Kinek van joga ítélni?
Jakab apostol így határozza meg:
"Egy a törvényadó és az ítélőbíró, aki megmenthet és elveszthet. De ki vagy te, hogy ítélkezel felebarátod felett?" (Jak 4,12)"
és Jézus:
"Akinek megbocsátjátok bűneit, az bocsánatot nyer, s akinek megtartjátok, az bűnben marad.”(Jn 20:23)
A két bibliai idézet ellentmondást mutat.
Van feloldása,netán ez utóbbi kései betoldás?
Asperrimus!
Nem!
Jézus nem adta az ítélkezés jogát senkinek,s különösen nem,egy emberi szervezetnek!
Az,aki teljes valójában követője Krisztusnak-vallásától függetlenül-részesülhet Isten Lelke olyan adományában,mellyel megismeri ISTEN DÖNTÉSÉT,és ezt kinyilváníthatja.NEM ő ítél,csak a Lélek adománya segítségével ismeri Isten ítéletét.Ez az adomány,nem adódik át dinasztriáknak,mivel Isten Lelke adja,akinek Ő akarja.
Szia
Egyedül Istennek van joga ítélni. De ő ezt a jogot átruházta a Fiára Krisztusra, és ő pedig átruházta a követőire. Figyeld meg az általad idézett vers szövegkörnyezetét:
Ján 20:21–23, „»Amint engem küldött az Atya, úgy küldelek én is titeket.« Ezekkel a szavakkal rájuk lehelt, s így folytatta: »Vegyétek a Szentlelket! Akinek megbocsátjátok bűneit, az bocsánatot nyer, s akinek megtartjátok, az bűnben marad.«”
Hogyan értették és alkalmazták az apostolok ezt a kijelentést? A Bibliában sehol sem találkozunk azzal, hogy egy apostol négyszemközt gyóntatott, majd feloldozott valakit. Ezzel szemben a Biblia meghatározza azokat a feltételeket, amelyek alapján Isten megbocsát. Az apostolok a szent szellem irányításával meg tudták állapítani, hogy valaki megfelelt-e ezeknek a feltételeknek, és ennek alapján meg tudták mondani, hogy Isten megbocsátott-e az illetőnek vagy sem. Például lásd: Cselekedetek 5:1–11, valamint 1Korintusz 5:1–5 és 2Korintusz 2:6–8.
#11
Ez mind szép és hangzatos amit írsz, csak a Biblia teljesen mást állít. Ha olvasod az ApCselt vagy a leveleket, de akár Jn 20,23-at, akkor egyértelműen látszódik ennek módja.
Magad is láthatod, Jézus ezt a hatalmat az apostoloknak átadta. Akik új apostolt választottak (Mátyás), előjárókat állítottak, majd kézrátétellel tovább adták ezt a hatalmat.
Az oldás-kötés hatalmát úgy képzeld el, amikor Péter feltámasztotta a halottat. Isten támasztotta fel, mert Péternek nincs önmagában ilyen hatalma, de úgy szoktuk mondani, hogy Péter cselekedte.
De a bűnök megbocsájtása továbbra semi ítélkezés.
Dinasztiákról pl. tényleg nincs szó benne, de ezt rajtad kívül más nem is állította.
13.Hsz!
Ne rágalmazz!
Én tagadtam,hogy dinasztriáknak átadódna a Lélek adománya,s nem állítottam!
A példád jó,de a következtetés tökéletesen ellentétes!
Amint Isten nem adta át az élet visszaadása hatalmát embernek-az ember csupán közvetíti Isten életadó hatalmát-éppúgy,bűnöket sem bocsájthat,mert az isteni jog.
Csak nyugi. Nem rágalmaztalak, de sehol nem hallottam még dinasztiákról (nem "dinasztria") beszélni ilyen tekintetben, csak tőled. Nem is állítottam semmit, csak azt, hogy ez a te kitalálmányod.
A példám lehet jó vagy rossz, de a következtetés bibliai. Te magad linkelted az adott igét és erről olvashatsz a Jakab levélben is. Ha valami ennyire egyszerűen és egyértelműen van fogalmazva, miért kell homlokegyenest mást állítani? Persze elhiszem, hogy nézeteidnek nem felel meg, én ezt tiszteletben tartom. Viszont ennyi erővel bármit ki lehet "gyomlálni" a Bibliából azzal az indokkal, hogy "én máshogy gondolom", "nekem ez így nem tetszik".
Szia!
Az ítélettartásra egyedül Istennek van joga, mert ő az egyedüli törvényadó, egyedül neki van tehát joga számon kérni a törvény megtartását. Aki ember létére, atyafi létére mégis ítélkezik felebarátai, testvérei felett, az elfelejtkezik saját teremtményi mivoltáról és vakmerő módon Isten bírói székébe ül. Az embernek az a kötelessége, hogy Isten törvényét Isten dicsőségére, embertársai javára megtartsa. Senki se tartsa magát jobb bírónak, mint Istent. Már pedig, aki Isten helyett maga gyakorol ítéletet, az a saját ítéletét, véleményét jobbnak tartja annál, amit Isten törvénye mond. Ilyenformán az ítélkező ember fölébe helyezi magát Isten törvényének, ahelyett, hogy alávetné magát annak.
Jézus szavai által a tanítványok itt nem arra nyernek felhatalmazást, hogy a világ fölött ítélkezzenek, hanem arra, hogy hitet ébresszenek, gyülekezetet építsenek és abban hivatásukat teljesítsék. Az oldás és kötés tiszte a tanítványok hivatásából adódó feladat, amelyre a feltámadt Jézus hatalmazta fel őket a Szentlélek által. A Szentlélek közlése által nyerik el ugyanis a bűnbocsánat hirdetéséhez, illetve megtagadásához a felhatalmazást (Lásd: Mt 16:19; 18:18; Lk 24:16; ApCsel 2:24; 2Thessz 2:15; Jel 2:13–15.25; 3:11).
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!