Ha a mennyben nincs idő, vagy másként telik, ahogy itt, akkor miért gondolják a katolikusok, hogy bárki, aki ott van, tud és akar értük közben járni?
Szerinted mi Istenhez nem imadkozunk? :D
Dehogynem, legtöbbször Istenhez imádkozunk, nem kötelező a szentek közbenjárását kérni.
Mi nem imadkozunk a szentekhez, hanem ahogy a barátainkat, ismerőseinket is megkérjük, hogy imádkozzanak erre a szándékra, úgy megkérhetjük azokat is, akik már üdvözültek, hogy járjanak közben Istennél.
Mért ne tudnának és akarnának segíteni a már üdvözültek?
Igazából már a kérdést sem értem, de szerintem a kérdező sem.
Az angyalok nem állnak időn és téren felül? Szerinted őket is kötik e világ természeti törvényei? Elég érdekes elképzelésed van ezen szellemi lényekről. Ráadásul ezek elég eretnek nézetek. Hiszen magát a Biblia szavát tagadod, amiben olvashatod, hogy bármilyen alakot ölthettek, bárhol, bármikor megjelenhettek.
A mennyben nincs olyan értelemben vett idő, mint a földön, de nem igazán értem, hogy ez miért zárná ki azt, hogy a megdicsőült szentek közbenjárjanak értünk.
A Bibliában több olyan rész is van, hogy a mennyből közbenjáró segít az embereknek, pl. Rafael főangyal Tóbiás könyvében, vagy mikor Péter a börtönben volt, akkor is egy angyal jött a segítségére. Vagy a Jelenések könyvében konkrétan le van írva: "Amikor átvette a könyvet, a négy élőlény és a huszonnégy vén leborult a Bárány előtt. Hárfája volt mindegyiknek és tömjénnel tele aranycsészéje - ezek a szentek imádságai." (Jel 5,8)
Vagy már az Ószövetségben is Jób könyvében: "Lelke a sírveremhez közeledik, és élete a halálthozókhoz. De ha közbenjár érte egy angyal, csak egy az ezer közül, hogy hírül adja az embernek kötelességét, megkönyörül majd rajta és mondja: „Engedd őt szabadon, hogy ne szálljon a sírverembe, megtaláltam már, amiért neki kegyelmezzek.” (Jób 33,22-24)
Vagy egy másik elég konkrét esemény, mikor egy "halott" közbenjár az élőkért: "Ez volt álmában a látomása: Oniászt látta, az előző főpapot, ezt a nemeslelkű, igazságos férfiút, akinek viselkedése szerény volt, a lénye csupa jóság, a beszéde pedig megfontolt, s aki ifjúságától törekedett az erényekre. Kitárta kezét és imádkozott a zsidók egész közösségéért. Aztán megjelent Júdásnak - ugyanilyen tartásban - egy ősz hajú, pompás külsejű férfi - csodálatos méltóság övezte. Oniász megszólalt és azt mondta: „Testvéreinknek ez a barátja Jeremiás, Isten prófétája. Sokat imádkozik a népért és az egész szent városért.” Aztán Jeremiás kinyújtotta a jobbját és átadott Júdásnak egy aranykardot. Átadáskor e szavakat intézte hozzá: „Vedd Isten ajándékát, a szent kardot! Megsemmisíted vele az ellenséget.” (2Mak 15,12-16)
Szentírási alapunk van arra, hogy az Isten közelségében levő megdicsőült lelkek imádkoznak értünk. Persze, nem kötelező kérni őket. Mi is imádkozhatunk közvetlenül Istenhez. :))
Kedves katolikusok!
A ti Bibliátok tartalmaznak olyan részeket/könyveket, melyek nem kanonikusak vagyis nem Istentől ihletettek. A 66 kanonikus könyv egyáltalán nem tartalmaz olyan részeket ahol a halottak járnak közben az élőkért. Honnan tudjátok, hogy valaki halála után hová kerül? Lehet, hogy egy olyan személyhez imádkoztok aki a kárhozatra került. 100%-s biztonsággal senki sem tudhatja, hogy hová kerül, ezt csak Isten tudja, mert ő lát a szívünkbe, lelkünkbe.
Az angyalokat mindig Isten küldi valamilyen feladattal, ők nem maguktól cselekszenek.
„Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus.” ( 1 Timóteus 2:5)
„Én, János, hallottam és láttam ezeket, és amikor hallottam és láttam, leborultam az angyal lába előtt, hogy imádjam őt, aki megmutatta nekem ezeket. De ő így szólt hozzám: „Vigyázz, ne tedd, mert szolgatársad vagyok neked és testvéreidnek, a prófétáknak, és azoknak, akik megtartják e könyv igéit: az Istent imádd!” (Jelenések 22:8-9)
Az, hogy te hasadra vágva kijelented, hogy xy könyv nem kanonikus, nem változtat a tényen, hogy az.
Ennyi erővel mondhatnám én vagy bárki, hogy a Teremtés könyve és a Prédikátorok könyve nem kanonikus, így apokriffá válna valóban? Nem. Senkit sem érdekelne a különvélemény.
Ettől függetlenül másfél évezreden keresztül egyértelműen kanonikusnak számított, senki sem kérdőjelezte meg. Sőt képzeld, még a Károlyi fordítású Bibliában is benne van mind a 72 könyv.
Meg miből gondolod, hogy az Anyaszentegyház pont ezt a 6 könyvet kanonizálta hibásan, a többi 66 könyvet pedig helyesen? Honnan tudod, hogy az újszövetségi könyvek helyesek? Luthernek szánt szándéka volt, hogy Jakab apostol levelét is kivegye.
"Igen, mindig angyal jött a mennyből segíteni. Angyal. Nem más. Milyen Szentírási alapra gondolsz?"
Azokra a szentírási helyekre gondoltam, amiket idéztem.
A szentek imádságai meg vannak említve a Jelenések könyvében, és ott az egész szöveget figyelembe véve, nem feltétlen angyalokra kell gondolni.
Ha a mennyben az idő megszűnik és csak Isten áll tér és időn felül - ahogy állítottad - akkor az angyalok számára sincs idő - ergo nem tudnak közbenjárni, pedig a Szentírásban mégis vannak ilyen helyek. Tehát az elmélet rossz: a mennyből az üdvözült lelkek képesek közbenjárni értünk, ez nem tér és idő függvénye.
"A ti Bibliátok tartalmaznak olyan részeket/könyveket, melyek nem kanonikusak vagyis nem Istentől ihletettek. A 66 kanonikus könyv egyáltalán nem tartalmaz olyan részeket ahol a halottak járnak közben az élőkért.
A Jelenések könyve úgy tudom, hogy a protestánsoknál is kanonikus....
Egyébként ideje lenne a protestáns testvéreknek felülvizsgálni a kanonizációt, mert Jakab levelében egyértelműen benne van a betegek kenete szentségének kiszolgáltatására és a szentgyónásra. Egyszerűbb lenne kivenni és azt mondani, hogy nem Istentől ihletett, nehogy csorba essen a protestáns tanításon. :))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!