Jézus megtiltotta a házasságtörő megkövezését, amikor azt mondta, hogy az vesse rá az első követ, aki bűntelen?
Nem szempont abban amit írtam az emberek indoka. A kövezésről, mint bűntetőeszközről mondtam, hogy innen mi is könnyen ítélkezhetünk erről, hogy mennyire kegyetlen és súlyozatlan bírálat. De a törvények elsősorban a közösség védelmét célozzák, és a helyzethez igazítják az eszközöket. Ez nem jó vagy rossz, ez csak szükséges. Ezen belül az egyén lehet megengedő. Pl. ha az a törvény hogy lopásért levágják a kezedet, akkor ha lopsz, levágják a kezedet, de ha akitől loptál mérlegeli a helyzeted, hogy éppen éhen akarsz halni és neki egyébként sem akkora veszteség ezért elenged, akkor nem vágják le a kezed pedig loptál. Ma ez a mérlegelés belefér a törvényi szabàlyozásokba (elvileg), de akkoriban nem volt erre lehetőség. Minél elvetemültebbek a bűnözők, minél gyakoribbak az elkövetések, annál jobban szigorítanak a törvényeken. Nem kegyetlenségből vagy szívjóságból, hanem a közösség védelmének érdekében. Létezik a zéró tolerancia.
Abban akár igazad is lehet, hogy talán az emberek egy része már csak megszokásból is elment néha megkövezni valakit, de az megint egyéni döntés. Maga az elv volt problémás, hogy úgy ítélnek el valakit, hogy nem ismerik az elkövetés körülményeit, és ezen kellett változtatniuk. És hogy nincs kisebb vagy nagyobb bűn, csak valamilyen indíték, ami nem független a körülményektől. Vagyis ha valaki magába néz, rájön, hogy azért mert az ő bűne másféle, vagy nem derülhet ki hogy elkövetett valamt, attól még nem lesz kisebbrendű bűntett mint azé az emberé, akit elé állítottak.
Durva lenne ha minden házasságtörő prosti lenne! :D
Koronként változó. Volt mikor elég volt ha egy nő egy szobában tartózkodott egy férfival kettesben, és látták onnan kijönni őket. De a kövezős időkben szerintem rajta kapták valami bármi olyanon, amit csak a férjével lehetett volna, vagy csak többen állították, hogy látták hogy így volt, vagy a férje ezt mondta, mert másik feleséget akart.
"sőt, ha lenne is, az már eleve bűn, hogy valakit meg akarsz kövezni, és innentől a kör bezárult)."
Akkor soha senkit nem lehetett volna megkövezni. Kezdve a "szombatrontóval".
" Nem. Ilyen nem történt.
A János 7:53–8:11 egy betoldás: Ezt a 12 verset egyértelműen betoldották János evangéliumának az eredeti szövegébe. Nem találhatóak meg a Sínai kódexben, az 1209. sz. Vatikáni kódexben sem.
Egyes görög kéziratok ezt a részt János evangéliumának a végére teszik, más kéziratok pedig a Lukács 21:38 mögé, ami ugyancsak azt támasztja alá, hogy nem tartozik az ihletett szövegrészhez. "
Nahát,milyen igaz. Egy rész a Bibliában,ami tükröt tart az ember elé és megbocsátásra sarkallja. Hát manapság már milyen disznóságokat bele nem toldanak. A nyakát is ki kellett volna törni,de ezek a gonosz bestiák beletoldották,hogy Jézus megbocsátott neki. Fujj!
"Az vesse rá az első követ, aki bűntelen."
Tehát a többi követ már lehetett dobni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!