Mik a korlátai a krisztusi kegyelemnek, a katolikus kánonjog szerint? Krisztus kegyelmét korlátozhatja-e egy vallásfelekezet?
Ismeretesek a katolikus felfogás szerinti"7 halálos bűn"kategóriája.
Ismeretes,hogy aki elvált egy érvényes házasságból,az nem részesülhet a szentségekben.
Ismeretes a kiátkozás,és más életre szóló emberi döntés.
Az katolikus egyház dönthet az örökélet kérdéseiben?Az nem Isten kompetenciája?
Őszinte elnézésedet kérem, fogalmam sem volt, hogy a kérdés tárgya az, te mit tudsz feltételezni Istenről.
Én csak abban tudtam segíteni, hogy mit ír a Biblia, hogy te mit feltételezel, az a saját magánügyed. Lehet ezért pontoztál le olyan szorgalmasan. Máskor írd ki, hogy a te feltételezésedet találjuk ki a témával kapcsolatban, majd helyeslően bólogassunk rá, még ha teljesen ellentétes is a Szentírás szavával.
Kedves Kérdező!
A kánonjog (a témával kapcsolatban) azt határozza meg, hogy az adott felekezet papjai kinek milyen szentségeket szolgáltathat.
Alapvetően a szentségek kiszolgáltatásának kritériuma, hogy akinek kiszolgáltatják ne éljen bűnben. Ez utóbbi természetesen megintcsak kánonjogilag definiált.
egyházi szentségek:
Keresztség, bérmálás, oltáriszentség, bűnbocsánat, betegek kenete (utolsó kenet), egyházi rend, házasság
Nagyjából úgy néz ki, hogy az elkövetett bűnöket meg lehet gyónni, és a pap feloldoz ha megbánod bűnödet.
pl.: bűnben élésre:
Ha törvénytelen (egyházjogilag) házasságban élsz az folyamatos vétkezés. Ez nem tudod megbánni, mert annak az lenne a jele, hogy tovább nem vétkezel, azaz meg kellene szakítanod "törvénytelen" kapcsolatodat, vagy annak törvénytelenségét. Csak akkor oldozhatnak föl, és csak ez után szolgáltathatnak ki szentséget.
A Római Katolikus Egyház nem választ el. Az egyházi esküvő szertartásán is elhangzik, hogy "amit Isten egybekötött, azt ember szét ne válassza", és ezt tartják is. Kánonjogilag ezt úgy oldják meg, amikor a házasok egyetértésben meg akarják szüntetni kötöttségüket, hogy valami nagyon felső vezetői szinten (Róma) kimondják: "nem jött létre a házasság szentsége", ezért a házasság nem érvénes... nem is volt az. Ezzel megváltozik a felek társas viszonyainak kánonjogi értelmezése, azaz "újra" házasodhatnak.
Krisztus kegyelme más kérdés. Nem egyházjogi. Ha hiszel benne, valamilyen tanok alapján értelmezed mi az a "kegyelem" és mik a "feltételei(?)"
Te tudod milyen tanokat fogadsz el, így erre csak te találhatsz magadnak választ.
11.Hsz!
Légy oly kedves,és idézz egy olyan bibliai igét,amely tiltja a vétlen fél újraházasodását!
Igyekeztem elég érthetően leírni, hogy válás nem csak azért történik, mert az egyik fél megcsalja a másikat, vagy mert üti vágja ahol éri.
A válások többsége más okokra vezethető vissza. Azt is írtam, hogy bizonyos esetekben lehetőség van a házasság érvénytelenítésére. Ilyenkor lehetséges az újraházasodás, majd a szentségek felvétele.
De tessék, idézem neked Jézust:
"Aki elbocsátja feleségét és mást vesz el, házasságot tör, és az is házasságot tör, aki férjétől elbocsátott asszonyt vesz el."
Egyetlen egy kitételt enged meg, az pedig a "porneia". Olvass utána, nem egyszerű félrelépést (ami a "moicheia") jelent.
"Mert gyűlölöm a válást - mondja az Úr, Izrael Istene"
Jellemző hamistanítói módszer kiragadni valamit szövegkörnyezetéből,és abból félremagyarázni valamit.
Teljesen világos kérdésem volt,de 14.Hsz. a válaszában érthetetlen kifejezést használt,nehogy világos legyen a katolikus hamis tan az újraházasodás tilalmukkal.
Ezt hagyta ki:
Én pedig azt mondom nektek, hogy aki elbocsátja feleségét – hacsak nem paráznasága miatt –, okot ad neki a házasságtörésre. S aki elbocsátottat vesz feleségül, házasságot tör."(Mt 5:32)katolikus fordítás
Te elolvastad egyáltalán a hozzázólásomat, vagy csak olthatatlan gyűlölet fűt a katolicizmus ellen?
Sőt még arra is vettem a fáradságot, hogy az eredeti görög szavakat idézzem. De beírom újra, biztos csak elsiklottál felette és nem rossz szándék vezérelt, pusztán tudatlanság vagy figyelmetlenség.
"Egyetlen egy kitételt enged meg, az pedig a "porneia". Olvass utána, nem egyszerű félrelépést (ami a "moicheia") jelent. "
Tudomások szerint a katolikus kánon jog szerint bármilyen hűtlen elhagyás nem érvényteleníti a házasságot,és nem teszi lehetővé egyik elváltnak sem az egyik szentségben részesülést sem,így az újraházasodást sem.
A görög kifejezés értelme magyarázata híján annak használata pedig,csak ködösítés.
17-es
12-es leírta mi a helyzet a házasság szentségével
Talán jobban érthető a helyzet a következő "részlet" ismeretében:
A házasság szentségét nem az egyház (vagy pap) szolgáltatja a házasodóknak, hanem azok egymásnak.
Az egyház csak kinyilvánítja, hogy az létrejött vagy nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!