Istennek és Jézusnak külön lelke van? Miben különböznek egymástól?
Isten lelke ha tud világot teremteni, akkor az angyalok, vagy a sárból gyúrt emberek miért nem képesek rá?
Miben más a lelkünk, mint Isten lelke? Mitől egyedi? Ha Isten több mint lélek, akkor mi? Mi az Isten? Illetve ki?
Ehhez a kérdéshez nem ártana, ha egész pontosan definiálnád mit értesz lélek alatt. Mert ha azt vesszük Isten önmagában lélek.
Az ember pedig azért nem tud teremteni, tehát a semmiből anyagot/energiát létrehozni, mert maga is teremtmény.
Ez három módon lehetséges, kedves #1 (mármint hogy, hogy a teremtmény nem tud teremteni).
- Az emberből kimaradt a lélek.
- A test a lélek börtöne.
- Isten és a teremtmények lelke valamiben eltér, de miben?
Nem tudom definiálni a lelket, mert a kérdésem arról szól, hogy megtudjam, hogy mi az (persze nem arra gondolok, hogy egy Jehova lezárja úgy, hogy a lélek a halandó test és nem jotottunk tovább, illetve sehova a kérdésben).
A lélek a testbe zárva valóban nem tud teremteni.Azonban amikor visszatérünk a Mennyországba,ott megtanuljuk hogyan kell.
A mi lelkünk Isten lelkênek "másolata".
Habár nyilván aprócska az övéhez képest.
Haver ,bezárt a játszó tér?
Ki vagy tiltva az oviból ,hogy itt szórakozol?
Isten Egy, mégis három lényegű. Jézus az Atya Isten kivetülése, akaratának végrehajtója és megcselekvője. Ugyanaz a Lélek, ill. Szellem van bennük, mivel maga az Isten Szent Szelleme az összetartó, összekötő kapocs. Ö a Szent Szellem, aki által az Övé is is összekapcsolódnak vele, azaz elpecsételődne általa az örök életre.
Ezért mondjuk azt, hogy az igazakban, a választottakban Isten Lelke (Szelleme) lakik, azaz Jézus a szívben lakik a Szent Szellem által.
Isten Örök és állandó Szellem, amely a Fiú Jézus által képes teremteni, a semmiből alkotni valamit.
A teremtményeknek nincs életük önmagukban, nem Istenek, ezért nem is képesek teremteni. Viszont Isten képmásaként bennünk van az alkotás és a szép érzék. Ezért mi emberek a magunk kis világában képesek vagyunk fizikálisan alkotni természetesen a már megteremtett dolgokból, anyagokból.
Az angyaloknak és az embereknek is gyakorlatilag örök lelkük, egyedi személyiségük van.
Az ember testi halála után nem szűnik meg a lelke, az örök. Ezt jelenti az, hogy Isten az "Élet leheletét" lehelte az emberbe. Viszont Isten Szent Szelleme nélkül, Jézus nélkül, a megváltás nélkül, újjászületés nélkül, Világosság nélkül az ember sötétségben és tudatlanságban él és létezik. Ezért Maga Jézus az örök élet, az örök Világosság az élet értelme.
Isten Szellem és Ő benne áll fenn az egész teremtett világ. Jézus Isten kinyilatkoztatása, kivetülése minden általa teremtett világ számára.
"Isten Egy, mégis három lényegű."
Azért óvatosan, mert a Szentháromság pont azt mondja, hogy Isten egy lényegű, bár három különböző személy, de egy lényeg (essentia).
Nos amennyiben Isten "Egy", úgy abban az esetben nem lehet három személyiségű, hiszen a személyiség "Egy".
Viszont, ezzel szemben a kinyilatkoztatása, megjelenési formája, egyéb tulajdonsága, lényegűsége bizony lehet változatos!
Elég, ha csak a vízre gondolunk! A víz ugyan az a (H2O) akkor is ha szilárd (Jég), akkor is, ha cseppfolyós (Víz), akkor is, ha légnemű (Pára).
Tehát a "Szentháromság" Atya-Fiú-Szent-Szellem. Ez a három pedig egy. Ők egyek, egy és ugyan-az három kinyilatkoztatási formában!
1Jn.5,7.Mert hárman vannak, a kik bizonyságot tesznek a mennyben, az Atya, az Íge és a Szent Lélek: és ez a három egy.
Jn.10,30.Én és az Atya egy vagyunk.
Jn.1,18.Az Istent soha senki nem látta; az egyszülött Fiú, a ki az Atya kebelében van, az jelentette ki őt.
Jn.14,9.Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? a ki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát?
Tehát Isten "Egy" személy, mégis három lényegű!
Hülyeséget beszélsz, de nekem mindegy. Nézd meg, hogy a zsinati atyák miként határozták meg a Szentháromság dogmáját, ha nekem nem hiszel.
Ez a baj sok kereszténnyel, azt se tudja némelyik, hogy miben hisz. Ez meg jó alap például néhány elvakult jehovásnak, unitáriusnak ezen az oldalon, hogy ezen téves definíciók alapján támadják a Szentháromságot.
Miért beszélnék hülyeséget?
Te írtál butaságot, amikor azt állítottad "7", hogy Isten "három különböző személy"!
Ha három különböző személyről beszélsz, akkor már eleve nem lehetnek egyek, és ez ad okot a szentháromság tagadóinak a támadásra.
Nem olvastad, hogy Isten megjelent testben? Vagy azt, hogy: Én és az Atya egy vagyunk. Aki látott engem az látta az Atyát is. Vagy: Akié a Fiú azé az Atya. Vagy, Akiben Jézus lakik, abban az Atya lakik. stb.
Tehát Ők hárman egyek, nem külön Istenek. Egy Isten van csak, aki Atya, Fiú Szent Szellem.
Te sem vagy három, hanem egy vagy, noha van tested, van lelked és szellemed, ez a három alkot egyet, egy egészet.
Azaz te nem három különböző személy vagy, ahogy Isten sem az, hanem egy, mégis három lényegű (test-lélek-szellem). Isten is "Egy" mégis három lényegű, (Atya-Fiú-Szent Szellem).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!