Ki volt a bibliai Ádám anyja?
Szia,
Az általad idézett mondat így kezdődik: "Annakokért..."
Minek okáért? Jó lenne, ha a teljes szöveg összefüggésében vizsgálnád az adott mondatot, és akkor láthatnád magad is, hogy a férfiú itt nem Ádámra vonatkozik, hanem az utódaira. Vagyis az előzményekben leírt történet okáért van az, hogy a "férfiú elhagyja..." Ha gondosan megfigyeled az előző és a következő mondatot, akkor láthatod, hogy Ádám "az ember" kifejezéssel van jelölve...
Üdv. Péter
#3
"Minek okáért? Jó lenne, ha a teljes szöveg összefüggésében vizsgálnád az adott mondatot,"
Oké, akkor vizsgáljuk úgy.
"22
És alkotá az Úr Isten azt az oldalbordát, amelyet kivett vala az emberből, asszonynyá, és vivé az emberhez.
23
És monda az ember: Ez már csontomból való csont, és testemből való test: ez asszonyembernek neveztessék, mert emberből vétetett.
24
Annakokáért elhagyja a férfiú az ő atyját és az ő anyját, és ragaszkodik feleségéhez: és lesznek egy testté."
Igy még egyértelműbb, hogy konkrétan Ádámról van szó, mint első emberről.
#4
"Mivel a Biblia szerint Isten ismeri a jövőt,ezért értelemszerűen a későbbi emberekről beszél."
Ha ismeri a jövőt, akkor miért próbált az állatok kötül párt találni Ádámnak? Hiszen ha ismerné a jövőt, akkor tudnia kellett volna, hogy asszonyember lesz az ideális társa, nem az állatok közül valamelyik.
#5
Hogy lettek volna egy test? Hiszen a Biblia irja, hogy "lesznek egy testté", most miért akarod azt állitani, hogy nem ezt irja?
Sziasztok,
Ne haragudj kedves Kérdező, de neked nagyon komoly szövegértési problémáid vannak. Akkor a teljes szöveg:
"És monda az Úr Isten: Nem jó az embernek egyedül lenni; szerzek néki segítő társat, hozzá illőt. És formált vala az Úr Isten a földből mindenféle mezei vadat, és mindenféle égi madarat, és elvivé az emberhez, hogy lássa, minek nevezze azokat; mert a mely nevet adott az ember az élő állatnak, az annak neve. És nevet ada az ember minden baromnak, az ég madarainak, és minden mezei vadnak; de az embernek hozzá illő segítő társat nem talált vala. Bocsáta tehát az Úr Isten mély álmot az emberre, és ez elaluvék. Akkor kivőn egyet annak oldalbordái közűl, és hússal tölté be annak helyét. És alkotá az Úr Isten azt az oldalbordát, a melyet kivett vala az emberből, asszonynyá, és vivé az emberhez. És monda az ember: Ez már csontomból való csont, és testemből való test: ez asszonyembernek neveztessék, mert emberből vétetett.
Annakokáért elhagyja a férfiú az ő atyját és az ő anyját, és ragaszkodik feleségéhez: és lesznek egy testté. Valának pedig mindketten mezítelenek, az ember és az ő felesége, és nem szégyenlik vala."
Tehát itt a történet teljes egészében. Magad is meggyőződhetsz róla - amit korábban írtam - hogy Ádám "az ember" ebben a szövegben. Ez a mondat amit te kifogásolsz nem azt írja, hogy elhagyja "az ember" az ő atyját és anyját, hanem azt írja hogy ebből az okból kifolyólag, ami itt Ádámmal "az emberrel" történt "a férfiú" hagyja el az atyját és az anyját.
Remélem így már érted.
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!