Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Van tized a kegyelem alatt?

Van tized a kegyelem alatt?

Figyelt kérdés
[link]
2017. szept. 17. 09:59
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:

Sosem volt szimpatikus ez az ember. Állandóan pénzt akar.

Tized nincs, ugyanakkor azt vallom, ha egy ember a saját közösségét otthonként éli meg és családjának tartja a testvéreit, akkor nyugodtan adhat bele a családi költségvetésbe. Mert minden családban van cél vagy épp kiadás.

De ne azért tegye, hogy még több pénze legyen, ez olyan undorító.

2017. szept. 17. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:

Ez a tanítás nem arról szól hogy még több pénzem legyen meg nem arról hogy kötelező a tized,hanem arról hogy a tized önkéntes Isten nem parancsolja ha hanem várja hogy te lépd meg hitbőlezt a lépést.

Mert valamit felszabadít az életedbe azt amit Isten akar neked adni.

Valamint a tized és az Úr vacsora összefüggéséről is szól lásd Ábrahám találkozását Melkisedekkel.

2017. szept. 17. 10:51
 3/16 anonim ***** válasza:

Tizedfizetés nincs Jézus szövetségében, de ha valaki belép egy egyházba, amely tizedet vár el, akkor fizesse. Az egyháznak is biztosítania kell a helyiségeket, számlák, lelkészi fizetések kiegyenlítését, stb...

Más kérdés, hogy egyes lelkészek igen csak meggazdagodtak a hivatásukból, könyvkiadásaikból, stb ...

2017. szept. 17. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
30%

"Valamint a tized és az Úr vacsora összefüggéséről is szól lásd Ábrahám találkozását Melkisedekkel."

Marhaság

2017. szept. 17. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
100%

A csóka azzal kezdte, hogy Isten bepillantásokat adott neki a jövőbe, blablabla.... Innen nem néztem tovább az újabb hamis prófétát.


Ami tizedet illeti.

Jézus nem beszél emlékeim szerint a tizedről, de fent kell tartani az Egyházat, vagy gyülekezeteket valamiből. Az ókor és középkor folyamán az emberek jövedelmét nem terhelték hatalmas adók (háborúk ideje kivétel talán), vegyünk egy példát. A jövedelemből egy tizedet adtak az Egyháznak, egy tizedet az államnak, ezen felül volt néhány kisebb sarc, mint kapuadó, füstpénz. A földesúrnak többnyire terményben, természetben rótták le. így szerintem sokkal vállalhatóbb volt a tized fizetése.


Ma a jövedelem egy jelentős százaléka megy az állami kasszába, ráadásul ebből jut bizonyos rész az egyházakhoz is (akár hozzájárulás a szociális, oktatási intézményekhez, adó 1%-a). Így szerintem nem várható el a tized fizetése, ahogy az egyházak nem is várják el. Nálunk például a jövedelem 1%-a a javasolt összeg.

2017. szept. 17. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
100%

"Valamint a tized és az Úr vacsora összefüggéséről is szól lásd Ábrahám találkozását Melkisedekkel."

Marhaság. A Zsidó levél mindössze arról beszél, azért hozza a példát, hogy bemutassa: a Melkisédek nagyobb, mint a Lévi papság. Olvasd el a fejezetet

2017. szept. 17. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
57%

Ha van rá kegyelmed, akkor van rá hited, ha van rá hited, akkor fizesd...


Rövidebben: Ha van rá kegyelmed, fizesd!

2017. szept. 17. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

Hadd másoljam be a Wikipedia adott fejezetét, mert ennél jobb magyarázatot nem is lehet adni.


"A tized az Újtestamentumban


Jézus kétszer beszél a tizedről, mindkétszer farizeusokhoz köti, és mindkétszer elítéli a képmutatást.[14] Ezen leírás szerint Jézus azt mondta, hogy a termés megdézsmálását, vagy megtizedelését is kellene tenni, de együtt az irgalmassággal. A tized gépies fizetése, ugyanis éppen az irgalmasság felelősségét homályosítja el az emberekben, mert azt a látszatot kelti, hogy a fizető megtette vallásos kötelességét. Ezért a tized önkéntes felajánlása az Úrnak kell, hogy párosuljon irgalmas cselekedetekkel. A farizeusok azt hitték, hogyha a tizedet lefizették, többé semmi kötelezettségük nincsen a szegényekkel szemben.


A második a vámszedő példázata. Ahol a farizeus tizeddel való dicsekedő magatartását ítéli Krisztus helytelennek, ellentétben a vámszedő alázatos magatartásával.


Jézus tizeddel való kapcsolata akkor is megnyilvánult, amikor a farizeusok megkérdezték őt a királyi adóval kapcsolatosan. Jézus azt válaszolta, hogy meg kell adni a császárnak, ami a császáré és ami az Istené azt Istennek,[15] de azt szem előtt kell tartani, hogy Jézus életében még az ószövetséget betöltötte, és az újszövetség Krisztus halála és feltámadása után kezdődött. Jézus önmaga sohasem szedett tizedet, ahogy tanítványai sem, és sohasem tanította Jézus arra a tanítványait, hogy adjanak neki tizedet, vagy ők tizedet szedjenek. Tizedet kizárólag a zsidó lévitai papság szedett.


Krisztus kereszthalála utáni időszakban az adakozás hatalmas méreteit látjuk, de ennek semmi köze a tizedszedéshez, mivel ezt a szegények és a szükségben lévők részére történő adakozások voltak, és teljesen szabad akaratból. Azonban ismert Ananiás és Szafira esete, akik - mivel az Istennek szentelt föld árából elvettek - mindketten meghaltak, ennek hátterében az áll, hogy hazudtak a Szent Szellemnek, és Isten Szellemét megkísértették, amikor azt állították, hogy a földjük teljes árát beadták a korábbi ígéreteik szerint, és amikor Péter apostol számon kérte őket akkor is hazudtak, pedig szabad akaratukban volt, hogy mennyit adnak.[16] A lévitai származású József aki Barnabás nevet kapta a szükségben lévők javára adta el ciprusi földjeit.[17] Az újszövetség szerint csak a Jeruzsálemi gyülekezetben van megemlítve, hogy mindenük közös volt, amely összefüggésben a Szent Szellemmel való második betöltekezéssel.[18] A pogány területen lévő gyülekezetetekben nem volt tulajdon közösség, hanem szükségben lévők, és más gyülekezetek szegényeinek részére történő adakozások voltak, illetve a támogató anya gyülekezetek viszont támogatása.[19] Pál azt is előírta, hogy akik az evangéliumot prédikálják, azok abból éljenek, amit a testvérek adnak, de ez nem azt jelenti, hogy az övék az emberek adakozása, hanem azt, hogy szét kell osztaniuk, minden szükségben lévő között, amelyből ők is részesülnek. Pál apostol példát mutatott azzal, hogy saját kétkezi munkájából (sátorkészítésből) élt meg[20] Egyetlen bizonyíték sincs az újszövetségi egyházban a tizedfizetésre, mivel sem Jézus sem az apostolok nem szedtek tizedet, ezért ennek bibliai alapja nincs.[21]"

2017. szept. 17. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:

A tizedellenesek mivel magyarazzák amikor Ábrahám találkozott Melkisedekkel ő kenyeret és bort adott Ábrahámnak ő pedig tizedett adott Melkisedeknek ?

Tehát a törvény időszaka előtt létezett a tized a hitből adott nem fizetett hanem őnként adott tized.

Valamint az Úrvacsora előképe Melkisedeknél a kenyér és a bor.

Ahogy a videó tanítás is megfogalmazta az Úrvacsora Jézus halálát fejezi ki

a tized pedig azt fejezi ki hogy Jézus él vagyis feltámadt ez a szövetségi kapcsolaton belül imádást jelent.

2017. szept. 17. 15:17
 10/16 anonim ***** válasza:
Te tényleg nem érted amit itt jó páran leírtunk? Ha ennyire ragaszkodsz a zsidó tizedhez, akkor fizesd. De senki nem kötelez rá, ahigy te sem állíthatod be, hogy kötelező lenne és nem kérheted senkin számon.
2017. szept. 17. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!