Erdemes elhuny emberert imadkozni?
En oszinten nem tudom eldonteni teljesen egyertelmuen mert:
1.Ha a halal utan van "potvizsga" nem mondta volna Jezus hogy ha nem terntek meg ugy fogtok elvesni ahogy a torony radolt egyes emberekre (sajna nem tudom pontosan az idezetet)
2.Ezzel szembe ott van hogy Lazart feltamasztotta sot az apostolok is feltamasztottak embert megse szamoltak be hogy most a pokolban vagy a menybe voltak.
#10
Csak azért helyesbítettem, mert általad leírva úgy tűnhet, mint egy törésvonal a protestánsok és katolikusok között. Pedig mint rámutattam, nem így van, hiszen protestáns felekezeteknél is van halottakért végzett ima.
TŰZ TAVA
Ez a kifejezés egyedül a Jelenések könyvében szerepel, és egyértelműen jelképes értelemben. A Biblia maga magyarázza meg, hogy mit jelképez: „Ez jelenti a második halált: a tűz tava” (Je 20:14; 21:8).
A Jelenések könyvében a kifejezés szövegkörnyezete még inkább alátámasztja azt, hogy a tűz tava szimbolikus értelmű. A Szentírás feltárja, hogy a halál ebbe a tóba vettetik (Je 19:20; 20:14). A halált természetesen nem lehet szó szerint elégetni. Emellett a Biblia azt írja, hogy az Ördögöt is ebbe a tóba vetik, és mivel ő egy láthatatlan szellemteremtmény, nem lehet benne kárt tenni betű szerinti tűzzel (Je 20:10; vö.: 2Mó 3:2; Bí 13:20).
Mivel a tűz tava nem más, mint ’a második halál’, és mivel a Jelenések 20:14 szerint „a halált és a hádeszt” is ebbe vetik, ezért nyilvánvaló, hogy nem jelképezheti azt a halált, melyet az ember Ádámtól örökölt (Ró 5:12), sem a hádeszt (seolt). Következésképpen a tűz tava bizonyára egy másfajta halált jelképez, olyat, mely visszafordíthatatlan, ugyanis a Szentírás sehol nem beszél arról, hogy ez a ’tó’ kiadná a benne lévőket, ellentétben az Ádámtól örökölt halállal és a hádesszel (seollal) (Je 20:13). Tehát azok, akiknek a neve nincs beírva „az élet könyvébe”, akik megbánást nem tanúsítva szembeszegülnek Isten uralkodásával, a tűz tavába vettetnek, ami örök pusztulást jelent, a második halált (Je 20:15).
Az előbb említett írásszövegek egyértelműen rávilágítanak, hogy a tűz tava jelképes értelmű, ennek ellenére néhányan ezzel a kifejezéssel azt a hitnézetet próbálják alátámasztani, hogy létezik a tüzes gyötrelem helye. A Jelenések 20:10-et hozzák fel érvként, melyben az olvasható, hogy az Ördögöt, a vadállatot és a hamis prófétát „éjjel-nappal kínozni fogják. . . örökkön-örökké” a tűz tavában. Ez azonban nem jelenthet valódi kínzást, olyat, mely során az, akit kínoznak, a tudatánál van. Akiket a tűz tavába vetnek, azoknak a vége ’a második halál’ lesz (Je 20:14). A halál öntudatlan állapot, ezért a halottak nem éreznek fájdalmat, és nem is szenvednek (Pr 9:5).
Kötheted az ebet a karóhoz, hogy "de a lélek halhatatlan", csakhogy egyrészt a "lélek" és "halhatatlanság" sehol a bibliában nincs együtt említve, össze nem illő fogalmak, másrészt akik itt szó szerint "örökké kínoztatott", öntudatuknál lévő "lelkekről" beszélnek, azok elfelejtik, hogy az egész érvelésük csak légvár, mert a Biblia a "tűz tavát" is csupán JELKÉPESNEK veszi, és semmi többnek. Ehhez a fenti ésszerű érvelés szerint kétség sem fér!
Tehát mindenfelől zsákutca azoknak, akik a szós szerinti pokol örökké kínoztatásában hisznek a szeretet Istenével. Nem kicsit istenkáromlás ilyent feltételezni Istenről!
Ez is a Bibliában van:
"Volt egy gazdag ember. Bíborban és patyolatban járt, és mindennap nagy lakomát rendezett. Volt egy Lázár nevű koldus is, ez ott feküdt a kapuja előtt, tele fekéllyel. Örült volna, ha jóllakhat abból, ami a gazdag ember asztaláról hulladékként lekerült. De csak a kutyák jöttek és nyalogatták a sebeit. Történt, hogy a koldus meghalt, és az angyalok Ábrahám kebelére vitték. Meghalt a gazdag ember is, és eltemették. Amikor a POKOLBAN kínjai közt feltekintett, meglátta messziről Ábrahámot és kebelén Lázárt. Felkiáltott: Atyám, Ábrahám! Könyörülj rajtam! Küldd el Lázárt, hogy ujja hegyét vízbe mártva hűsítse nyelvemet. Iszonyúan gyötrődöm ezekben a LÁNGOKBAN. Fiam – felelte Ábrahám –, emlékezzél csak vissza, hogy milyen jó dolgod volt életedben, Lázárnak meg hogy kijutott a rosszból. Most tehát neki itt vigasztalásban van része, a te osztályrészed pedig a GYÖTRELEM. Ráadásul köztünk és köztetek nagy szakadék tátong, hogy akik innét át akarnának menni hozzátok, ne tudjanak, se onnét ne tudjon hozzánk átjönni senki. Akkor arra kérlek, atyám – mondta újra –, küldd el legalább az atyai házba. Van még öt testvérem, hadd figyelmeztesse őket, nehogy ők is ide jussanak a GYÖTRELMEK HELYÉRE. Ábrahám ezt felelte: Van Mózesük és vannak prófétáik. Azokra hallgassanak. De az erősködött: Nem hallgatnak, atyám, Ábrahám! De ha a halottak közül megy el valaki, bűnbánatot tartanak. Ő azonban így felelt: Ha Mózesre és a prófétákra nem hallgatnak, ha a halottak közül támad fel valaki, annak sem hisznek.”
Egyértelmű szemléltetés, nem lehet szó szerint venni, hiszen több olyan jellemzője van, ami nem lehet valóságos. Jézus a tanulsága miatt mondta el. És bizony mély tanulsága van a gazdag és a Lázár szemléltetésének.
Ámde átugrottál ide a pokol egyértelmű cáfolatáról. Fura módon működik az emberi agy! Amihez körömszakadtáig ragaszkodik, attól semmilyen józan érv nem tudja eltántorítani, de ragaszkodik a hamis érveihez.
Itt mutattam neked egy józan és EGYÉRTELMŰ érvet a szó szerinti pokol tűz ellen, erre jössz egy jelképes beszéddel, amit te szó szerint veszel, holott ezt nem lehet szó szerint venni.
Szia!
Érdemes ezzel kapcsolatosan egy kis egyháztörténelmet tanulni, a halottakért való imádkozás ugyanis nem Bibliai tanítás. Már Tertulliánus ókori egyházatya is elítélte a halottakért való imádságot.
A Biblia tanítása erről:
"És miképpen elvégezett dolog, hogy az emberek egyszer meghaljanak, azután az ítélet: Azonképpen Krisztus is egyszer megáldoztatván sokak bűneinek eltörlése végett, másodszor bűn nélkül jelen meg azoknak, akik őt várják üdvösségükre." (Zsid. 9:27-28)
Üdv. Péter
Halottakért már az Ószövetségben tartottak bűnbánatot:
1Sám 31,11-13
"Amikor a gileádi Jábes lakói hírét vették, mit tettek a filiszteusok Saullal, fogta magát az összes fegyverforgatásra alkalmas férfi, egész éjszaka gyalogolt és elhozta Bet-San faláról Saulnak a holttestét, valamint a fiai holttestét, aztán Jábesbe vitték és ott elégették. Aztán fogták csontjaikat és eltemették a tamariszkusz alá Jábesben, és hét napon át böjtöltek."
Sir 7,33
"Minden élőlénynek adj ajándékot, még a halottól se tagadd meg a szeretetet."
Pál is imádkozik elhunyt barátjáért:
2Tim 1,16-18
"Oneziforusz családja iránt legyen az Úr irgalmas, mert sokszor vendégül látott, és nem szégyellte bilincseimet, sőt Rómába érve szorgalmasan keresett, és meg is talált. Adja meg neki az Úr, hogy azon a napon irgalomra találjon az Istennél Hogy Efezusban mennyi szolgálatot tett nekem, te tudod legjobban."
1Jn 5,14-15
"Az a bizalom, amellyel iránta vagyunk, azt jelenti, hogy bármit kérünk is akarata szerint, meghallgatja. Ha pedig tudjuk, hogy bármit kérünk, meghallgat bennünket, tudjuk azt is, hogy amit kértünk, azt már meg is kaptuk."
Istvan35, egyik eset sem a halott "lelki üdvéért" szóló imádságról szól!
Oneziforusz-ről pedig még azt sem tudjuk, hogy valóban meghalt-e. De ha igen, akkor sem abban a szellemben beszélt Pál, amit ma tesznek a katolikusok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!