Ha ezt direktbe értelmezzük, akkor elégséges volna az Ó szövetség az üdvözüléshez?
Lukács evangéliuma 16. fejezet,29
Ábrahám így válaszolt: Van Mózesük, és vannak prófétáik, hallgassanak azokra!
Ha ezt direktbe értelmezzük, akkor nincs a megtestesülésre és az Újszövetségre sem, elégséges volna az Ó szövetség az üdvözüléshez?
Szia!
Eleve abszurd egy könyvtől bármit várni.
Amúgy:"És hat nap mulva magához vevé Jézus Pétert, Jakabot és ennek testvérét Jánost, és felvivé őket magokban egy magas hegyre. És elváltozék előttök, és az ő orczája ragyog vala, mint a nap, ruhája pedig fehér lőn, mint a fényesség. És ímé megjelenék ő nékik Mózes és Illés, a kik beszélnek vala ő vele. Péter pedig megszólalván, monda Jézusnak: Uram, jó nékünk itt lennünk. Ha akarod, építsünk itt három hajlékot, néked egyet, Mózesnek is egyet, Illésnek is egyet. Mikor ő még beszél vala, ímé, fényes felhő borítá be őket; és ímé szózat lőn a felhőből, mondván: Ez az én szerelmes Fiam, a kiben én gyönyörködöm: őt hallgassátok."
Nemhogy elégséges, hanem szükségtelen az Ószövetség.
Kérdező!
A példabeszéd pont nem az elmaradt jó cselekedetekre utal, hiszen p.é.l.d.a.beszéd, valamit jelképez benne minden dolog, semmi sem szó szerint veendő (épp ezért nem építhető rá a túlvilágról szóló tanítás sem).
Az, hogy a mindennel bőven ellátott szereplő nem segített a nála szegényebbnek azt ábrázolja ki, hogy a választott nép, Izrael - akiknek képviselői/vezetői a Felkent földi élete idején a papok és farizeusok voltak, tehát az ő felelősségük a legnagyobb, ezért intézi hozzájuk a tanítást az Úr - tehát Izrael minden jót megkapott az Örökkévalótól, ami ezen a földön a testi életet és az Istennel való jó kapcsolatot lehetővé teszi, de nem képviselte ezt megfelelően, nem osztotta meg a többi nemzettel, nem lett jó példa, hanem elszeparálta magát és ellenséges lett kifelé. Tehát az Isten által nekik szánt szerepet nem töltötték be, ennyit mond ez a példázat.
A Krisztus ezen megjegyzése: "az sem győzi meg őket, ha valaki feltámad a halottak közül” pedig egy elég konkrét prófécia, saját haláláról és feltámadásáról, ami be is teljesült. Természetesen azt is lehet tudni, hogy ez az elesése Izraelnek nem végleges, hiszen megbánhatatlanok az Isten ígéretei. HalleluJAH
Nem. Az Ószövetség az okulásunkra szolgál. Isten igazságossága a bűnnel szemben. Az Újszövetség pedig Isten kegyelmét mutatja be, és Isten teljes jellemét.
A törvény megtartása nem ígér üdvösséget, csak áldást, amíg élünk
"Ábrahám így válaszolt: Van Mózesük, és vannak prófétáik, hallgassanak azokra! "
Azt se feledjük, hogy ha valaki hallgat rájuk, akkor hinni fog Jézusban, ugyanis Jézusról is prófétáltak
Az előző hsz-hez még annyit, hogy a törvény Krisztusra vezérlő mester
"Hadd kérdezzem meg tőletek, hogy ha a gazdag add a Lázárnak és a szegényeknek ételt, italt, ruhát, és szállást akkor üdvözült volna e? Tehát csak a jó cselekedetei által kiérdemli e az "Ábrahám kebelére jutást"?"
így mindjárt más. Aki gyűlölte a bűnt, Istenfélő volt, stb. az ószövetségben az bekerült az Élet könyvébe, majd Jézus üdvözíti
Nézd csak ezt a részt!
Malakiás
3,13 Keményen szóltatok ellenem, azt mondja az Úr, és azt mondjátok: Mit szóltunk ellened?
3,14 Azt mondtátok: Hiábavaló az Isten szolgálata, és mi haszna, [Jer. 44,17.18.] hogy megtartjuk törvényeit, és hogy alázatosan járunk a Seregeknek Ura előtt?
3,15 Sőt inkább magunk hirdetjük boldogoknak a kevélyeket; hiszen gyarapodtak, noha gonoszságot űznek, és megszabadulnak, noha kisértik az Istent!
3,16 Akkor tanakodtak egymással az Úrnak tisztelői, az Úr pedig figyelt és hallgatott, és egy emlékkönyv iraték ő előtte azoknak, a kik félik az Urat és becsülik az ő nevét.
3,17 És azon a napon, azt mondja a Seregeknek Ura, a melyet én szerzek, tulajdonommá lesznek és kedvezek nékik, a mint kiki kedvez a maga fiának, a ki szolgálja őt.
3,18 És megtértek és meglátjátok, hogy különbség van az igaz és a gonosz között, az Isten szolgája [Zsolt. 58,12. Ezék. 9,4-8.] között és a között, a ki nem szolgálja őt.
Ezékiel
9,4 És monda az Úr néki: Menj át a város közepén, Jeruzsálem közepén, és jegyezz egy jegyet [Jel. 7,3.4.] a férfiak homlokára, a kik sóhajtanak és nyögnek mindazokért az útálatosságokért, a melyeket cselekedtek annak közepében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!