A katolikus bálványimádók?
Ilyen kérdésre milyen teológiai érvelést vársz?
Mintha megkérdezném, hogy a kedves kérdező sorozatgyilkos? Persze durva hasonlat, de közel ugyan annyi az értelme.
A katolikusok válasza, hogy nem.
A protestánsok többsége azt fogja mondani, hogy nem, de az Eukarisztia imádatát nem fogadják el és szerintük nincs értelme szentek közbenjárását kérni.
A szektások pedig fűt fát fognak kiabálni, hogy de mennyire azok a katolikusok, a sátán megtévesztette őket és hasonló zagyvaságok.
1-2 katolikus ironikus válaszát leszámítva, pont ez történt itt is.
Próbáld meg konkrétabban kérdezni, hogy te mit tartasz bálványnak. Bár biztos azt is már számtalaszor kérdezték, de arra várhatsz esetleg Bibliából igazolt válaszokat.
Fiúk, nem az a Lényeg, hogy ki mit szól hozzá, hanem a BIBLIA MIT ÍR, és hogy a SzL miről tesz bizonyságot!
Ezt keressétek!
ÉS Térjetek meg Vallásos, de nem a Krisztus szellemével betöltekezett csodálatos hívő barátaim!
/Nehogy keserű legyen a csoki./
a balvanyimadas szvsz. az ha varazserot tulajdonit az imadoja neki
vagyia valoban a targytol is csodat var es nem istentol varja a csodat
ellenben a vilagvallasok hovoi semmit se varnak a targyaktol de megis csak jobb isten egyik lathato alkotasara tekinteniuk mikozben istennel lepnek kapcsolatba mintha isten alkotasait gonosznak tartanak
isten alkotasait csak gonosz modon lehet felhasznalni de alkotasai nem gonoszak
azert nem teremtmenyt irtam mert targyakrol van szo
jelkepekrol
ezen jelkepek nelkul is isten van es emberi hit is van
de jelkep nelkul az evilagi halando elet eleg ertelmetlenne valna, tulvilagon nem lesz szukseg majd jelkepekre de evilagon vajon meg kellene vetunk mindent amit isten teremett?
ahogy elejen irtam egyedul isten akkotasainak nem szabad onallo istentol fuggetlen csoda erot tulajdonitani
sok pogany balvanyimado "vallas" tudtommal igy tekintett a "szent" balvanyaira, varazserovel ruhazta fel, ami valojaban meg hazugsag is volt hiszen isten nem ruhazta fel azzal
#15
Ennyi gyűlölettel benned neked tanácsolnám inkább hogy térj meg, őszintén! Mert jelenleg úgy tűnik, számodra csak ürügy a vallás hogy vitát generálhass és másokat szapulhass... Ez nem a Krisztusi út!
#18
Amikor Jézus ostort ragadott és leverte az emberek aljasságait az előtérben az krisztusi út?
Had kérdezzem akkor Jézus elitélt valakit? Személyeskedet? Utált e valakit?
Vitát szított e?
A bálvány az ami felülirja Jézust pl:
1Tim 2:5 Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus,
Maga a vallás a bálvány!
#19 "Maga a vallás a bálvány!"
egyre erdekesebb
epp azt probaltam en leirni hozzaszolasomban hogy nem irja felul Istent egy jelkep
ahogy egy balvany viszont felulirta, nem beszelve arrol hogy mas balvanyt is
egy balvany onmagaban kepviselt (kepvisel) egy onnalo "istent", "isteni erot"
egy jelkep viszon csak jelkep, szimbolum ami magat az egyetlen Istent jelkepezi az ember szamara de a jelkeptol nem var onos csodakat jelkepen keresztul onzetlenul tekint Isten fele
a balvanyok szinten tudtommal onzo modon hasznaltak (voltak)
vagyis az ember varta toluk a csodat,
mig Isten a szeretetet varja tolunk hozza es mindenfele amit teremtett
Négy okból szokták a katolikusokat bálványimádónak nevezni:
1, Imádják Jézust, aki ember vagy maximum angyal volt, tehát teremtményimádók.
2, Imádják az Oltáriszentségnek nevezett kenyeret, vagyis kenyérimádók.
3, Letérdelnek szobrok és képek elé, tehát képimádók.
4, Imáik közben meghalt szentéletű embereket szólítanak meg, vagyis hullaimádók.
1, Jézus Krisztus a katolikus hit szerint az emberré lett Isten Fia, aki maga is Isten. Tehát nem egy embert imádunk, hanem az emberré lett Istent, s ez bizony nagy különbség. A Bibliában pontosan benne van, hogy a Fiú valóban Isten és imádják őt. Ha a Biblia téved, akkor bizony bálványimádók vagyunk. Vállalom.
2, Jézus Krisztus szintén a Bibliában arról beszél, hogy az ő teste valóságos étel, a vére valóságos ital, s aki eszi az ő testét és issza az ő vérét, annak örök élete van. Az utolsó vacsorán meg is mutatta, hogy ezt miként képzeli: kenyér és bor alakjában valóban elfogyaszthatjuk az ő testét és a vérét. Tehát nem egy kenyeret imádunk, hanem Krisztust, aki kenyérré lett, s ez nagy különbség. Ha Isten képes emberré lenni, hogy megváltsa az embert, akkor kenyérré változhat, ha így akarja táplálni bennünk az örök életet. A Biblia szerint így akarja, ha a Biblia téved, akkor bálványimádók vagyunk. Vállalom.
3, A Biblia leírja, hogy a zsidók leborultak a frigyláda, az oltár és a templom felé, s mind a frigyládán, mind a templom szentélyében kerub angyal szobrok voltak elhelyezve. Azonban a zsidók nem a szobrokat, a ládát, az oltárt és a templomot imádták, hanem a láthatatlan Istent, akinek a jelenlétét ezek a tárgyak jelezték. A katolikus hit szerint szobrot nézni nem bűn, imádkozni nem bűn, a kettőt együtt csinálni sem bűn, ha egyébként nem a szobrot imádja. Ha ez az okoskodásunk téves, akkor bizony bálványimádók vagyunk. Vállalom.
4, A Biblia leírja, hogy milyen hasznos, ha egymásért imádkozunk, különösen ha valaki kiemelkedő életszentséggel is bír. A Bibliában arra is vannak utalások, hogy a Krisztusban meghalt szentek valójában élnek, s Krisztussal együtt dicsőségesen uralkodnak a mennyben. A katolikus logika szerint, ha tényleg élnek, akkor tényleg megkérhetők továbbra is, hogy imádkozzanak érettünk, s ha tényleg hatalommal bíró társkirályok akkor hatékonyan tudják segíteni a földön élőket. Ha egy földi ember segítsége nem bálványimádás, akkor szerintünk egy égi királyé sem. Lehetséges, hogy mégis bálványimádók vagyunk. Vállalom.
"Nem, nem imádjuk a szobrokat, mindig amit imádunk annak áldozatot mutatunk be soha nem a szobroknak misézik a pap hanem Istennek ajánlja fel a kenyeret és bort. A szobrok, képek csak segítenek elképzelni egyes dolgokat, épp úgy ahogy más rítusú keresztényeknél is."
Ide nagyon passzol Karinthy Frigyes: Magyarázom a bizonyítványom. (Tanár úr kérem)
Minden indulat nélkül, csak a tények.
Azt írja a Biblia: "Ne CSINÁLJ MAGADNAK FARAGOTT KÉPET és SEMMI HASONLÓT azokhoz amelyek fenn az égben, vagy amelyek alant a földön, vagy amelyek a vizekben és a föld alatt vannak. Ne imádd és NE TISZTELD azokat..." II.Móz.20:4-5.
De irathatta volna még az Úr, hogy NE CSÓKOLGASD, NE SIMOGASD FÉNYESRE, lábukat laposra, Ne hordozd közbe, mint egy sztárt a szobrot, Ne tulajdoníts neki több hatalmat mint Istennek, NE halmozd el töménytelen virágcsokorral, étel áldozattal, NE öltöztesd mint egy élő embert és még lehetne sorolni mi mindent tesznek világszerte XY szoborral ami egy ÁLLÍTÓLAGOS szentet ábrázol.
Azért kellenek a szobrok, hogy eltudják képzelni az adott "szentet", Jézust, vagy Máriát stb? (Na ezért tart itt ez az ország, mert kiölik a kreativitást az emberekből)
Az íge azt mondja:
"Kihez hasonlíttok hát engem, hogy hasonló volnék? Szól a Szent (az igazi)? Ésa.40:25.
Na igen. Isten azt mondja NE az ember pedig már csak DACBÓL is megcsinálja.
Sajnos ma már a bálvány imádás túl lép a szobrokon és festményeken. Mert élő embereket is van, hogy túl értékelnek. Mindenki találja ki maga kit és kiket. És még lehetne sorolni. De minek. Úgy is kimagyarázzák magukat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!