Kinél mit jelent a bor és az ostya? Protestánsok!
Jelképnél több, mivel ez egy szentség. Azt valljuk hogy közösségünk van Krisztussal a Szentlélek által, de a bor és kenyér nem szó szerint Krisztus teste.
Idézek a Heidelbergi Kátéból:
78. Átváltozik-e a kenyér és a bor Krisztus valóságos testévé és vérévé?
Nem.
Ahogy a keresztség vize sem változik át Krisztus vérévé, és nem az mossa le a bűnöket, hanem csak isteni jegy és zálog.1
Ugyanígy az úrvacsorai kenyér sem változik át Krisztus testévé,2 hanem a sákramentumokra való tekintettel és a Szentlélek közlésmódja3 szerint nevezzük Krisztus testének.
Ha érdekel: [link]
Kálvin úgy magyarázta, hogy "ahogy a kenyér egyesü la testemmel a lelkem egyesül a Szentlélekkel"
de az a baj manapság nem egységes erről még a teológusok véleménye, egy részük úgy gondolja ahogy fentebb írtam egy részüknek csak jelkép (mint a baptistáknál) egy részük szerint pedig a vétel egy megfoghatatlan pillanatában a hívő ember hite álltal átlényegül
az evangélikusoknál átlényegül de egyszerre megtartja a kenyér lényegét is ami elfedi a krisztusi lényeget ezért az nem hozzáférhető (tehát pl ha a földre esik akkor nem kapnak pánikrohamot hogy Jézus esett a földre)
Amint az 1 Hsz írta.
Krisztus áldozata,egyszer,s mindenkorra megoldotta a bűn problémáját.Istenkáromlás újból,és újból feláldozni,s különösen varázslással.
Krisztus egyszeri áldozatára emlékezünk,minden úrvacsora alkalmából.A kenyér,és bor jelképezi Krisztus áldozatát.
Bár a legtöbb ortodox lehet mélyen megsértődne, ha protestánsok közé sorolnánk őket, de mint a 2. legnagyoibb keresztény felekezetet, érdemes megemlíteni.
Náluk a katolikusokhoz hasonlóan a kenyér és a bor Krisztus valódi Teste és Vére, a szentségek Szentségének is nevezik.
AZ ortodoxia semmilyen definíció szerint nem a protestentizmus része
nem sértődünk meg, de atól ez még tévedés
nincs bajunk a protestánsokkal csak mi nem vagyunk azok
Az ortodoxiában ez aluldefiniált (direkt) valóban és igazán Krisztus nyilvánul meg benne szerintünk, nem mondjuk hogy csak egy jelkép vagy ilyesmi, de nem állítjuk hogy ennek a részleteit értjük az átlényegülést is elutasítjuk, és nem imádjuk magát a kenyeret és a bort, hogy az ott az Isten, és ezért ki lell tenni külön szertartásokon és imádni
Református vagyok de szerintem átváltozik. Hisz Jézus megmondta miután a kenyeret megtörte és háláját adott hogy ez az én testem, ezt egyetek, azután háláját adott, vette a bort és mondta hogy ez az én vérem ami kiontatik érettetek a bűnök bocsánatára, ezt cselekedjétek az én emlékezetemre. Ha Jézus így mondta akkor biztos hogy Jézus teste és vére van a bor és kenyér színe alatt miután a pap ,,átváltoztatja,, felidézve az utolsó vacsorát és Jézus szavait. Az már kérdés hogy a pap aki hogy van hatalma átalakítani...de ha azt vesszük hogy a pap Isten felkentje akkor lehet Isten erre is adott hatalmát másként hogy ennek és unnak Jézus testét meg vérét az emlékezetére. Én se hittem mert nem értettem hogy van ez az átváltoztatás. Aztán augusztus végefele egy reggel felébredtem hogy értem hogy változik át a kenyér és a bor. Azóta azt nem értem a református papok miért nem akarják érteni.
Az ortodoxok Nem Protenstánsok!!!Ha ilyet mondasz nekik azt hiszik pifanynak meg eretneknek tartod őket. Én is azt hittem régebben hogy olyanok mint mi de mióta az ortodox templomba járók látom hogy olyan messze állnak tőlünk mint az Isten az Ördögtől. Tűz és víz. Abszolút semmi közük a protenstánsokhoz, nem hasítanak semmiben. Inkább a római katolikusokhoz hasonlítanak
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!