Egyesek miért akarnak amiatt áttérni más felekezetre, mert a jelenlegi egyházuk "túl szigorú"? Nincs annyi képességük a logikára, hogyha ugyanaz az Isten van, akkor az nem fogja megmenteni őket a kárhozattól, hogy egy másik egyház törvényeit követik?
Katolikusként elsősorban katolikusokra gondolok.
Ismerek olyan ex-katolikusokat, akik áttértek a református vagy az evangélikus vallásra, mert nem értenek egyet azzal, hogy gyónni kell, az Egyház nem nézi jó szemmel a böjt alatti húsevést, vagy a természetes családtervezést. Nekik gyermektelenség, és Nagypénteki steak kell, és a pappal való beszélgetés mellőzése.
Az ilyenek nem gondolnak bele, hogy Isten ugyanaz a katolikusoknál és a reformátusoknál is? Hogy Isten törvényei nem változnak, csak a felekezetük törvényei? Hogy talán nem Pokolfélelemből érdemes elgondokodni a gyerekszülésen, a gyónáson, és a böjtön, hanem azért mert ennek társadalmi és spirituális haszna van?
A böjt például kiváló alkalom arra, hogy aszkétikusabb életvitelt vegyél fel, és ezáltal közelebb kerülj Istenhez, mert kevésbé figyelsz az anyagi dolgokra. Valamint lássuk be, boldogabb dolog családot alapítani és abban élni, ráadásul a társadalomnak is hasznosabb, mint egyedül verni a répát a monitor előtt, vagy gyermektelenségben megöregedni a párod mellett, mint két túlkoros tini. A gyónás is csak a lelki fejlődést, valamint a jellemfejődést segíti.
Ha valaki csak azért követi az egyes törvényeket, mert retteg a Pokoltól, az már régen rossz.
#30
A jehovások meg még később alakították meg felekezetüket, mert még a baptisták sem voltak tökéletesek. Így magától értetődik, hogy a tanúk még a baptistáknál is sokkal közelebb állnak ahhoz, ami az igaz imádatot illeti.
"A jehovások meg még később alakították meg felekezetüket, mert még a baptisták sem voltak tökéletesek. Így magától értetődik, hogy a tanúk még a baptistáknál is sokkal közelebb állnak ahhoz, ami az igaz imádatot illeti."
Tudom, hogy gúnyból írtad, de hadd válaszoljak erre a felvetésedre. Amit állítottam, hogy az 500 éve indult keresztény reformáció, majd a 400 éve indult baptista megújulás forrása Isten volt, ezért jó volt. Nem tökéletes, de jó, az irány jó volt, az ördög munkáinak a lerombolása, hamis tanítások és dogmák elvetése. Ez nem jelenti azt, hogy minden új irányzat ezután jó volt. Nyilvánvalóan voltak hamis irányzatok is, gondolok itt a jehovizmusra és a mormonizmusra például. Ezek nem Isten szerint való ébredések voltak. A baptista ébredés után Isten következő megújító munkája az volt, hogy kitöltötte a Szent lelkét az új gyülekezetekre, ahogy az Apostolok Cselekedetében is olvasható, ahol pozitív volt a fogadtatás, ott pünkösdi gyülekezetek alakultak, elkezdtek nyelveken szólni, betegere vetették kezeiket és meggyógyultak az emberek. Magyarországon az 1920-as években nagy pünkösdi megújulási hullám volt, egész falvak tértek meg Jézus Krisztushoz, halálos betegségből gyógyultak meg emberek ima és kézrátétel által.
A nemzetközi pünkösdi mozgalomról kivonatos formában itt olvashatsz pl:
Illetve van egy könyv Kathryn Kuhlmann életéről, aki egy baptista családban nőtt fel, majd elindult prédikátorként Istent szolgálni Amerikában. Vette a Szent Szellemet, majd a gyógyítás ajándékát is megkapta az Úrtól. (Érdekesség, hogy a római pápa is áldását adta a szolgálatára!)
#34
Gratulálok. Most lényegét tekintve leírtad, hogy csak az a helyes gyülekezet amiben te vagy, és az a jó irány, amiből az kinőtt. A jehovások meg csak azért nem jók, mert nem azt vallják, amit te.
Ez aztán a szilárd érvelés. A jehovások is el tudnák ugyan ezt mondani. Például így; "a millerita mozgalom volt a kezdet, amikor egy baptista bibliatanulmányozó rájött, hogy mennyire tévesek felekezetének nézetei. Ezen úton haladva később Isten kiválasztott néhány lelkes igazságkereső bibliakutatót, akiket arra vezetett, hogy visszaállítsák az imádat helyes formáját, stb..."
Egész jól stimmel, még a baptizmus is közös alap, mert ők is lényegében azt újították meg, fejlesztették tovább.
Jobban belegondolva tényleg nem látom a különbséget. Ugyan az az alap, a baptizmus, időben is nagyjából egyszerre "ébredtek" a pünkösdisták és jehovások. Hasonlóan úgy vélték, hogy a reformáció, majd azt követő baptizmus jó irány volt, csak még voltak hibái és valahogy nem teljes. Akár össze is borulhattok és lehettek testvér "egyházak".
Kedves 67%-os római katolikus hitvédő,
"Most lényegét tekintve leírtad, hogy csak az a helyes gyülekezet amiben te vagy, és az a jó irány, amiből az kinőtt."
Ez egy tipikus katolikus és felekezeties gondolkodás, én ezt nem osztom. Isten egyházában, egy pünkösdi gyülekezetben tértem meg, Isten személyes vonzásának a hatására, azt írtam, hogy a baptista egyház az egy jó egyház már (ellentétben a Katolikus Egyházzal vagy a jehovistákkal, mormonokkal), ez még akkor is így van, ha nem tökéletes, mert például a Szent Lélek (Szellem) vétele és követése kevésbé valósul meg, mint pl. egy pünkösdi gyülekezetben. Isten munkája jó, Isten egyháza nem egy földi szervezet, hanem Isten elhívott embereinek az összessége, amely nem egy darab gyülekezetből vagy egy darab felekezetből áll - ezek inkább emberi dolgok, felekezetek, mint pl. katolicizmus, jehovizmus, mormonizmus - hanem sok gyülekezetben lévő újjászületett hívők összessége, pl. Baptista Gyülekezet, Golgota Gyülekezet, Hit Gyülekezete, Biblia Szól Gyülekezet, Agapé Gyülekezet, különböző pünkösdi gyülekezetek a világ minden tájáról, stb.
Ezeknek közös jellemzője a hit Jézus Krisztusban, mint Isten Fiában, aki az Atyától született, és nem teremtmény és nem angyal. Hit a bibliai bemerítkezésben, ami hit által történik, ennek megfelelő érett korban, ahogyan azt Jézus Krisztus személyesen tanította.:)
"A jehovások meg csak azért nem jók, mert nem azt vallják, amit te."
Inkább azért nem jók, mert nem azt vallják, amit Isten. Isten azt vallja, és megíratta a prófétákkal, evangélistákkal, hogy Jézus nem angyali teremtmény, hanem Isten Fia, aki az idő előtt született:
23
Örök időktől fogva felkenettem, kezdettől, a föld kezdetétől fogva.
24
Még mikor semmi mélységek nem voltak, születtem vala; még mikor semmi források, vízzel teljesek nem voltak.
25
Minekelőtte a hegyek leülepedtek volna, a halmoknak előtte születtem.
26
Mikor még nem csinálta vala a földet és a mezőket, és a világ porának kezdetét.
27
Mikor készíté az eget, ott valék; mikor felveté a mélységek színén a kerekséget;
28
Mikor megerősíté a felhőket ott fenn, mikor erősekké lőnek a mélységeknek forrásai;
29
Mikor felveté a tengernek határit, hogy a vizek át ne hágják az ő parancsolatját, mikor megállapítá e földnek fundamentomait:
30
Mellette valék mint kézmíves, és gyönyörűsége valék mindennap, játszva ő előtte minden időben.
"Ez aztán a szilárd érvelés. A jehovások is el tudnák ugyan ezt mondani /egy baptista bibliatanulmányozó rájött, hogy mennyire tévesek felekezetének nézetei...visszaállítsák az imádat helyes formáját, stb.../"
A jehovisták Jézus istenségét tagadják, azt vallják, hogy Jézus második eljövetele már megtörtént 1874-ben, 1914-ben Krisztus lezárta a pogányok idejét, és elkezdett uralkodni, 1918-ban bement a szellemi templomba és elkezdte a nemzetek ítéletét. Most az Armageddoni csatát várják, amelyben Jézus Jehova erőit győzelemre vezeti a gonosz felett. Ennek idejét Jehova "igaz" prófétája először 1914-re, majd 1925-re, később 1942-re, végül 1975-re tette.
Ezek nyilvánvaló butaságok, hamis tanítások és hamis próféciák.
Az Örtorony Társaság magát tartja a bibliai példázat "hű és bölcs szolgájának", aki megadja az Úr házanépének a maga eledelét. Ez az eledel a tonnaszám kibocsátott irodalom, amelynek terjesztése a legfőbb jó cselekedet egy jehovista számára. Az Őrtorony Társaság saját bibliafordítást is készített, ami a keresztény világban mély felháborodást váltott ki tendenciózus ferdítései és tudatos félrefordításai miatt.
Az újszövetségben sehol nem találkozunk a Jehova névvel (leszámítva persze a jehovista Bibliát), hanem egyértelmű, hogy az Úr neve a tanítványok és az apostolok számára is Jézus Krisztus volt.
Tagadják Jézus Krisztus Isten-voltát, testének feltámadását, a Szent Szellem személyességét és istenségét, és a poklot is. Ezért szokták őket a tagadás apostolainak nevezni.
"Egész jól stimmel, még a baptizmus is közös alap, mert ők is lényegében azt újították meg, fejlesztették tovább."
Nem fejlesztették, inkább tagadják a lényegi keresztény tanításokat. A keresztény tanításokat nem kell fejleszteni, Pál apostol azt mondta:
Galátziabeliekhez írt levél 1. rész:
6
Csodálkozom, hogy Attól, aki titeket Krisztus kegyelme által elhívott, ily hamar más evangyéliomra hajlotok.
7
Holott nincs más; de némelyek zavarnak titeket, és el akarják ferdíteni a Krisztus evangyéliomát.
8
De ha szinte mi, avagy mennyből való angyal hirdetne is néktek valamit azon kívül, amit néktek hirdettünk, legyen átok.
Akár a Római Katolikus Egyház, akár a jehovisták vagy mormonok fejlesztik az apostolok tanítását, az eredmény ugyanaz: átok. És ez nem babonaság, hanem ezt Pál apostol írta (vagy íratta) le isteni ihletésre. Hiszem, hogy a Biblia Istentől ihletett, Isten szava, Isten szájából származik.
"Jobban belegondolva tényleg nem látom a különbséget. Ugyan az az alap, a baptizmus, időben is nagyjából egyszerre 'ébredtek' a pünkösdisták és jehovások."
Remélem, most a válaszom után már nyilvánvalóbb a különbség, a jehovisták a tagadás apostolai, nem alap nekik a baptista és más keresztény tanítások, hanem ezeknek inkább a tagadói.
A jehovizmust Charles Taze Russel alapította, 1884-ben létrehozta a Zion's Watchtower Tract Society (Sion Örtornya Traktátus Társaság) nevű szervezetet, amit nonprofit szervezetként jegyeztetett be. Amikor a Brooklyn Daily Edge napilap csalással vádolta őt, a bíróságon eskü alatt vallotta, hogy ismeri a görög ábécét, de amikor elé tették az ábécé betűit, nem ismerte fel őket. Ennek ellenére azt állította, hogy írásai fontosabbak a Bibliánál.
A pünkösdi egyház Isten szuverén akaratából jött létre, baptista és más keresztény közösségekre a Föld minden táján, Ázsiában, Európában és Amerikában is leszállt a Szent Lélek a 20. század legelején, nyelveken szóltak, és beteltek Szent Lélekkel, ahogyan az az Apostolok Cselekedeteiben is meg van írva.
"Könnyes megtérések, gyógyulások, prófétálások, nyelveken szólás kísérte a csoport összejöveteleit.
Több más jelentős központ is kialakult már abban az időben: New Yorkban a Glad Tidings Tabernacle, Chicagóban a Stone Church, Torontóban a Queen Street Mission, Sao Paoloban (Brazília), de a Távol-Keleten, Afrikában, Dél-Amerikában más helyeken is. Ugyanakkor ezek a központok kevésbé kiterjedt munkát végeztek, és világszinten kevésbé váltak ismertté, mint az Azusa utcai. Utóbbi helyről két év alatt a világ 25 országába küldtek szolgálattevőket. Az új apostoli hit egyértelműen misszionárius mozgalom volt. Számos érdeklődő kereste fel a közösséget, és sokan (miután Szentlélek-keresztségben részesültek), mint misszionáriusok távoztak.
"Akár össze is borulhattok és lehettek testvér egyházak."
Inkább kihagynánk, ha lehet! A jehovistákat, a mormonokat, és a katolikusokat is, szíves engedelmeddel. És az öngyilkos szektákat is! :)
Pár információ a pönkösdi mozgalom indulásáról:
részlet a honlapról:
"
A SZENTLÉLEK KIÁRADÁSA
1900-ban az Egyesült Államokban egy fiatal metodista lelkész, Charles Fox Parham különös figyelemmel olvasta az Apostolok Cselekedeteit és a páli leveleket. Amikor összehasonlította saját szolgálatát az apostolokéval, megdöbbenten kérdezte önmagától: „Hol vannak a csodák, a gyógyulások?" Megállapította, hogy az őskeresztények életének volt valami titka, amit sem ő, sem egyháza nem ismer. E titok felkutatására bibliaiskolát (Bétel Bibliaiskola) nyitott önként jelentkezők számára a Kansas állambeli Topekában. Parham ismerte az ébredési mozgalmak második áldását, a „megszentelődést", melynek lényege mindig a Szentlélekkel való találkozás volt. Éppen ezért e találkozás központi eseménye, a Szentlélek-keresztség félreérthetetlen bizonyítéka után kutatott. A hallgatók a Cselekedetek könyvét tanulmányozták, és egymástól függetlenül felismerték, hogy a Szentlélek-keresztség keresett bizonyítéka a nyelveken szólás, mely a Szentlélekkel való beteljesedés öt bibliai esetének leírása közül háromnál közvetlenül, kettőnél pedig közvetve bizonyítható. Elhatározták, hogy másnap reggeltől estig imádkozni fognak a Lélek kiáradásáért. A következő nap estéjén egy Agnes N. Ozman nevű lány arra kérte Parhamet, hogy kézrátétellel imádkozzon érte. Parham engedett a kérésnek, és a lány elkezdett folyékonyan nyelveken beszélni. Mindez az 1900. év szilveszterének estéjén történt; néhány napon belül többen is Szentlélek-keresztséget nyertek.
A PÜNKÖSDI MOZGALOM INDULÁSA
Parham a texasi Hustonban is indított egy bibliaiskolát, ahol 1905-ben felvette tanítványai sorába William Joseph Seymour színes bőrű prédikátort. A rabszolgaszülők gyermeke 1905-ben költözött Houstonba rokonai felkutatása céljából. Itt egy színes bőrű szentségi gyülekezetbe járt, ahol Lucy Farrow-tól hamarosan átvette a szolgálatot, miközben Farrow Kansas Cityben szolgált Parham házánál. 1906-ban Seymour Los Angelesbe utazott egy helyi szentségi misszió meghívására. Prédikált ugyan a Szentlélek-keresztségről, de ennek áldását ő maga ekkor még nem tapasztalta meg; emiatt sokan szkeptikusan hallgatták szolgálatait. Miután megtiltották, hogy prédikáljon, először Edward S. Lee házában tartott ima- és bibliaórákat, majd az egyre több érdeklődő miatt átköltöztek a Bonnie Brae 214. szám alá. Seymour már korábban is komoly imaéletet élt. Így vallott erről: „Még mielőtt Parhammel találkoztam volna, az Úr megszentelt engem bűneimből, és komoly imádkozó életre vezetett, így minden nap huszonnégy órából ötöt imádsággal töltöttem. Ilyen volt az imaéletem három és fél éven keresztül, mígnem egyik nap azt mondta nekem a Szent Szellem imádság közben: ’jobb dolgok is vannak a szellemi életben, de azokat hittel és imádsággal lehet előhívni’. Ettől úgy megelevenedett a lelkem, hogy napi hét órára növeltem az imádkozás hosszát, s így imádkoztam két évig, amíg ki nem töltetett ránk a keresztség.” A sok ima meghozta gyümölcsét. 1906. április 9-én először a bibliatanulmányozó csoport néhány tagja, majd április 12-én maga Seymour is betöltekezett Szentlélekkel és nyelveken szólt.
"
"A pünkösdi egyház Isten szuverén akaratából jött létre"
Jé, pont ezt mondják a jehovások is, meglepő "különbségek" vannak köztük és köztetek. Akár két tojás.
Pedig minden pünkösdi felekezetnek meg van, hogy ki alapította. Például a magyar hitgyüli Németh Sanyi bizniszegyháza. Nem több, mint egy gazdasági vállalkozás vasárnapi showműsorral.
Érdekes, hogy a jehovásoknál észreveszed, hogy kik alapították, nálatok ugyan ezt már nem. Lényegben egyedül a katolikus és ortodox egyházak mondhatják el magukról, hogy az apostolok, illetve rajtuk keresztül Jézus alapította, bármennyire is szívedből gyűlölöd ezen egyházakat.
Kedves római katolikus,
Tévedésben vagy, a római katolicizmus kialakulásában az eretnek tanítások elterjedése és Nagy Konstantinusz császár "megtérése" játszott döntő szerepet. Alapítóinak talán Konstantinuszt lehet nevezni. Jézus nem alapított szobor öltöztetős vallást.:) Sem bucsucedula árusító vallást. Meg ha Jézus alapította volna is a római katolicizmust (de nem így van), akkor is ki kellene belőle futni az Istent kereső embereknek az alapítótol való elhajlas miatt.
Isten nem található meg a katolicizmusban. Az embereknek szükséges elfordulniuk a katolicizmustól, a hazugságtól, az ördög hamis taníásaitól, hogy megtalálják az élő Istent.
Isten akaratából létrejött vallások, felekezetek, mozgalmak:
Judaizmus
Ősegyház Jeruzsalemben
Az eretnek tanítások elszaporodása és Nagy Konstantinusz "megtérése" nyomán létrejött a Római Katolikus hamis egyház, ez álkereszténység.
Isten ihletésére több mozgalom, keresztény ébredés indult el a hamis egyház által uralt középkorban, bogumilok, valdensek, husziták, stb. Ezeket a katolikus inkvizíció véres és erőszakos eszközökkel elfojtotta.
1500 körül Isten vezetésével és támogatásával Luther Márton katolikus szerzetes Római látogatása során felismerte egyháza mélyen romlott, korrupt és hamis voltát. Az ő hatására elindult reformáció már világméretű lett, azt nem lehetett a vezetők megölésével, hatalmi eszközökkel elfojtani.
1600 körül Isten adott látást, világosságot az Ő akarata szerint való vízkeresztsegrol/bemerítkezésrol, ezek nem új dolgok voltak, hanem az Újszovetsegben mar leírt dolgok megelevenítése volt a Szent Lélek által. Megalakult a Baptista Egyház.
1860 körül egy szélhámos hamis tanító megalakítja a Jehova Őrtorony Társaságot ( név csak kb, emlékezetből, többször változott).
1900 körül Isten éhségét bocsátott a Földre az Ő Szent Szelleme után, több kontinensen keresztények kezdtek keresni Istent a Szent Lélek vételéért, mert felismerték, hogy az külön esemény a megtéréstől és a vizkeresztsegtol vagy bemeritkezestol. (Vannak akik ma is tagadjak ezt, ők nem jutottak el erre a felismerésre még ma sem, sötétségben járnak.) A metodista és baptista csoportok tagjai vették a Szent Szellemet és beteltek örömmel. Nem mindenki tudta ezt befogadni, a Szent Szellemmel betöltött keresztények új gyülekezeteket alapítottak, aki pedig nem kaptak világosságot ebben a kérdésben, azok elhatárolódtak. Ahogyan a reformaciokor sem mindenki fogadta el Isten akaratát, hanem sokan maradtak a hamis egyházban.
Isten tökéletes akarata szerint a szentsége és Szent Szellemre éhes emberek megkapták Istentől a megígért Szent Szellemet, a létrejött új gyülekezetek hálózatával pedig megalakult a Pünkösdi Egyház. Itt sem volt új tanítás, sem valami emberi alapító, hanem Isten a Szent Lélek által éhségét és szellemi látást bocsátott ki a Szent Szellem vételével kapcsolatosan több országban (Anglia, USA, Kanada, stb) és kontinensen (Európa, Ázsia, Amerika, stb.)
A karizmatikus megújulás az 1950-es évektől indult, szintén Isten adott világosságot főleg pünkösdi keresztényeknek (akik vették a Szent Szellemet) az ő erejéről, gyógyítás ajándékát osztotta meg Szent Szellemet követő keresztényekkel. Érdekessége a karizmatikus megújulásnak, hogy minden felekezetre hatással volt, még a katolikus egyháznak is van karizmatikus ágazata. Persze így eléggé vegyes dolgok is létrejöttek, erre igaz az a mondás, h új bor új tömlőbe való, különben elszakítja a régi tömlőt. Valamikor meg a 90-es évek elején élt a remény egyesekben, hogy a katolikus egyház is megújítható (a karizmatikus katolikusok által ), ki mozdítható a középkori sötétségéből, de ma már látszik, hogy ez nem fog menni, a pápára nagyobb hatással van a püspökök és bíborosok meleg lobbija, mintsem a karizmatikus katolikusok gitáros misére. Konstantinusz úgy tűnik olyan vallást alapított Rómában 300 körül, ami véglegesen negatív szerepet tölt be a történelmében. A menny lakói ujjongó örömmel fogják fogadni a 7 dombon épült hamis vallás összeomlását.:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!