Vallásosak! Ti mit gondoltok a házasság előtti együttélésről?
Nem mondok értékítéletet semmi fölött, csak tényként közlöm, hogy a homoszexualitás sokkal kevésbé egyértelműen van benne a Biblibában, pl. Jézus nem is beszél róla.
Ahol szó van róla:
-Pál Apostol Róma 1-ben megemlíti hogy valakiknek megkeményedett a szívük, bálványimádók lettek, és még homoszexuális tevékenységet is folytattak.
-1Korinthus 6:9-ben van egy felsorolás hogy kik nem öröklik Isten országát. A legtöbb angol fordításban a "homosexual" szót használják, a magyar fordításokban érdekes módon nem szerepel el. Egyedül a Károli Bibliában van a "férfiszeplősítő" szó, de a többi fordításban még utalás sincs itt a homoszexualitásra. Őszintén szólva gőzöm sincs mi az oka.
-Na igen meg a mózesi törvények alatt (amiből a többi törvényt is abszolút történelmi jellegűnek tekintik a keresztyénségek) tiltott volt a homoszexualitás.
-Na meg az alapvető elképzelés amit Jézus is Pál Apostol is hirdet, hogy az ember házasodjon meg és legyen családja VAGY ha nem tart erre igényt akkor szentelje Istennek az életét (ahogy Pál Apostol tette).
---
Ezzel szemben a házasságon kívüli együttlét... Jézus egész konkrétan azt mondja hogy aki egy vele nem házas nőre úgy "tekint" (érted? nem is nyúl hozzá csak csorgatja a nyálát utána!) már paráznaságot követ el a szívében. Meg Pál Apostol is azt írja hogy óriási bűnnek tartja hogy a testet (a Szentlélek templomát) ne tartsák az emberek tiszteletben.
Na most ez tudom hogy roppant frusztráló valakinek akit érdekel a Biblia viszont ilyeneket olvas benne, de én csak közöltem hogy mit ír a Biblia, ne rám legyetek mérgesek... Amikor először szembesültem ezekkel az igeszakaszokkal, rám is sokként hatott, ugyanis azt hittem hogy csak annyi a keresztyénség hogy Mózes korában volt sok szigorú törvény, de Jézus óta csak annyi az egész hogy Isten szeret minket, és én is legyek kedves a többi emberrel, és élvezzem az életet. Közben a nagy lótúrót...
Azok akik keresztényeknek tartják magukat, és szeretnének ennek a szónak megfelelően élni, azok nyilván betartják.
Miért?
Mert a Biblia Isten szava az emberekhez, ezen keresztül beszél hozzánk, és elmondja, hogy mit kell tennünk, hogy elfogadható állapotban legyünk.
Azonban erre nem kötelez senkit, mert Ő is tiszteletben tartja a szabad akaratodat, az már más kérdés, hogy a döntésedért, felelned kell.
De egyértelmű, hogy nem azért íratta le az üzenetét, mert unatkozott, hanem azért, hogy milyen erkölcsi érték szerint éljenek azok akik az Ő királyságát, vagy uralkodását támogatják.
Sajnos Isten szavának a tekintélyét csorbítja, mikor semmibe veszik, és kimagyarázzák, mit miért nem úgy tettek ahogy kérte Tőlük.
Ennél fogva, személy szerint azt gondolom, hogy ha szeretem az életadómat, akkor nem fogom semmibe venni a kérését. Nem éltem házasság előtt a férjemmel házaséletet, nem is laktam vele egy lakásba.
Bár nem vagyok olyan helyzetbe, hogy személyes tapasztalatról tudjak beszélni, de leírom véleményemet.
Ez mindig egy nehéz kérdés volt, hiszen mind esendő emberek vagyunk. A hívők többsége sem tudja mindig betartani, még akkor sem, ha szeretné (van, hogy a vágyak felülkerekednek).
Az biztos, hogy ezeket a párokat megítélnünk, elítélnünk súlyos vétek, nem keresztényi tett, sőt! Arra kell gondolni, hogy Jézus miként állt a bűnös asszonyhoz. Ne akarjunk mi lenne a farizeusok.
Elterjedőben van manapság amolyan "mozgalom" (lehet erős szó rá) szerűség. A lényege az, hogy a párok tisztán házasonak össze. Lényegtelen, hogy előtte létesítettek-e mással vagy azon párjukkal testi kapcsolatot, elhatározzák, hogy az esküvő előtti hónapokban tiszták maradnak.
Szerintem ez egy jó kezdeményezés, különösen, hogy fiatal hívők körében egyre népszerűbb.
"Jézus esete a parázna asszonnyal"
Sajnos sokan ezt a Bibliai betoldást hozzák fel érvként, az engedményre. Jézus soha nem tett ilyet, és a törvényt betartotta, az alapelveket, még Ő sem írta felül, erre nem is kapott az Atyjától engedélyt.
Jézus hivatala az volt, hogy helyre állítsa az igaz imádatot, és azokért akik ezzel összhangban szeretnének élni, azokért meghaljon.
Lepontoztátok az előzőt. Jó ha tudjátok, hogy pl. a Magyar Bibliatársulat Újfordítású Bibliájának lábjegyzete ezt írja a parázna nő történetéről:
8,11 A zárójelbe tett szöveg, 7,53-8,11-ig a legrégibb kéziratokban nem található
Egy másik kommentár hasonlóképpen ezt írja:
"d) A kritikus olvasók már bizonyára észrevették, hogy eddig semmit sem mondtunk a 8,1-11-ről, a házasságtörésen ért asszony elbeszéléséről. A negyedik evangélium modern kiadásaiban ez a rész eleve vagy a lábjegyzetbe vagy zárójelbe van téve, hogy lássák, ez nem része János eredeti szövegének. Hiányzik a legrégibb és legjobb görög kéziratainkból, és úgy tűnik, ismeretlen volt a korai görög egyházatyák előtt is, hiszen nem kommentálták. A különböző régi kéziratokban vagy a 8,1-ben található, mint a mi szövegünkben is, vagy a 7,36 után vagy az evangélium végén vagy Lk 21,38 után. A legkorábbi biztos utalás a történetre egy harmadik századi egyházi nevelésről írott munkában, a Didaszkália címűben található. Egyszóval ez a történet tartozott János eredeti evangéliumához."
Nem tartom helyesnek.
Egyebkent pedig nem attol ihletett egy szovef, hpgy benne van e a legtegibb keziratokben.
Az elotted valaszolo azert erdemelte keg a lepontozast mert a hazassagtoro asszony esetet meg a torvenyt is felreertelmezi, mintha ez a resz a bibliaban nem lenne osszhangban a toraval. Pedig Jezus semmilyen tornyszegest nem kovetett el. A torveny kimondja ha valakit hazassagtoresen kapnakmakkor a szektanuknak kell a kovet eloszor radobni, de mivel ezt nem tettek keg, Jetusnak sem volt joga itelkeznk a torveny szerint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!