Van-e a keresztény vallásban valamiféle súlyozása a bűnöknek?
Logikusan belegondolva elég igazságtalan rendszer lenne az, ahol ugyanazt a büntetést kapja
- Pistike, mert egyzser lenyúlta a padtársa tízóraiját
- az apa, aki a gyermeke védelmében véletlenül megölte a rájuk támadó zsebmetszőt
- a pszichopata pedofil, aki egy tucat kisgyereket erőszakolt és ölt meg
Viszont bár olvastam a Bibliát, nem is rémlik belőle olyan rész ami egyáltalán tárgyalta volna ezt a témát. Igaz, az Ószövetségben elég tételesen fel volt sorolva hogy milyen bűnért pontosan mi a bünti, de ezeket már nem is tartják be a keresztények, meg azért ez nem teljesen ugyanaz.
Feltehetjük akár úgy is a kérdést, hogy ha ugyanarról a bűnről van szó, valaki egy 1000-est lop, vagy 1.000.000Ft-ot lop, van valami különbség a büntetés terén?
És ha ugyanazt teszik, de más indokkal? Például mindketten egy 1000-est lopnak, de egyikük azért, mert egy koldus az éhhalál szélén, a másikuk pedig mert egyzserűen csak élvezi ha ellophatja mások tulajdonát?
Szia!
A Biblia ezt az elvet vallja: "Mert a bűn zsoldja a halál, Isten kegyelmi ajándéka pedig az örök élet Krisztus Jézusban, a mi Urunkban." (PÁL LEVELE A RÓMAIAKHOZ 6. fejezet 23. vers)
Ahogyan nincs kis halál, meg nagy halál, úgy nincs kis bűn meg nagy bűn sem.
Üdv. Péter
Természetesen van. Már az Ószövetségben is látszik, hogy más-más bűnért más büntetés jár. Jézus maga is úgy fogalmaz Pilátusnak, hogy nagyobb annak a bűne, aki őt Pilátus kezére adta.
Például az egyik legsúlyosabb bűn a testvérgyilkosság, Ábel vére az égbe kiáltott.
Illetve itt van még a megátalkodottság, vagy is a Szentlélek káromlása. Ebben az állapotban az embernek nincs lehetősége bűnbocsánatra sem.
De két azonos bűn is lehet súlyosabb az egyik ember számára, mint a másik embernél. Például ha valaki nem tudja, hogy bűnt követ el, az sokkal enyhébb, mint ha tudva és akarva teszi.
Érdekes, hogy rögtön megkaptam a választ, majd az ellenkezőjét is. Így nehéz ügy :D
Alex Fly, miért ne lenne értelme súlyozni? A szakadék eleve egy személytelen dolog, nem ítél hanem mindenkit elnyel. Nyilván nem tud súlyozni, csak úgy ott van.
De ha egy olyan rendszerben gondolkodunk, ahol valaki ítél, akkor a példát úgy kéne módosítani, hogy nem az ember ugrik a szakadékba, hanem aki ítéletet hoz, ő lök valakit 10 centit előre, mást meg 1 métert. Na most ha van aki ítéletet hoz, akkor ő már tudna súlyozni. Viszont ha mégsem él ezzel a lehetőséggel, a kérdés, miért?
#5
Ha jól rémlik, a Szentlélek káromlásáról írta hogy megbocsáthatatlan. Erre gondolsz?
A bűn és annak megítélése, mindig egy kérdéses dolog marad. Azt tudjuk, hogy a bűn teljesen mindegy, hogy kicsi e vagy nagy, az embert Istentől távol tartja, és az ember a saját élete felett mond nagyobb ítéletet. Talán úgy tudnám ezt példázni, mintha lenne két ember az egyik a derekáig sáros, a másik a nyakáig. Mind a ketten sárosak, tehát az állapotukat tekintve, nincs különbség, csakis abban, hogy az egyiküknek több mosakodásra lesz szükség, mint a másiknak. De hogy, mind a kettőnek szüksége van tisztításra (Jézus megváltására) az biztos.
Ahogy fentebb írtam, ez kérdéses téma, mert az ember-emberi logika alapján, hajlamos megítélni egy-egy szitucáiót, embert. Vannak, akik azt mondanák, hogy az egyik ember biztosan megmenekül, a másik biztosan elkárhozik. Viszont az igazság, amely bizonyos, hogy egyedül Isten látja komplexen az embert. Így csakis ő tud ítélkezni helyesen, és megfelelően. Beszélni tudunk, és logika alapján következtetéseket levonni, viszont ez továbbra is redundáns lesz, mivel nem az fog új életet kapni, akit 1 milliárd ember sírat a temetőben, hogy milyen jó ember volt, hanem az, aki cselekszi a mennyei Atya akaratát.
6 arra is, de van, hogy bűnt követ el valaki és jóvá tudja tenni(nem csak úgy, hogy megbánja,hanem pl visszaadja, amit lopott, kiengeszteli aki ellen vétett, bocsánatot kér,) és van amikor ezt nem tudja megtenni (pl. egy kisgyereket alázott, aki nem is emlékszik erre, de egész életén át hurcolja a sebet, de más is lehet.
Ez kimondatott is,hogy aki egy védtelen kicsit bánt, annak nem lesz bocsánat:
Lk17 1Azután így szólt tanítványaihoz: „Lehetetlen, hogy botránkozások ne essenek; de jaj annak, aki által esnek. 2Jobb annak, ha malomkövet kötnek a nyakába, és a tengerbe vetik, mintsem egyet is megbotránkoztasson a kicsinyek közül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!