Isten létét hogyan bizonyítanád?
A halálközeli élménynek mi köze az istenhez?
Isten (melyik?) léte sehogy sem bizonyítható.
Ha bizonyítható lenne, az összes híve azt harsogná minden órában.
"A hit lenyege pont az hogy nem lehet bizonyitani."
Akkor hogyan lehet a nem látott dolgokról való MEGGYŐZŐDÉS?:)
Hihetetlen, hogy mennyien tagadják a logikai bizonyítást, pedig nap mint nap alkalmazzák.
Bizonyítás többek közt: [link]
De kismillió módon lehet könnyedén bizonyítani.
Pl.: ha el tudod képzelni Isten, aki egyetlennél nincs nagyobb, ez már önmagában bizonyíték, bár ehhez kellenek logikai/filozófiai/információelméleti alapok, hogy ezt be is lássuk.
"Beszamolnek a halálközeli élményekről."
Az ilyen élmények átélői teljesen vegyes dolgokat mondanak. Mi alapján választod ki hogy melyik számítana hitelesnek és melyik nem?
"Bibliai próféciák. Josephus szerint még Nagy Sándort is neggyőzte"
Tudsz mutatni egy egyértelmű próféciát?
"Akkor hogyan lehet a nem látott dolgokról való MEGGYŐZŐDÉS?"
Jó kérdés. Ez elég ellentmondásos. Ha valamiről meg lehet győződni, akkor az tudás, nem hit.
"Bizonyítás többek közt: [link]
Azt hiszem, rossz linket másoltál be, az oldalon egy bizonyítás sincs. Istenérveket listáz. Mellesleg ezek az érvek is külön bizonyítást igényelnének, mert így beleolvasva csupán megalapozatlan feltételezésekből kiindulva próbálnak okoskodni. Bizonyítás nélkül kijelenteni hogy minden mögé kell valami mozgató, nos, elég hiszékenynek kell lennie hozzá az embernek hogy ezt csak így alátámasztás nélkül elfogadja valaki.
De kismillió módon lehet könnyedén bizonyítani."
Ezek szerint már bizonyítva van? Ki és mivel bizonyította?
"ha el tudod képzelni Isten, aki egyetlennél nincs nagyobb, ez már önmagában bizonyíték, bár ehhez kellenek logikai/filozófiai/információelméleti alapok, hogy ezt be is lássuk"
Ez nem igaz, mert az ember ismeri a végtelen fogalmát, tehát nincs olyan aminél ne lehetne még nagyobbat elképzelni. Csak fantázia kérdése.
"Tudsz mutatni egy egyértelmű próféciát?"
Minden prófécia egyértelmű, ha otthon vagy, azokban a (mára kihalt) ókori műfajokban, amin a Biblia íródott. Ha nem vagy otthon, és nem ismered azokat az irodalmi formákat/nyelvezeteket, amiket a szerzők használtak, akkor semmi sem lesz egyértelmű. Az apokaliptika pl. nem véletlenül fél éves egyetemi anyag.
De ha olyan próféciára vágysz, ahol nem kell gondolkodni, akkor olvasd Izaiás 44. és 45. fejezetét. Ez néven nevezi Babilon legyőzőjét és Izrael felszabadítóját, Círuszt, az események előtt kb. 150 évvel.
"De ha olyan próféciára vágysz, ahol nem kell gondolkodni, akkor olvasd Izaiás 44. és 45. fejezetét. Ez néven nevezi Babilon legyőzőjét és Izrael felszabadítóját, Círuszt, az események előtt kb. 150 évvel"
Na, ezért kértem egyértelműt. Ugyanis látod, amire azt állítod, hogy az, valójában az sem az.
A szöveg sehol nem említi Babilont, ez már kapásból egy utólagos belemagyarázás. Gyakorlatilag az egyetlen ami egyértelmű az írás ezen részében, hogy egy Círus nevű ember, aki előtt népek hódolnak, merthogy az Úr felkentje, és segíti őt.
Kérdező:
Ha valaki legalább egy kicsit otthon van az ókori történelemben, akkor nagyon jól tudja, hogy Círusz (vagy "Kürosz") aki előtt a népek hódolnak, nem más, mint Babilon legyőzője. Önmagaban ez a tény, hogy jönni fog egy Círusz nevű ember, aki előtt meghódolnak a népek, már bámulatra méltó, hiszen ez a név Izraelben nem igen lehetett ismert, tekintve azt, hogy Izaiás kortársainak semmiféle kapcsolata nem volt a perzsákkal, akik akkor méd uralom alatt éltek. Izaiás koraban az Asszír Birodalom volt toppon, ők voltak a nagy ellenség, akik fenyegették Jeruzsálemet, mégsem tőlük jövendölt hódítót a próféta.
Megjegyzem egyébként, hogy Izaiás könyve 40-55. fejezete VÉGIG egy prófecia, amely a fogságban lévő népről/néphez szól, akiknek szabadítót tamaszt majd az Úr. Ugyanis 7-6. században Nabukodonozor porig rombolta Jeruzsálemet, és a zsidók egy reszét fogságba vitte (erről az időszakról is vannak próféciák: lásd Jeremiás könyve). Egyes magyarázók éppen ezért nem is akarják elfogadni, hogy Izaiás műve a könyv azon része, hanem egy ismeretlen szerzőnek tulajdonítják, aki a fogságban prófétált. A zsidó hagyomány azonban nem tud erről, és a kumráni tekercsek sem jelzik a váltast, mint pl. a Zsoltárok könyve esetében, teház ez a magyaràzat marad az, ami: feltételezés. Most nincs előttem a Biblia, de úgy emlékszem, már a 42. fejezetben mondja az Úr, hogy keletről támaszt szabadítót. Értelemszerűen ez a később említett Círusz, és kitől kell megszabadítania Izraelt? Nyilván Babilontól. A 44-45. fejezet még arra is utalást tesz, hogy a perzsa kiraly engedi majd engedi majd el a zsidókat, es neki köszönhetően épül majd újjá a város.
Tehát az i.e. 6. századi kortársak szinte egyertelműen Babilon legyőzőjeként és szabaditókent vártak Ciruszt, ezert nevezi a heber szöveg "Messiásnak" (a magyar fordítasban "felkent")
Vegezetül meg két infó:
Ókori források szerint a babiloni nép is szabadítóként üdvözölte perzsa királyt, Josephus Flavius elbeszélese szerint pedig a maga Cirusz is magára értette es elfogadta Izaias jövendölését.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!