Megmagyarázná valkai a szentháromságot?
# 17 Világos, hát ami a keletnek a Buddhizmus az volt nyugatnak a Krisztusi erkölcs.
Buddha meg törte a lélekvándorlást, az örökös feltámadást, Jézus pedig megtörte a halált a feltámadással.
Két egymással ellentétes tanítás, mind kettő a megváltást kínálja. És mind ketten előttük példátlan erkölcsösségre tanítottak.
Ahogy a Krisztusi erkölcs és az Újszövetség feljebb való az Ószövetségnél [erkölcsi szinten], illetve a mára kihalt európai politeista vallások erkölcsi normáitól, ugyan úgy a Buddhizmus is feljebb való erkölcsi szempontból mint a mára kihalt keleti politeista vallások, de még a mai is élő hinduizmusról is.
Csak az egyikben lehet hinni, de egyikben sem kötelező, viszont mind kettőt [Jézust, Buddhát] el kellene ismerni mint filozófusokat is.
Kérdező:
"Megmagyarázná valkai a szentháromságot?"
Megmagyarázni nem lehet, mert az emberi agy fel sem foghatja, és ez nem egy írott tanulmány, amit az ember bemagol és megtanul.
Részesévé kell válnia Jézus által, a Szent Szellem által!
Isten Szellem, Ő benne áll fen az egész teremtett világ!
Isten, mint Szellemnek, más alatta lévó dimenziókban való kivetülése és megtestesítője, Aki által teremtett mindeneket is, Ő Jézus! Kettőjük kapcsolata és az igaz hívő ember közötti kapcsolata is a Szent Szellem által lehetséges!
Isten egy van mégis három lényegű. Ezért mondja az Írás Jézusról, hogy Ő a testben megjelent Krisztus (Isten)! Isten kinyilatkoztatta magát az emberiség számára Jézus személyében. Jézus is kinyilatkoztatta az Atyát nekünk embereknek a saját személyében. Ezért is akarták a zsidók megölni Jézust, mert önmagát az Istennel tette egyenlővé!
1Tim.3,16.És minden versengés nélkül nagy a kegyességnek eme titka: Isten megjelent testben, megigazíttatott lélekben, megláttatott az angyaloktól, hirdettetett a pogányok közt, hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe.
Jn.10,30.Én és az Atya egy vagyunk.
Jn.14,8.Monda néki Filep: Uram, mutasd meg nékünk az Atyát, és elég nékünk!
Jn.14,9.Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? a ki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát?
" Vajon tudod-e hogy mit jelent a keresztény szó? Ha nem, akkor most leirom neked. "
Még jó,hogy bazira nem ez volt a kérdés.
Az Atya a forrás, a fiú az ő kiáradása, a szentlélek a kiáradás egy olyan formája, amiben az időben utána jövő kiáradás megnyilvánulni tud (pl. anyagiasul).
Isten nem csak a teremtő, hanem a teremtés is, nem független tőle, és jelenleg is minden az ő részét képezi, ráadásul a folyamatos keletkeztetés (kiáradás) dinamikus állapotában "az idők végezetéig", ami után feltehetően újabb teremtési ciklus fog kezdődni.
A keresztény szentháromság egy kabalisztikus allegória:
Atya: Kheszed.
Fiú: Tiferet.
Szent Szellem: Sekíná.
A tréfás és durva tényleg
az az egészben, hogy ez itt
a kundalini jóga
allegóriákba öltöztetve
és valamennyire elferdítve.
Nos, én úgy tudom, hogy ez a yoga kb. az 1600-as évek közepén, ill. a 17 sz.-ban alakult meg. Addigra a szentháromság tana, már számos sok helyre és földrészre eljutott. Nem csoda a hasonlóság!
Én a Szentháromság tanát egyáltalán nem nevezném allegóriának, hiszen nem metafóráról, hasonlatról, behelyettesítésről, elvont fogalomról stb. van szó, hanem a valóságról!
Isten egy van és csak egy létezik, de hármas megnyílvánulásáról, kinyilatkoztatásáról, összképéről stb. csak Jézus óta tudunk. Erről a "Titokról", titok kinyilatkoztatásáról ír nem egy helyen Pál Apostol!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!