A férjem megcsalt többször is. Válás után tényleg tilos újraházasodni a Biblia szerint?
Akkor rakjuk össze a két igét:
“…aki elbocsátja feleségét – a paráznaság esetét kivéve -, és mást vesz feleségül, az házasságtörő.”
– Máté 19:9
Gondolom elfogadod, hogy itt a férj is lehet parázna.
Ha pedig a hitetlen házastárs válni akar, váljék el, nincs szolgaság alá vetve a hívő férj vagy a hívő feleség az ilyen esetekben. Mert arra hívott el minket az Isten, hogy békességben éljünk.”
Tehát szabad válni.
(Mivel a kérdezőt TÖBBSZÖR is megcsalta a férje, ezért ezt többszörös paráznaság és házasságtörés. Ha meg tudod nekem mutatni a Bibliából, hogy még ez mellett is köteles a feleség a férjével maradni, akkor elfogadom. A Biblia külön említi a paráznaságot és a házasságtörést. Tehát a kérdező férje szerződés szegő és hűtlen. A szerződést nemcsak szexuális hűtlenséggel lehet megszegni, ide tartozik a fizikai vagy lelki bántalmazás is. Tehát várom az igét, én a látszat keresztény, aki állítólag meg akarja kerülni Isten szavát, illetve nem veszem figyelembe.)
Az Ige pontosan mutatja, hogy a paráznaság az, ami miatt minden alól fel van mentve.
Hívő asszony hitetlen férjjel.
1. A férj parázna, tehát lehet válni és nem érvényes rá az újraházasodás tiltása, mert a férj parázna. Többszörösen.
2. A hitetlen férj és hívő feleségről szóló ige és abszolút világos.
Úgyhogy én nem csak mondom magamat kereszténynek! Isten szereti annyira ezt a nőt, hogy nem akarja, hogy a gyermeke ilyen méltatlan és gyilkos kapcsolatba maradjon.
Pont te vagy a látszat keresztény, aki kiragad egy igét, talán nem is ismer mást, majd követeli a betű betartását, csak mert nem hogy a többit nem ismeri, de még Istent sem ismered!
Csatlakozom a 21-es hozzászólóhoz.
Jézus egy okot adott meg a válásra, úgy hogy lehetőség van az újra házasodásra.
S ez az, amikor az egyik fél hűtlen.
Ennélfogva, ha a férjed Hűtlen, akkor elválhatsz, és újra házasságot köthetsz. Csakhogy az Úrban.
Ez a Férjedre már érvénytelen. Mivel Ő szövetséget bontott, ezért Ő nem házasodhat újra, ha még is, akkor azt a Nőt is paráznává teszi, akit elvesz.
ez azért van így, mert ez a Büntetése a Hűtlenségére.
Isten nagyon komolyan veszi az általa hozott erkölcsi elveket.
#21
"A szerződést nemcsak szexuális hűtlenséggel lehet megszegni, ide tartozik a fizikai vagy lelki bántalmazás is"
Ez nem igaz. Jézus, és a Biblia sehol nem említi, hogy a Fizikai, vagy szellemi bántalmazás is ok a válásra.
A Különélésre igen.
De elválni ebben az esetben nem lehet, hanem azon kell dolgoznia a házastársaknak, hogy megbéküljenek.
Csak a házasságtörése, a hűtlenség ad felmentést a házasságra, az újraházasodás lehetőségével.
(Máté 19:3) . . .„Szabad-e a férfinak akármilyen okból elválnia a feleségétől?”
(Máté 19:9) 9 Mondom nektek, hogy aki elválik a feleségétől, hacsak nem paráznaság miatt, és mást vesz el, házasságtörést követ el.”
Egyedül a nemi erkölcstelenség ad Írás szerinti alapot a válásra. Vagy ha valakinek meghal a házastársa.
A fizikai, szellemi sérelem, vagy anyagi jólét, nem egyenlő nemi erkölcstelenséggel.Az itt „paráznaság”-nak fordított szó mindenféle meg nem engedett, az Írás szerinti házasságon kívüli nemi érintkezést magában foglal, történjen az akár egy azonos neművel, akár egy ellentétes neművel vagy egy állattal.
Ha valakinek a megélhetése, vagy a fizikai egészsége van veszélybe, külön mehet a házastársától, de elválni nem válhat el, mert nem házasságtörés történt.
Jézus leszögezte a farizeusoknak, hogy a válás Mózes általi engedménye nem az az elrendezés, mely „kezdettől fogva” érvényben volt. A keményszívűségük miatt engedte meg.
Róma 7:2, 3: „ A férjes asszonyt például törvény köti a férjéhez, amíg az él; de ha meghal a férje, feloldatik a férjének törvénye alól. Így tehát, amíg a férje él, házasságtörő nőnek mondanák, ha más férfié lenne. De ha a férje meghal, szabad annak törvényétől, úgyhogy nem házasságtörő nő, ha más férje lesz.”
(1Korintusz 7:2–5) . . .. 3 A férj adja meg a feleségének, ami megilleti őt, de hasonlóképpen a feleség is a férjének. 4 A feleség nem gyakorol hatalmat a saját teste fölött, hanem a férje; hasonlóképpen a férj sem gyakorol hatalmat a saját teste fölött, hanem a felesége. 5 Ne fosszátok meg egymást attól, csak kölcsönös megegyezésből egy meghatározott időre; hogy időt szentelhessetek az imának, és ismét egymáshoz térhessetek, hogy ne kísértsen benneteket folyton Sátán az önfegyelmetek hiánya miatt.
Aki nyitott szívvel olvassa a Biblia tanítását,Isten Lelke segítségével,megértheti,hogy Isten jót akar minden embernek.Azoknak is,akik vétkeztek.A kegyelem erre tanít.
Nyilván adódik a kérdés,hogy a vétkező fél házasodhat-e újra.
Itt is a kegyelem,és szeretet Istene elveit kell követni!
(Gondoljuk meg,mi történik egy fiatal emberrel,aki elvált az ő paráznasága miatt,-talán észrevétlenül belesodródva abba-ő,sose házasodjon újra,és nemi vágyai miatt nézegesse más feleségét,lányát újabb -legalábbis gondolati-paráznaságra kísértve? Meggyőződésem szerint nem ez a kegyelem útja!
Ezt tetézi a katolikus gyakorlat,mely megfosztja Isten tulajdon vére,és teste jelképébe való részesülés jogától,s ezzel még lejjebb taszítja az embert.A szent Jegyek Jézuséi,s nem a papé!Pap nem rendelkezhetne azzal!)
Isten egyháza NEM a katolikus egyház,amely olyan Istentől,és emberektől idegen törvényeket hoz,mint az újra házasodás tilalma,vagy a cölibátus!
Akik katolikusokként Krisztus egyháza tagjai,meg kell gondolniuk,hogy vajon nem korlátozzák-e ezek az emberi törvények olyan mértékben,hogy az Krisztustól is eltávolítja őket.
Mindenki maga döntse ezt el!
@ "Ha pedig a hitetlen házastárs válni akar, váljék el, nincs szolgaság alá vetve a hívő férj vagy a hívő feleség az ilyen esetekben."
Természetesen ezt a szabályt a Katolikus Egyház is tartja, ez az úgynevezett privilégium paulinum. Tehát ha az egyik fél hitetlen és válni akar, akkor a hívő fél is szabadon újraházasodhat. Nehézségek akkor vannak, ha mindkét fél hívő és úgy házasodtak össze, hogy mindketten őszintén gondolták az örök hűséget és az örök szeretetet.
Ha a férj megcsalja a feleségét akkor vagy nem gondolta komolyan a hűséget és az egész kereszténységet vagy időközben hitetlenné vált. Ha az első eset forog fenn, akkor a katolikus felfogás szerint is szabad az újraházasodás, csak meg kell várni az egyházi bíróság érvénytelenítését, hiszen az alapból érvénytelen.
Ha viszont mindkét fél komolyan gondolta csak valami miatt az egyik fél gyengeségből megbotlott, de egyébként őszintén bánja és továbbra is hívő, akkor másik félnek nincs joga újraházasodni. Ahogy Jézus megbocsájtott a házasságtörő asszonynak, úgy a házastársnak is meg kell.
Ha a hűtlen nem bánja, és nem akar tovább sem hívő keresztény sem hűséges férj lenni, nos ez tényleg egy különleges szituáció. Az én magán véleményem az, hogy ebben az esetben ki kell vágni az egyházból, s mivel hitetlenné vált így a hitetlenek szabálya érvényes. A katolikus gyakorlat azonban egyenlőre más, nem nagyon szoktak kiközösíteni senkit.
Azoknak pedig, a kik házasságban vannak, hagyom nem én, hanem az Úr, hogy az asszony férjétől el ne váljék.
Hogyha pedig elválik is, maradjon házasság nélkül, vagy béküljön meg férjével; és a férj se bocsássa el a feleségét.
Egyebeknek pedig én mondom, nem az Úr: Ha valamely atyafinak hitetlen felesége van, és ez vele akar lakni, el ne bocsássa azt.
És a mely asszonynak hitetlen férje van, és ez vele akar lakni, el ne bocsássa azt.
Mert meg van szentelve a hitetlen férj az ő feleségében, és meg van szentelve a hitetlen asszony az ő férjében, mert különben a ti gyermekeitek tisztátalanok volnának, most pedig szentek.
Ha pedig a hitetlen elválik, ám váljék el; nem vettetett szolgaság alá a keresztyén férfiú, vagy asszony az ilyen dolgokban. De békességre hívott minket az Isten.
Mert mit tudod, te asszony, ha megmentheted-e a férjedet; vagy mit tudod, te férfiú, ha megmentheted-e a feleségedet?
...
Úgy ítélem azért, hogy jó ez a jelenvaló szükség miatt, hogy tudniillik jó az embernek úgy maradni.
Feleséghez köttettél? Ne keress elválást. Megszabadultál feleségedtől? Ne keress feleséget.
...
Az asszonyt törvény köti, míg férje él, de ha férje meghal, szabadon férjhez mehet, a kihez akar, csakhogy az Úrban.
De boldogabb, ha úgy marad, az én véleményem szerint; pedig hiszem, hogy bennem is Istennek lelke van.
(1Kor 7:10-16, 26-27, 39-40)
Pál többször visszatér ebben a fejezetben arra a gondolatra, hogy jobb egyedül maradni, mert úgy teljesebben lehet szolgálni az Urat. A hajadon, ha teheti, ne házasodjon meg, az özvegy, ha teheti, ne keressen magának új házastársat (jóllehet Isten szellemi törvényei szerint megteheti), aki pedig elvált, az ne házasodjon újra, mert törvény Isten törvényei szerint kötve van, míg él a társa.
"Ha pedig a hitetlen házastárs válni akar, váljék el, nincs szolgaság alá vetve a hívő férj vagy a hívő feleség az ilyen esetekben."
Én ezt úgy értem (bárhányan is fognak érte lepontozni, akik az újraházasodás lehetősége mellett kardoskodnak), hogy ha a hitetlen fél el akar válni, akkor a hívő fél nincs arra kötelezve, hogy egy életen át ebben a háborúskodó együttélésben éljen a hitetlen féllel, hanem szabad neki elválni. Ez semmit nem mond az újraházasodás kérdését illetően, egyszerűen csak azt szögezi le, hogy nincs arra kényszerítve a hívő fél, hogy a hitetlen társát egy életen át "elszenvedje". Ismerek olyan házaspárt, ahol a hitetlen válni akar, a hívő meg nem egyezik bele, mert állítólag az Úrtól azt vette, hogy neki a feleségével együtt kell maradnia, és napi szinten óriási háborúság van a házukban.
Es mi a helyzet akkor ha valaki 20 éve együtt él a párjával,család van,nem házasok,és a férj szintén hűtlen,a nő pedig el akarja hagyni.Légyszives válaszoljatok erre is,mert ismerős körben ez is felmerült,és fontos lenne.
Ilyen esetben beszélhetünk egyáltalán válásról:
Szia !
Látom több felekezetből érkeztek törvénykező válaszok én megpróbálok a Biblia alapján az Újszövetség szabadságába válaszolni neked.
Ha megcsalt akkor megtörte a házasságot neked jogod van elválni és újra házasodni ha te vagy a vétlen fél vagyis ha te egyszer sem törted még a házasságot, de csakis ebben az esetben.
De mielőtt ezt megtennéd meg kellene próbálni megmenteni a házasságot amihez a férjed döntése és hozzáálása is kell.
Ő nem akar válni,ez biztos.De nem akar hűséges sem lenni.Ezt nem ő mondta,ezt én gondolom.Keresi más nők társaságát,a kísértést.
Tudjátok értem én,sokan mit mondanak,hogy ne váljak el,hogy bocsássak meg,hátha megváltozik,de ha nem Bibliai alapon nézem a kérdést,hanem csak úgy akkor olyan kérdések is megfogalmazódnak bennem,hogy rendben,ne váljak,de én ugyanúgy adjam magam oda neki? Lehet egyik este a szeretője,másik este én??? Ez mennyire fér bele? Vagy mi van ha egyszer elkap,és rám is rám ragaszt valami nemi betegséget? Bőven van mit átgondolnom :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!