Miért gondolják egyesek, hogy az örök szenvedés sátán ötlete?
Itt az egyik feltett kérdésnél;
https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__..
Valaki a 3 válaszban azt írja,hogy "az örök szenvedés sátán ötlete,hogy bemocskolja vele Istent.."
De erre az érvre van Bibliai magyarázat is!?
Szerintem Isten igazságának tekintetében az csupán emberi vélemény, hogy Isten igazsága
nem engedné az örökszenvedést. A Biblia valójában mást tanít ezzel kapcsolatban: pontosan
Isten igazsága az, amely megköveteli az örök szenvedést azok számára, akik elutasították az
örök életet, amit lehetővé tett számukra.
Én nem tudom, hogy milyen jelenség ez de úgy veszem észre, hogy egyre többen jutnak arra a konklúzióra,hogy a pokol a hádész, az örök megsemmisülést jelenti és nem azt amit valójában ír a Biblia róla.
Azt is látom, hogy sokan a Lázár és a gazdag történetét csak szimplán egy példázatnak tartanak.
De,hogy miért vannak ezek a tagadások és miből építik fel ezeket azt már nem tudom de szeretném tudni!
Lázár esetében pokol és paradicsom volt. Jézussal azonban megnyílt a menny is. A pokol a halállal el lesz pusztítva, erről ír a Jelenések
"A Biblia valójában mást tanít ezzel kapcsolatban: pontosan
Isten igazsága az, amely megköveteli az örök szenvedést azok számára, akik elutasították az
örök életet, amit lehetővé tett számukra. "
Ez ugyanolyan spekuláció, mint amivel az ellentétest oldalt "vádolod".
Én nem tudom elképzelni, hogy valaik egy örökkévalóságban kínozzanak.
"a pokol a hádész, az örök megsemmisülést jelenti"
Nem a pokol jelenti az örök megsemmisülést.
Ezek az igék elég beszédesek:
Jelenések
20,13 És a tenger kiadá a halottakat, a kik ő benne voltak; és a halál és a pokol is kiadá a halottakat, a kik ő nálok voltak; és megítéltetének mindnyájan az ő cselekedeteik [vers 12.] szerint.
20,14 A pokol pedig és a [1 Kor. 15,26.54,55.] halál vettetének a tűznek [rész 19,20.] tavába. Ez a [rész 2,11.21,8.] második halál, a tűznek tava.
20,15 És ha valaki nem találtatott beírva az élet könyvében, a tűznek tavába vetteték.
"Az okát nem tudom én sem, vagy nem is akarom tudni, de az az ige világos, amiben leírja, hogy nem lesz halál, mert kiadja a halottakat, így marad az örök kárhozat Isten nélkül."
Nézd meg ezt: Jelenések 20,14 A pokol pedig és a [1 Kor. 15,26.54,55.] halál vettetének a tűznek [rész 19,20.] tavába. Ez a [rész 2,11.21,8.] második halál, a tűznek tava.
Az ítélet után lesz elpusztítva az utolsó ellenség, a halál. De addigra a nem hívők megsemmisülnek. Sokan nem különböztetik meg az első halált és a második halált, hanem keverik. Az igéből látszik, hogy a halál is halált szenved, azaz az első halál meghal örökre, ez a második halál. Innen nincs visszaút, míg az első halálból van
" De erre az érvre van Bibliai magyarázat is!?"
Én még nem olvastam erre bibliai magyarázatot, csak ehhez hasonló fiktív értelmezéseket: "nem tudom elképzelni, hogy valakit egy örökkévalóságig kínozzanak"... :)
Szia 1 válaszoló!
Tényleg "spekuláció" lenne amit leírtam?
Vizsgáljuk meg akkor egy kicsit alaposabban ezt a "spekulációt".
Az első bizonyíték Dániel 12:2-ben található, ami az eljövendő feltámadásról szól. Dániel
megprófétálta, hogy egyesek feltámasztatnak az örök életre, mások pedig örök gyalázatra.
Következetlen az az exegézis vagy magyarázat, amely azt állítja, hogy amikor a hívő örök
életéről beszélnek, akkor a halhatatlanságról van szó, amikor pedig a hitetlenek örök
gyalázatáról, akkor az nem halhatatlan és nem is örökkévaló. Ha megfigyeled ugyanazt a szót használja a
jövőre és a hitetlenre ugyanabban az összefüggésben, ugyanabban a versben. Soha nem
szabad szerintem úgy értelmezni a Bibliát, hogy az ugyanabban a versben szereplő, azonos szó két
különböző dolgot jelentsen, hacsak bizonyíthatóan nem jelölik, ám ebben a versben nincs
semmiféle utalás erre.
Másodszor, Máté 25:46 rámutat arra, hogy néhányan örök életre, mások örök gyötrelemre
jutnak. Tehát, ha a hívők örök életet kapnak, s számukra ez a halhatatlanságot jelenti, ezért
mivel Jézus ugyanazt a kifejezést használta a hitetlenekre akkor, amikor az ő örök
gyötrelmükről beszél, akkor az számukra is halhatatlanságot kell, hogy jelentsen. Dániel 12:2-
höz hasonlóan Máté 25:46 is ugyanazt a terminológiát használja mind a hívőkre, mind pedig a
hitetlenekre, s ebből adódóan a kettőnek ugyanazt kell jelentenie. Ismétlem, egészen
egyszerűen következetlen lenne az a magyarázat szempontjából, ha egy szóra két ellentétes
jelentést húznának rá ugyanazon a versen belül.
A harmadik ráadás érvelés Márk 9:47-48 versekre alapul, amelyek a gyötrelem tüzéről
szólnak, amelyben a hitetlenek szenvednek; ez a tűz nem alszik ki. Ez is a megsemmisülés
tanítása ellen szól.
A Jelenések 14:11 amely arról szól, hogy lesznek, akik a tűz
tavában kínoztatnak örökkön örökké. „Mit jelent az, hogy örökkön örökké kínlódnak?” Nos az érveid szerint az örökkön örökké kifejezés nem az „örökkévalóságot”
jelenti, hanem csupán „hosszú időt”, majd hosszú idő után ezek az emberek megsemmisülnek.
A probléma Jelenések 14:11 ezen magyarázatával az, hogy Jelenések 15:7 ugyanezt a
kifejezést használja Istenre, amikor azt írja, hogy Isten örökkön örökké élő Isten. Isten örök,
vagy csupán átmeneti? Még te is egyetértesz abban hogy Isten
örökkévaló. Mivel ugyanazt a kifejezést használja az Írás Istenre, mint a hitetlenek
kínoztatására, az nyilvánvalóan nem lehet átmeneti, hanem örökkévalónak kell lennie.
De nézzük a Jelenések 19:20 és Jelenések 20:10 összehasonlítását, amely azt mutatja,
hogy a fenevad és a hamis próféta még 1000 év eltelte után is a Tűznek Tavában vannak.
Tehát még a tűz tavában töltött ezer év sem elegendő ahhoz, hogy megsemmisüljenek. Azt
feltételeznénk, hogy amennyiben a megsemmisülés tana igaz, eddigre már nem lennének
életben.
A görög aionos szó , amely az „örök” szónak fordított általános
kifejezése.Tehát akkor szerinted, vagyis magyarázatod szerint az aionos szó jelentése
valójában nem „örök”, hanem „egy időre”. Ennek ellenére ismét fel kell hívnom a figyelmedet arra, hogy
a görög aionos szót mind a hívőkre, mind pedig a hitetlenekre egyaránt használja az Írás Máté
25:46-ban. Ezért nem jelenthet az aionos „örökkévalóságot” vagy „halhatatlanságot” a hívő, s
ugyanakkor „átmenetiséget” a hitetlen ember számára.Tehát egyszerűen nem szabad és nem lehet ugyanarra a szóra két különböző jelentést ráhúzni, hiszen ezzel az Írást az adott teológia szerint magyaráznánk ahelyett, hogy az Írásból származtatnánk a teológiát, ami a teológia kialakításának megfelelő módja.
És a végső érvem ami a megsemmisülés tana ellen szól szintén az „örökkön
örökké” kifejezésre alapul. Ezt a kifejezést a Jelenések könyve összesen tizenháromszor
használja. A tizenháromból kilencszer Istenre használja, és mindenki egyetért abban, hogy
amikor Istenre használja az Írás ezt a szót, akkor az örökkévalóságot és halhatatlanságot
hangsúlyozza. Egy alkalommal a mennyben lévő szentekre használja a szót, és abban hisznek,
hogy a mennyben lévő szentek esetében is örök, halhatatlan lényekről van szó. Egyszer
Sátánra használja ezt a szót a tűz tavában, majd kétszer a hitetlenekre a tűz tavában.
Az utóbbi három esetben csupán átmeneti jelentéssel ruházzuk fel ugyanazt a szót,hogy legyen???? Ha tíz
alkalommal egyetértünk abban, hogy a szó jelentése „örök”, akkor hirtelen fordulattal nem
állíthatjuk azt, hogy az utóbbi három alkalommal valami átmenetit jelent! Tehát ha igaz, hogy
ez a szó Isten és mennyben lévő szentek halhatatlanságát jelenti, akkor a tűz tavában lévő
Sátán és a hitetlenek halhatatlanságát is kell, hogy jelentse. Ismétlem, a teológiánkat az
Írásból kell származtatnunk, nem pedig az előre kialakított teológiánk vagy érzelmi
döntéseink alapján kell magyaráznunk az Írásokat.
Nem kötelező elfogadni vakon amit írtam, de utána kell nézni és alaposan meg kell vizsgálni, hogy van Bibliai alapja vagy nincs.
És nem azért kell ezt megtenni,hogy a saját igazadat bizonyítsd,hanem inkább azért kell utána nézni mert ez egy nagyon veszélyes "terület" ami megköveteli a teljes figyelmet, mert ha netán tévedünk könnyen megeshet az, hogy pontosan azt kapjuk amit most annyira tagadunk.
"Nem kötelező elfogadni vakon amit írtam, de utána kell nézni és alaposan meg kell vizsgálni, hogy van Bibliai alapja vagy nincs.
És nem azért kell ezt megtenni,hogy a saját igazadat bizonyítsd,hanem inkább azért kell utána nézni mert ez egy nagyon veszélyes "terület" ami megköveteli a teljes figyelmet, mert ha netán tévedünk könnyen megeshet az, hogy pontosan azt kapjuk amit most annyira tagadunk."
:))) Tényleg? A pokolban való hit az üdvösség feltétele? Na ne rémisztgess már:) Csak nehogy ezek miatt kerülj olyan helyre, amire nem számítasz:)
Abból a hibás feltételezésből indulva gondolod, hogy igazad van, hogy szerinted nem ismerem és tanulmányozom eléggé a Bibliát. Hát alaposan tévedsz. Amit leírtál hosszan és feleslegesen, már rég ismerem. De vannak hitelesebb kontramagyarázatok is... Nézz utána. És ne írj több spekulációt:) Egy mondatot sem írtál bizonyítékként az apostolok leveleiből, ami elég fura és engem igazol:)
Tudod, újszövetség van és Pál teologizál, nem Te
"egy nagyon veszélyes "terület" ami megköveteli a teljes figyelmet"
Tudod mi követeli a teljes figyelmet. Hogy Istentől eltanuljuk a szeretetet, nem pedig, hogy a magunk kedvére fenyegessük a másikat, ha nem ért egyet
:) #6 nyugi miért idegeskedsz!?
"Egy mondatot sem írtál bizonyítékként az apostolok leveleiből, ami elég fura és engem igazol:)"
Ja igen TÉGED IGAZOL...ez a baj veletek, hogy nem a Bibliát igazolja amit mondasz hanem a saját elképzelt teológiátokat..de ha neked ez így jó akkor legyen meg az akaratod! Én erre nem tudok mit mondani.
Szerintem nem is vetted figyelembe azt amit írtam, de úgy látom,hogy neked nincs is szükséged rá.
Róm 2:5-11
De a te keménységed és meg nem tért szíved szerint gyűjtesz magadnak haragot a haragnak és az Isten igaz ítélete kijelentésének napjára.
A ki megfizet mindenkinek az ő cselekedetei szerint:
Azoknak, a kik a jó cselekedetben való állhatatossággal dicsőséget, tisztességet és halhatatlanságot keresnek, örök élettel;
Azoknak pedig, a kik versengők és a kik nem engednek az igazságnak, hanem engednek a hamisságnak, búsulással és haraggal.
Nyomorúság és ínség minden gonoszt cselekedő ember lelkének, zsidónak először meg görögnek;
Dicsőség pedig, tisztesség és békesség minden jót cselekedőnek, zsidónak először meg görögnek:
Mert nincsen Isten előtt személyválogatás.
2Kor 4:16-18
Azért nem csüggedünk; sőt ha a mi külső emberünk megromol is, a belső mindazáltal napról-napra újul.
Mert a mi pillanatnyi könnyű szenvedésünk igen-igen nagy örök dicsőséget szerez nékünk;
Mivelhogy nem a láthatókra nézünk, hanem a láthatatlanokra; mert a láthatók ideig valók, a láthatatlanok pedig örökkévalók.
Nos te döntesz!
#7 ez nem fenyegetés;
"egy nagyon veszélyes "terület" ami megköveteli a teljes figyelmet"
Tudod mi követeli a teljes figyelmet. Hogy Istentől eltanuljuk a szeretetet, nem pedig, hogy a magunk kedvére fenyegessük a másikat, ha nem ért egyet"
hanem figyelmeztetés!
"#6 nyugi miért idegeskedsz!? "
Kezdődik a személyeskedés. Nem vagyok ideges, csak válaszoltam. Akkor már értem, miért írtad ki a kérdést, hogy vitát generálj. így akkor búcsúzom
A Római igéket magadnak írod?:)
Nézd csak, pont Rólad ír a fejezet:
Róma
2,1 Annakokáért menthetetlen vagy óh ember, bárki légy, a ki ítélsz: mert a miben mást megítélsz, önmagadat kárhoztatod; mivel ugyanazokat míveled te, a ki ítélsz.
"Szerintem nem is vetted figyelembe azt amit írtam, de úgy látom,hogy neked nincs is szükséged rá. "
Figyelembe vettem, de ezt írtam is, csak értelmezni kellene a válaszaimat:)
A Biblia szerint a lényeg Jézus és a szeretet. Nos, Te döntesz, mire koncentrálsz. Ha olvasnád az újszövetséget is, nem csak a szektás teológiát, akkor láthatod, hogy a vitáknak mennyi értelmük van
További jó ítélkezést, fenyegetőzést. Én kiszálltam!
Isten áldjon gazdagon!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!