Jézus megtiltotta a házasságtörő megkövezését, amikor azt mondta, hogy az vesse rá az első követ, aki bűntelen?
Nem "feltételhez kötötte", hanem arra mutatott rá, hogy senki sem bűntelen!
A "feltételhez kötés" azt jelentené, hogy lenne akár egyetlen bűntelen ember is!
A kövezés lényege gondolom az volt, hogy ahányan bűnösnek vélték, annyian dobálták. Ha egy 2-3 évesnek nincs semmilyen bűne (ami a keresztény hit szerint nem így van), akkor sem képes megítélni, hogy egy ilyen bűntett milyen mértékben bűn, nem tud önálló ítéletet hozni. Ilyen alapon a féltegla is bűntelen...
Azok mentek kövezni, akik feljogosítva érezték erre magukat. Pl. akik nem törtek házasságot, azok azt gondolták ez van olyan súlyos tett amivel nem élhet köztük az az ember. Mert az volt a lényeg, hogy a közösségre veszélyt jelentő tagokat eltávolítsák. Valamiért nehéz volt szimplán száműzni őket, gondolom azért mert már nagyobb közösségekről volt szó, ahiva esetleg visszaszivároghatna észrevétlenül a bűnös és folytatná a kártevéseit másokon. Akkoriban nem fért bele hogy börtönöket üzemeltessenek ahol évekig elzárva vannak a rabok. Még most is milyen lassú és fenntarthatatlan az igazságszolgáltatás, és mennyire nem igazságos a gyakorlatban. Akkoriban nem kockáztathattak ennyit. A bűnelkövetők kicsiben is óriási károkat okoztak, a kövezéseknek az elrettentés is célja volt.
Persze ez a történet inkább egy példázat, ami azt mondja, hogy egyedül Isten ítélhet, nekünk meg fel kell találni az igazsagszolgáltatási rendszer arányos működtetését.
Sok ember van most is aki "megkövez" másokat. Ez azt jelenti, hogy az elkövetés körülményeire való tekintet nélkül hoznak ítéletet mások felett.
Nem. Ilyen nem történt.
A János 7:53–8:11 egy betoldás: Ezt a 12 verset egyértelműen betoldották János evangéliumának az eredeti szövegébe. Nem találhatóak meg a Sínai kódexben, az 1209. sz. Vatikáni kódexben sem.
Egyes görög kéziratok ezt a részt János evangéliumának a végére teszik, más kéziratok pedig a Lukács 21:38 mögé, ami ugyancsak azt támasztja alá, hogy nem tartozik az ihletett szövegrészhez.
#6 szaladtak egy tulokért és volt aki, a szomszéd Pistikéért meg keresztelő Jánosért is. Nem volt nehéz bűntelenné generálni valakit a kívánt pillanathoz.
Továbbá lehet Jézus úgy bocsátott meg, hogy hátulról ölelte az asszonyt és segített neki a kezével végig húzni a tulok nyakához feszülő konyhakést.
(a sztori érdekesebb lett volna, ha a nő családtag).
mirőlszól:
Azért kövezték volna meg:
- mert ez volt a parancs
- hogy Jézust csapdába csalják a válaszával
- hogy az asszony ne kotyogjon el túl sokat
Nem hiszem, higy a jó szívü családok botránykozása vezetett ide.
Inkább irigység, félelem, falunap iránti vágy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!