Mivel Isten előbb választotta szét a világosságot a sötétségtől, és nevezte nappalnak-éjszakának, mint hogy a nap a helyére került volna, jelentheti ez a jó és gonosz megteremtését és szétválasztását?
Fú...
Ilyenkor érzem úgy, mintha még mindig a középkorban élnénk.
Nem.
Kedves Kérdező, itt az égitestek létrehozásáról van szó, semmi egyébbről. A nap pedig a helyén volt, mindössze még nem jutott át a fény a föld felszínére.
A korintusiakhoz írt levélben pedig más a téma, nem az égi testekkel van összefüggésben.
E világ Istene Sátán, aki fellázadt Isten ellen, Ő uralkodik most, némi engedéllyel. Isten nem teremtette sötétségnek Sátánt.
a 6-os vers pedig Jézusról beszél, aki abban az értelemben hoz világosságot, hogy az emberíégnek visszaadja az örök élet lehetőségét.
Negyedik nap a az emberi szemmel is látható fényről szól. Az első napon az elektromágneses sugárzás indult el, az is fény, csak nem látjuk a teljes spektrumot.
Gonoszról nem szólhat, mert isten csak jót teremtett!
#4:
De ha Isten mindenható, akkor miért nem tud gonoszt teremteni? Ez is paradoxon ;).
A kérdésre érdemes rátekinteni úgy, hogy az Egy-ből kettő lesz - duális. Jó-nem jó, igen - nemigen, stb. Tehát egy olyan folyamat, amely során a kettősség megjelenik. Valami és az ellentéte. A szellemi úton a duális szemlélet fölé kell(ene) emelkedni. Vannak ilyen tudatállapotok: az intuíció, az ihlet, a misztikus unió során létrejön ez. De az ember "kiesik" belőle és a hétköznapi tudatállapotba kerül, hasonlatos, mint amikor egy tehetetlen test, ha nem tartják lehull. Tehát ez munka, erőfeszítés, ez tradicionális értelemben a szellemi úton járás.
Ha kíváncsi vagy #7, keress, kutass, tanulj. Sokféle elképzelés van, miként alakult ki a jó-rossz kettőssége.A teremtés/létesülés csak annyi: legyen. Ezt követően a változás/mozgás a létesültek törvényei szerint működnek. A jó csak azért tud jó lenni, mert rossz is van és viszont.
Érdemes ilyenkor a "keletkezésig" az eredetig visszalépni. Visszautalok a 6-ra: ebben a kettéválásban keletkezett az Egy-ből. De voltaképp a létesült keletkezésekor mindig 3 keletkezik: példa: egy ház-> külső tér, belső tér, határ. Ha a jó-rossz dualitást nézem: a 3. jó esetben a kettő fölött van,vagy rossz esetben alatta van. Pl a szexuálunió: a szép szerelemben a kettő eggyé válik. Rossz esetben valami nemek alatti masszában oldódik fel - megszűnik a két nem, de nem egy egyesülésben, hanem egy megsemmisülésben.
Helyes gondolatnak tűnik, hogy a jó csak azért lehet jó, mert van rossz is, amihez képest lehet viszonyítani.
Ez a gondolatmenet viszont az "isten szimplán csak jó" típusú gondolatmeneteket teszi hibássá, hiszen egy isten is csak akkor lehet jó, ha vele együtt létezik a rossz is. Különben nincs mihez képest jónak lennie.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!