Amikor megfogok halni, találkozok Istennel?
Ezt olvastam Prédikátor könyvében,
A por visszatér a földbe, olyan lesz, mint volt, a lélek pedig visszatér Istenhez, aki adta.
Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!
Ezek szerint,minden ember lelke,mindegy milyen vallású volt vissza tér Istenhez,ha hitt benne ha nem?
Az 5. válaszoló szerintem válaszolt a kérdésre, csak nem hagyta szó nélkül a sértést:
"sok agyatlan birka imádkozi"
Ha azt akarod, hogy ne piszkáljanak, akkor ne ess neki provokálni egy tömeget...
Szia
Amit a Prédikátor könyvében olvastál, az igaz a halállal kapcsolatban, és az írója pontosan tudta, Isten mire gondolt.
A Biblia azt mondja, hogy Isten az első embert, Ádámot „a föld porából” formálta. Itt: 1Mózes 2:7. Isten a Paradicsomba, az Éden kertjébe helyezte őt. Ha Ádám engedelmeskedett volna Jehova törvényének, nem halt volna meg, még ma is élne a földön. De amikor Ádám szándékosan megszegte Isten törvényét, Isten ezt mondta neki: „Visszatérsz a földbe, mert abból vétettél. Mert por vagy és a porba térsz vissza” 1Mózes 3:19.
Mit jelent ez? Nos, hol volt Ádám, mielőtt Jehova megteremtette őt a porból? Sehol sem volt. Ádám nem egy meg nem született szellem volt az égben. Nem létezett. Így amikor Jehova azt mondta Ádámnak, hogy „visszatérsz a földbe”, a halálát értette ezen. Ádám nem került át a szellembirodalomba. Halálakor Ádám ismét élettelenné, nem létezővé vált. A halál az élet ellentéte.
De mi a helyzet másokkal, akik meghaltak? Ők is a nemlétben vannak? A Biblia így válaszol:
„Mind (ember és állat egyaránt) egy helyre megy. Mind porból való és mind visszatér a porba” Prédikátor 3:20.
„A halottak . . . semminek nincsenek tudatában” Prédikátor 9:7.
„Szeretetük is, gyűlöletük is, irigykedésük is semmivé lett már . . . ” Prédikátor 9:8.
„Sem tettek, sem tervek, sem ismeret, sem bölcsesség nincs a Seolban (a sírban), azon a helyen, ahová mész” Prédikátor 9:12.
„(Az ember) visszatér földjébe; azon a napon elvesznek gondolatai” Zsoltárok 146:4.
Amit idéztél, az ember haláláról a Prédikátor 12:7 versében, és leszögezi: „a por (mármint a test pora) visszatér a földbe, ahogy azelőtt volt, és a szellem visszatér az igaz Istenhez, aki adta azt.” Amikor a szellem, azaz életerő elhagyja a testet, a test meghal, és visszatér oda, ahonnan származik, vagyis a földbe. Az életerő szintén visszatér oda, ahonnan származik, tehát Istenhez. Jób 34:14, 15; Zsoltárok 36:9 ír erről. Ezt nem úgy kell érteni, hogy az életerő valóban felmegy az égbe. Inkább arról van szó, hogy aki meghal, annak a jövőbeli életre vonatkozó reménysége Jehova Istentől függ. Úgy is mondhatnánk, hogy az élete Isten kezében van. Csakis Isten ereje által kaphatja vissza a szellemet, azaz életerőt, hogy újra élhessen.
Kedves KZitus!
Jogodban áll elhinni,az amit leírtál.
De én Jézusnak jobban hinnék.
János 11,25-26
Jézus ekkor ezt mondta neki: „Én vagyok a feltámadá
s és az élet, aki hisz
énbennem, ha meghal is, él; és aki él, és hisz énbe
nnem, az nem hal meg soha.
Hiszed-e ezt?
Igen kedves kérdező azt IS hiszem, amit Krisztus mondott. Ez persze nem jelenti azt, hogy a Biblia többi része nem igaz.
Jézus a következőket mondta a szadduceusoknak, akik nem hittek a feltámadásban: „Ami a halottak feltámadását illeti, nem olvastátok-e, mit mondott nektek az Isten, így szólva: »Én vagyok Ábrahám Istene, Izsák Istene és Jákob Istene.« Ő nem a halottak Istene, hanem az élőké.” Jézus itt arra a beszélgetésre utalt, mely Isten és Mózes között zajlott az égő bokornál körülbelül i. e. 1514-ben. Itt olvashatod el:2Mózes 3:1–6. Jézus rámutatott, hogy amikor Jehova azt mondta Mózesnek, hogy „én vagyok Ábrahám Istene, Izsák Istene és Jákob Istene”, ezzel arra utalt, hogy a feltámadással kapcsolatos ígéret teljesen megbízható. Miért mondhatjuk ezt?
Először is vizsgáljuk meg a körülményeket. Amikor Jehova Mózeshez szólt, Ábrahám, Izsák és Jákob patriarchák már réges-rég halottak voltak: Ábrahám 329 éve, Izsák 224 éve, Jákob pedig 197 éve. Jehova mégis úgy fogalmazott, hogy „én vagyok”, nem pedig úgy, hogy „én voltam” az Istenük. Úgy beszélt erről a három patriarcháról, mintha még élnének. Miért?
Jézus ezt így magyarázta meg: „Ő nem a halottak Istene, hanem az élőké.” Gondolkodj el rajta, hogy mit akart ezzel mondani. Ha nem lenne feltámadás, az azt jelentené, hogy Ábrahám, Izsák és Jákob örökre a halál markában maradnak. És ha ez így lenne, akkor Jehova halott emberek Istene lenne. Ez pedig azt jelentené, hogy a halál erősebb Jehovánál, mintha Jehova túl gyenge lenne ahhoz, hogy kiszabadítsa hűséges szolgáit a halál fogságából.
Mindezek fényében mit mondhatunk Ábrahámról, Izsákról, Jákobról és Jehova más hűséges szolgáiról, akik meghaltak? Jézus határozottan kijelentette: „mindnyájan élnek őneki” Lukács 20:38. Igen, Jehova azon szándékának a megvalósulása, hogy feltámasztja a hűséges szolgáit, annyira biztos, hogy úgy gondol rájuk, mintha élnének, a Róma 4:16, 17 szerint. Mindegyikük ott él Jehova korlátlan emlékezetében, míg el nem jön az ideje a feltámadásuknak.
Már elnézést de nem figyelsz arra amit Jézus mond!!!
Nem azt mondja hogy Jehova a feltámadás Istene,és aztsem ,hogy majd Jehova támaszt fel,hanem azt mondja ,hogy Ő személyesen a feltámadás ura,vagyis az élet és halál ura.
Ami azt jelenti,hogy Jézus Krisztusban lett testé Jehova.
Kedves kérdező, kedves válaszoló, ateisták teisták!
Isten nem halott! Című filmet ajánlom figyelmetekbe. Nagyon tanulságos.
U.i.: utolsó válaszolónak nincs igaza. Valami term. feletti embernek lennie kell amit mi keresztények Istennek hiszünk.
U.i.2.:kedves kérdező! Ha hiszel találkozol. Higgy Istenben!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!