasza:
18%

Az hogy azért nem utálják az Istent, mert Etiópiában éheznek a gyerekek, és ezért letagadják a létét.


XD

2010. aug. 9. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/58 anonim ***** válasza:
16%

Javítok!


Azt, hogy azért utálják az Istent, mert Etiópiában éheznek a gyerekek, és ezért letagadják a létét.


XD

2010. aug. 9. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/58 anonim ***** válasza:
19%

ateizmus (a gör. theosz 'Isten' és az a fosztóképzőből): istentagadás, istentelenség. - I. Története. 1. Az ateizmus egyik formájának tekinthetők a Buddha előtti ősi indiai filozófiák és vallások, melyek Isten nélkül megyarázzák a világot és az embert. Kínában és a Közel-K-en az ókorban ismeretlen volt az ateizmus; a mindenséget és az egész emberi életet rettenetes istenségek tartották hatalmukban. A fejlettebb kultúrákban az istenség szelídebb alakot öltött, a gör-róm. politeizmusban egészen emberközelivé vált, de az istenek változatlanul hatalmuk alatt tartották az emberi életet. - 2. Izraelben, mivel a nép az igaz Isten kinyilatkoztatásának birtokosa volt, az ateizmus az ostobaság felső fokának számított (Zsolt 14,1; 53,1); a bálványimádás a legnagyobb bűn. - 3. Szt Pál úgy látja, hogy a pogányok erkölcsi romlottsága Isten büntetése bálványimádásuk miatt (Róm 1,18). A pogányságból megtérteket emlékezteti, hogy keresztségük előtt reménytelenül és Isten nélkül, „ateistaként” éltek (Ef 2,12), s hogy a pogányok nem ismerik Istent (1Tesz 4,6). Mivel azonban Isten a teremtett világból fölismerhető, a bálványimádóknak nincs mentségük (Róm 1,19-20). Szt Pál Athénban az ismeretlen istennek sztelt oltárban fölismerte az emberi szív kiolthatatlan vágyát az egy, igaz Isten iránt, akit ő Krisztusban hirdetett. A krisztusi kinyilatkoztatás óta az ateizmus az ő istenségének tagadását is jelenti. - 4. A gör-róm. műveltség területén az ateizmus a legnagyobb bűnök közé tartozott, a gör. törv-ek néha halállal is büntették. Isteneiket 3 csoportra osztották: a mesék és mítoszok, a term. és a fil-ok, az áll. és a pol. isteneire. A mesék és mítoszok isteneit a nép képzeletére bízták, az áll. istenek azonban a társad. élet alapját képezték, tiszteletük kötelező államvallás volt. Ateista az a polgár, aki tagadta az állami istenek létét, v. nem tett eleget kultikus kötelezettségének. A fil-ok közül ateistának mondták azokat, akik az áll. és a népi politeizmussal szemben eljutottak a monoteizmus fölismeréséhez. Emiatt kellett menekülnie Athénból Anaxagorasznak és Prótagorasznak, s kellett meghalnia Szókratésznek. Ezzel szemben a róm. birod. eleinte toleráns volt: megkövetelte az államvallás kultuszát, a cs-korban a cs-kultuszt, de az egyes emberek személyes véleményével nem törődött, a fil-okéval sem. Az ateizmus problémája a zsidósággal és a kerséggel jelent meg. A zsidók ateizmusára a gettó, a keresztények ateizmusára a keresztényüldözés volt a válasz. - 5. Az ősegyh. az ateizmus ellene fölhozott vádját az apologéták révén visszafordította vádlóira, ateistának nevezte a pogányokat (akik nem ismerik Krisztust, s azt, aki őt küldte, az igaz Istent), a zsidókat, a perzsákat. Alexandriai Kelemen fő ateistának tartotta Epikuroszt, s a pogányokban kettős ateizmust látott: nem ismerik el az igaz Istent és istenként tisztelik azt, aki és ami nem Isten. Ugyanígy ateisták voltak a különféle eretnekségek (animizmus, manicheizmus, doketizmus) követői, a markioniták és a szentlélektagadók. - Az ateizmus ókori fogalma tehát összetett. Részben Isten létének közvetlen tagadása, részben tiltakozás az olyan istenfogalom ellen, amely összeférhetetlen az igaz Istennel. A legnagyobb gör. fil-ok ilyen értelemben voltak ateisták, s szegültek szembe a népi és áll. istenségekkel, de a kerséggel is, mert számukra a megfeszített Krisztus istensége ostobaságnak tűnt. De uígy tartották ateistáknak a ker. tudósok a pogányokat Isten létének, az eretnekeket a helyes istenfogalom tagadása miatt. - 6. A középkorban az ateizmus tört-e és megítélése egybeesett az eretnekségekével. - 7. Az újkorban ismét megjelent az ateizmus, és 3 forrásból táplálkozik: a felélesztett antik fil-ból (főként a sztoicizmusból, a szkepticizmusból és az epikureizmusból), a reformációból és a fil. panteizmusból. Descartes és Malebranche még szilárdan istenhívő volt, Bacon úgy nyilatkozott, hogy „aki csak ízlelgeti a filozófiát, hajlik az ateizmusra, de aki igazán merít belőle, az vallásos lesz”. A reneszánsszal azonban megkezdődött a nyíltan hirdetett ateizmus, és a 16-18. sz: érte el tetőfokát. Képviselői az ang. deizmus, a fr. felvilágosodás és liberalizmus, a német racionalizmus követői. A 19. sz. No-ban Feuerbach és Haeckel a porosz államegyh-zal szemben fegyverként használta az ateizmust. Marx Feuerbachot követve minden különbségtétel nélkül a kerség ellen fordította Démokritosz és Epikurosz valláskritikáját, és nyílt, harcos ateizmust hirdetett. A marxista dialektikus és történelmi materializmus szövetségest talált a darwini fejlődéselméletben (darwinizmus), mert úgy vélte, kielégítő magyarázatot ad az ember eredetére. Marx tanítványai, Lenin és Sztálin a kommunizmus hitvallásává, s ahol hatalomra kerültek, államvallássá tették az ateizmust: pártjuk tagjaitól megkövetelték, s az eljövendő boldog kommunizmus ideológiai alapfeltételeként erőszakosan terjesztették. - A modern ateizmus egy másik reneszánsz kori forrása Macchiavelli, kinek erkölcstelen, ateista államelmélete nagy hatással volt egész Eu. pol. életére. A vádak, amelyek a bolsevik kommunizmus ellen szólnak, igazában a macchiavellizmust támadják. A modern elméleti ateizmus fő forrása Spinoza, Kant, Hegel, Schopenhauer panteizmusa.


- II. Az ateizmus fajtái. 1. A gyakorlati ateizmus életforma, melyben az ember úgy él, mintha Isten nem léteznék. Nem tiszteli őt, csak önmaga, s legfeljebb a társad. törv-eihez igazodik. - 2. Az elméleti ateizmus Isten létének közvetlen v. közvetett, tételes tagadása. a) A közvetett (negatív) ateizmus tagadja Isten létét, mert nem ismeri Istent. Azt vallja, hogy Isten létének kérdése ítélőképességének körén kívül esik; v. közömbösségből nem óhajt foglalkozni vele (indifferentizmus). - b) A közvetlen (pozitív) ateizmus cáfolja és támadja Isten létének bizonyítékait, a vallás és az istentiszt. emberi természetből fakadó voltát (anima naturaliter christiana), a gondviselést, a lélek halhatatlanságát, az erkölcsi felelősséget, Isten bíró voltát. Meggyőződéssel hirdeti, hogy nincs Isten, minden istenbizonyítást tudománytalan szemfényvesztésnek, tévedésnek tart, s e bizonyítás lehetőségét elvileg zárja ki. - III. Teol. szempontból nézve nemcsak minden olyan filozófia és vallás ateizmus, amely Isten létét tagadja, hanem azok is, amelyek Isten valamely lényeges tulajdonságát tagadják. Az ateizmus ellenkezik a természetes erkölcsi törv-nyel, ezért korábban az Egyh. általánosságban nem foglalkozott vele, hanem egyenként ítélte el azokat a fil. rendszereket és eretnekségeket, melyek tagadják Isten létét, megismerhetőségét és helyes fogalmát. Az ateizmus összefoglaló, rendszeres elítélése az I. vat. zsin-on történt a Teremtőről és a kinyilatkoztatásról szóló fejezetekhez csatolt anatémákban. A zsin. Isten létének tagadói közül elítéli azokat, akik 1. tagadják a látható és láthatatlan világ teremtő Urát; 2. akik azt állítják, hogy az anyagon kívül más nem létezik; 3. akik a teremtett dolgok és Isten lényegét v. szubsztanciáját azonosnak mondják; 4. akik azt állítják, hogy a véges valóságok az isteni lényegből áradnak ki v. ennek megnyilvánulásai, ill. a teremtés az önmagában meghatározatlan istenség önmeghatározása; 5. akik tagadják a világ semmiből való teremtését, v. azt mondják, hogy a teremtés nem szabad cselekete Istennek. - Az 1. kánon az elméleti ateizmust, a 2. az abszolút materializmust, a 3. általában a panteizmust, a 4. a panteizmus fajtáit (emanatizmus, evolucionizmus, idealizmus), az 5. Günther tanítványait ítélte el. A kinyilatkoztatásról szóló rész kánonjai az Isten megismerhetőségét tagadók ellen szólnak (DS 1801-1809). - Lényegéből áradó ateizmusa miatt ítélte el a p. a modernizmust. Az ateizmus elítélése minden olyan p. állásfoglalás is, ami az agnoszticizmus, az indifferentizmus, a naturalizmus, a racionalizmus, a liberalizmus, a szabadkőművesség és a kommunizmus ellen irányul. - IV. Erkölcsileg nézve a gyakorlati ateizmus bizonyos ideig bűntelen is lehet. Hitetlen család, vallástalan isk-k, az élet nehézségei, szenvedélyek bizonyos ideig elterelhetik az ember figyelmét Isten létéről, de előbb-utóbb mindenki szemben találja magát léte alapkérdéseivel. Az ilyen ateizmus kialakulásához hozzájárulhatnak a kat. hívők is méltatlan életükkel, s a különféle felekezetek is az egymás közti vitáikkal, de véglegesen nem menthetik föl az embert felelőssége alól. Az elméleti negatív ateizmus Közép-Eu-ban aligha lehetséges. A pozitív ateizmus súlyos bűn: istentagadás, vallástalanság, hitetlenség.

2010. aug. 9. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/58 anonim ***** válasza:
72%
Van egy közös vonásuk a hívők egy részével (mind2-nél az elvetemültebb fajtára értem): cska a maguk igazát fújják, de azt mindenhol, ahol lehetőség van rá, mást meg se hallgatnak, és szentül HISZIK hogy az ő nézeteik az igazak. Amíg nem próbálnak meggyőzni az igazukról, addig jól elvagyok velük.
2010. aug. 10. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!