Milyen emberek a baptisták?
Nem beszéltem még baptista emberekkel, de tetszik az amit csinálnak.:)
Milyen emberek ők?
Elutasítják az oltári szentség imádást, ahogy ezt minden biblikus keresztény teszi, Isten akaratának megfelelően.
Ettől még szeretik az ilyen hamis rituálékban hívőket is, ahogy a mohamedánokat is.
OFF
"a katolikusoknál az Oltáriszentségbrn Krisztus EGYETLEN keresztáldozata jelenik meg vértelen formában"-véled.
Ez hamis tanítás, oltári nagy baromság.
Isten Fia egyetlenegyszer vérével áldozatot mutatott be Istennek a mennyben, ezt sem ismételni, sem bemutatni, sem megjeleníteni nem kell, és nem is lehet. Az úrvacsorai közösség igéi másról szólnak. A katolikus papoknak ilyenre nincs is hatalma, ez csak a templom apadó látogatottságának növelésére szólt a középkorban, ahogy a purgatóriummal való riogatás és a búcsúcédulák árusítása is. Ez a biznisz része a római vallásnak, a kegytárgyipar, szoboröltöztetés mellett.
ON
A baptisták ezeket az eretnekségeket mind elutasítják.
OFF:
"Isten Fia egyetlenegyszer vérével áldozatot mutatott be Istennek a mennyben, ezt sem ismételni, sem bemutatni, sem megjeleníteni nem kell, és nem is lehet."
Igen, egyetlenegyszer, és ez az egyetlen áldozat jelenik meg, a Bibliában az van leírva, hogy: "mert az én testem valóban étel, és a vérem valóban ital". Jézus mondja, hogy ebben ő valóságosan jelen van. Most akkor Jézus hazudott?
"A katolikus papoknak ilyenre nincs is hatalma, ez csak a templom apadó látogatottságának növelésére szólt a középkorban"
Középkorban?
Mint már említettem, a Biblia is azt írja, hogy Jézus valóságosan jelen van a kenyér és bor színe alatt, a kezdetektől fogva ezt vallotta az egyház, nem a középkorban találták ki. Az ókeresztény íróknál is azt olvashatjuk, hogy az Eucharisztia áldozat, valamint hogy ott Jézus valóságosan jelen van.
Didakhé 14,1-3 (Kr. u. 90 körül)
Az Úr napján gyűljetek egybe, törjétek meg a kenyeret és adjatok hálát, előtte tegyetek bűnvallomást, hogy tiszta legyen áldozatotok. Mindaz, akinek vitás ügye van felebarátjával, addig ne jöjjön közétek, míg ki nem békült, nehogy közönségessé váljon áldozatotok. Az Úr ugyanis erről mondotta: Mindenütt tiszta áldozatot mutatnak be nékem, mert nagy király vagyok, mondja az Úr, és nevem csodálatos a nemzetek között (Mal 1,11-14.).
Antióchiai Szent Ignác: Levél a filadelfiaiakhoz, 4. (Kr. u. 110)
Arra törekedjetek, hogy eukharisztiátok egy legyen. Egy ugyanis a mi Urunk Jézus Krisztus teste, és egy a kehely az ő vérének egységére, egy az áldozati oltár, ahogyan egy a püspök a presbitériummal és a diakónusokkal, hogy Isten szerint cselekedjétek, amit cselekedtek.
Szent Jusztinosz: Párbeszéd a zsidó Trifónnal, 41, 2-3; 117,1. (Kr. u. 155)
Azokról az áldozatokról pedig, amelyeket ti ajánlatok fel neki, mint már említettem, Malakiás által – ki egyike a tizenkét prófétának – Isten ezeket mondotta: „Akaratom nincs meg bennetek, mondja az Úr, áldozataitokat nem fogadom el kezetekből, mert napkelettől napnyugatig nevemet megdicsőítették a nemzetek között, és mindenütt tömjént áldoznk nevemnek, tiszta áldozatot, mivelhogy nagy a nevem a nemzetek között – mondja az Úr -, míg ti megszentségtelenítitek azt” (vö. Mal 1,10.2). Az áldozatokról, melyeket a nemzetek között mindenütt bemutatnak neki, vagyis az Eucharisztia kenyeréről, és az Eucharisztia kelyhéről, hasonlóképpen már előzőleg beszélt, amikor mondta, mi megdicsőítjük a nevét, ti pedig megszentségtelenítitek.
Minden az ő nevében felajánlott áldozatról, melynek végzését Jézus, a Felkent hagyta meg, azaz a kenyér és a kehely hálaadása (eucharisztia), melyet a keresztények a föld minden pontján végeznek, arról Isten előzetesen tanúsította, hogy kedves lesz előtte.
Antiókhiai Szent Ignác: Levél a rómaiakhoz, 7,3. (Kr. u. 110)
Nem lelem örömömet a romlandó táplálékban, sem ezen élet gyönyörűségeiben. Isten kenyerét akarom, mely Jézus Krisztus teste, aki Dávid magából való, azt az italt kívánom, mely az ő vére, ami a romolhatatlan szeretet.
Antiókhiai Szent Ignác: Levél a szmirnaiakhoz, 7,1. (Kr. u. 110)
Távol tartják magukat az imádságtól és eukharisztiától, mert nem vallják, hogy az eukharisztia Megváltónk Jézus Krisztus bűneinkért szenvedett teste, melyet az Atya jóságában feltámasztott.
Szent Jusztinosz: I. Apológia, 66. (Kr. u. 110-165 között)
Ezt a táplálékot mi eukharisztiának nevezzük, senki kívülálló nem részesedhet belőle, csak aki igazságnak fogadja el a tőlünk kapott tanítást, és lemosdott a bűnök bocsánatára az újjászületés fürdőjében, és úgy él, ahogyan azt Krisztus meghagyta. Ezeket mi nem úgy vesszük, mint közönséges kenyeret vagy közönséges italt, hanem mint a megtestesült Jézus Krisztus, Megváltónk az Isten Igéje által a mi üdvösségünkért felvett testet és vért, az ő hálaadó imájával megáldott táplálékot, amiből vérünk és testünk az átváltozás értelmében táplálkozik, és azt tanultuk, hogy a megtestesült Jézusnak teste és vére ez.
ON:
Nekem jó tapasztalataim vannak a baptistákkal, azok a baptisták, akiket én ismerek, mind jó fejek. Nálunk a faluban a katolikus templomban nincs kántor, és néha nagy ünnepeken egy baptista férfi szokott orgonálni.
"Elutasítják az oltári szentség imádást, ahogy ezt minden biblikus keresztény teszi, Isten akaratának megfelelően."
A következő ferdítés az lesz, hogy "elutasítják a Szentháromságot vagy Krisztust, ahogy ezt minden biblikus keresztény teszi, Isten akaratának megfelelően." És a végén marad egy párezres szekta, minden bibliai alapot nélkülözve, de ŐK, csakis ŐK a biblikus keresztények. :))
Jézus azt is mondta, hogy ő ajtó, akkor imádod az ajtókat?
Jézus azt is mondta, hogy ő szőlőtő, akkor imádod a szőlőtőkét? Nyilván nem, a katolikus ezt nem hangsúlyozzák, mert a hamis tanításoknak az a célja, hogy az embereket a templomhoz kösse, gyónás, 7 szentség, mise, búcsúcédula, stb. és menjen a vallásos biznisz. Ma is ez lenne a cél, de már nem annyira működik hála Istennek! :) Az emberek tőbbségében felébredtek, köszönhetően Isten munkájának Luther Márton szerzetesen keresztül, Kálvin Jánoson keresztül, az anabaptistákon keresztül, és a pünkösdi ébredésen keresztül.
Pál apostol nem véletlenül átokkal zárta le a tanításokat, hogy aki mást tanít, mint amik ők hirdetnek, az legyen átok. Van sajnos sok hamis tanítás, katolikus, mormon, jehovista hamis tanítások, egyik sem jobb vagy különb, mint a másik, mindegyik egyformán utálatosság Isten előtt és átok.
Részlet a Baptista Hitvallásból:
6. A megtérés és az újjászületés
hisszük, hogy a megtérés által a bűnös ember a
kárhozat állapotából az üdvösség útjára lép.
1 a megtérő
bűnös – isten igéje és a szentlélek munkája nyomán
– fölismeri, megutálja és megvallja bűneit;
2
isten jogos és igazságos ítélete alól az egyetlen szabadítóhoz,
Jézus Krisztushoz menekül, és hit által
elnyeri bűnei bocsánatát.
10. A bemerítés
hisszük, hogy a bemerítést az Úr Jézus Krisztus
rendelte.
1 abemerítés az újjászületés jelképe,
2 a Megváltóba
vetett hit szeretetből és engedelmességből fakadó
gyümölcse,
3 Krisztussal és az ő testével, a hívők
közösségével való egyesülésünk kiábrázolása.
4
Bemerítésben csak az részesülhet, akinek életében
láthatók a megtérés gyümölcsei;
5 aki az Úr Jézus
Krisztusba vetett hitéről vallást tett, és bemerítését önként
kérte.
6 Jézus Krisztus rendelése és az apostolok
példája nyomán a bemerítendőt az atya, a Fiú és a
szentlélek nevére teljesen a vízbe merítjük.
7
a bemerítéssel az újjászületett ember ünnepélyesen
vallást tesz arról, hogy bűnös életével szakítva
magát mindenestől átadja Jézus Krisztusnak.
8 isten a
bemerítésben részesülő embert bizonyossá teszi arról,
hogy amiképpen meghalt és eltemettetett Jézussal
együtt a bűnnek, akképpen föl is támad vele együtt új
életre.
9abemerítés által kiábrázolt igazságok a bemerítendő
szívében munkálkodó élő hit által válnak foganatossá.
12. A gyülekezet
és az egyetemes egyház
hisszük, hogy az újszövetségi gyülekezet azoknak
az újjászületett és bemerített hívőknek a közössége,
akik Jézus Krisztust megváltójuknak
elfogadják, és az ő igéje szerint élnek.
1
valljuk, hogy az újszövetségi gyülekezet nyilvánvaló
ismertetőjegyei: a tiszta igehirdetés,
2 a bemerítés
és az úrvacsora ige szerinti alkalmazása,
3 az
imádkozás és az éneklés,
4 az önkéntes adakozás,
5 a
szeretetszolgálat
6 és a gyülekezeti fegyelem.
7
hisszük, hogy van egy szent, egyetemes és láthatatlan
egyház,
8 ennek feje Jézus Krisztus,
9 és tagjai
a különféle látható egyházak közül mindazok,
akik a Bárány vérében megmosattak és a szentlélek
által újjászülettek.
10
Ó, Jézus, gyere le...
"Jézus azt is mondta, hogy ő ajtó, akkor imádod az ajtókat?
Jézus azt is mondta, hogy ő szőlőtő, akkor imádod a szőlőtőkét? "
Én NEM imádom a kenyeret és a bort, hanem az Eucharisztiában jelen lévő Krisztust imádom. Amikor Jézus metaforákat használ, az mindenhol egyértelmű, de itt egyértelműen nem metaforáról van szó.
"nem, a katolikus ezt nem hangsúlyozzák, mert a hamis tanításoknak az a célja, hogy az embereket a templomhoz kösse, gyónás, 7 szentség, mise, búcsúcédula, stb. és menjen a vallásos biznisz"
A hét szentség 100%-ban biblikus, a misét pedig az első keresztények is megtartották, Szent Jusztinusz szépen leírja, az akkori liturgia menetét, az Eucharisztia őskeresztény értelmezéséről meg már hoztam idézeteket. Búcsúcédulát
meg manapság nem árulnak sehol, ez tényleg egy helytelen lépés volt.
"Az emberek tőbbségében felébredtek, köszönhetően Isten munkájának Luther Márton szerzetesen keresztül, Kálvin Jánoson keresztül, az anabaptistákon keresztül, és a pünkösdi ébredésen keresztül."
Luther Mártonnak igaza volt sokmindenben, jót akart, kár, hogy így alakult a dolog. Kálvin predesztinációja nagyon nem biblikus, viszont mindketten elítélték az anabaptizmust, a pünkösdi ébredéshez meg nem kellett volna egyházszakadás, nálunk, katolikusoknál is van pl. karizmatikus lelkiség. Oké, ez így alakult, de könyörgöm, ne marjuk már egymást, hanem próbáljuk megérteni a másik fél álláspontját, és szeretettel közelítsünk egymás felé. Nagyon gyakran tévhitek alapján vontok le hamis következtetést a katolicizmusról.
"A következő ferdítés az lesz, hogy elutasítják a Szentháromságot vagy Krisztust, ahogy ezt minden biblikus keresztény teszi"-vélekedsz.
Ez milyen játék? Kitalálsz egy butaságot, hogy a másik azt tervezi, és azt gúnyolod? A magad nevében beszélj! Biblikus keresztények továbbra is elutasítják az oltári szentség imádást, a gyermekkeresztséget, és a szoboröltöztetést, mert ezek Bibliától idegen hamis tanítások, viszont nem utasítják el Krisztust, sem az Atyát, sem a Szent Lelket, hanem Velük közösségben élnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!