Mi az igazság? Megsemmisülés vagy örök szenvedés?
Az igazság az amit Jézus mondott és tanított!
Jézus alapján pedig nem lehet egy büntető bosszúálló Istenben hinni, mivel az Isten irgalmas és megbocsátó!
Az Isten pedig nem "gyárt selejtet", hogy azt meg kelljen szüntetnie. A Tanúk ebben tévednek!
De azok is tévednek akik azt állítják, hogy az isten képes lenne örökkön örökké szenvedtetni a saját megtévedt gyermekeit. Ez egy olyan fokú torz istenkép, amit Jézus tanításával csak cáfolni lehet, de igazolni semmi féleképpen sem.
Tehát nincs sem megsemmisítés sem pedig örök szenvedés, hanem reinkarnáció van. Jézus ezt tanította, mivel csak örök kárhozat van, de nincs örök kárhozott. Tehát a pokolból is szabadulnak azok, akik lefizették gonoszságaiknak az árát.
De itt részletesebben is meghallgathatod:
living witness!
"Jézus a bibliát mint Isten szavát nevezte igazságnak..."
Mutasd meg kérlek, hol mondta ezt!
Péter
Nem tudom, hogy mit ártott az a szegény Konstantin, hogy folyamatosan belekeveritek ezekbe, de már jóval előtte, az őskeresztények is ugyan azt tanították a kárhozatról, a lélekről, amit most a keresztény egyházak többsége. Ha nagyon szeretnéd, akkor idézhetek is.
Sajnos nem tudtam elolvasni az idézett evangélikus püspök írását teljes terjedelmében, viszont tudom, hogy az evangélikusok is vallják a többi keresztény egyházzal együtt, hogy a gonoszak örök kárhozatra jutnak. Nem vallanak semmi teljes megsemmisülést, ami teljesen Biblia ellenes tan.
Református vagyok és hiszek a pokol létezésében mert LÉTEZIK!
Ha nem létezne a pokol akkor nem lenne szükség minden embert külön külön elítélni a bűnei szerint...pedig ez fog történni mert mindenki a bűnei szerint lesz elítélve.
Van akinek ez tetszik és van akinek ez nem!
Isten nem nekünk embereknek hozta létre a poklot hanem a bukottak számára és aki oda kerül az csak azért fog oda kerülni mert a bukottak mellett döntött, és akkor kinek a hibája ez!?-Talán Istené?? Nem!-mert aki oda kerül az már az ő döntése lesz.
Az a baj,hogy egyre többen "kedveskednek" a saját fülüknek azzal, hogy nem létezik a pokol mert ugye ez valamilyen szinten felszabadító érzés mert "ha meghalok hát meghalok és nem fogok tudni róla, nem fogok szenvedni bármit is tehetek, szabad utam van"...igen!-csak,hogy az alagút végén ott lesz a surprise!
A pokol létezik kedves kérdező és nagyon is valóságos, Jézus rengeteget beszél róla, Neki higgy és ne embereknek.
(János 17:17) 17 Szenteld meg őket az igazság által; a te szavad igazság.
A keresztények egységesen az igazság szerint élnek vagy is a biblia leírása szerint. mert az abban leírtak az igazság, két féle nem létezik.
Nem bizony!
Lk 13:23-28
Monda pedig néki valaki: Uram, avagy kevesen vannak-é a kik idvezülnek? Ő pedig monda nékik:
Igyekezzetek bemenni a szoros kapun: mert sokan, mondom néktek, igyekeznek bemenni és nem mehetnek.
Mikor már a gazda felkél és bezárja az ajtót, és kezdetek kívül állani és az ajtót zörgetni, mondván: Uram! Uram! nyisd meg nékünk; és ő felelvén, ezt mondja néktek: Nem tudom honnét valók vagytok ti;
Akkor kezditek mondani: Te előtted ettünk és ittunk, és a mi utczáinkon tanítottál;
De ezt mondja: Mondom néktek, nem tudom honnét valók vagytok ti; távozzatok el én tőlem mindnyájan, kik hamisságot cselekesztek! Ott lesz sírás és fogak csikorgatása, mikor látjátok Ábrahámot, Izsákot és Jákóbot, és a prófétákat mind az Isten országában, magatokat pedig kirekesztve.
A Biblia sehol nem beszél teljes megsemmisülésről. A meghalt ember az alvilágba, a holtak honába, az árnyak birodalmába költözik. Az árnyékot nem lehet semminek nevezni, bár valóban csak egy homályos vetülete az eredeti tárgynak. Így a meghalt ember sem nevezhető élőnek, de nem is semmisült meg teljesen.
Az is igaz, hogy az Ószövetség szerint az alvilági árnyak többnyire egy alváshoz hasonló állapotban vannak. Azonban az alvó ember is létezik, valahol van. Viszont az Ószövetség is beszél arról, hogy az árnyak olykor felriadnak, tehát létezik valami tapasztalás, öntudat és kommunikáció, amely egyben szenvedés is, hiszen reménytelen rab voltukat kell újból és újból tudomásul venniük. Egy ilyen alvilági jelenetet olvashatunk az Iz 14,9-17 részben.
Jézus viszont már arról beszél, hogy az alvilágban szenvedés van és gyötrelem (Lk 16,23-24). Többször hangsúlyozza, hogy a bűnösök olyan helyre kerülnek, ahol sírás és fogcsikorgatás van. (Mt 13,50; Lk 13,28) Többször beszél tűzről, szemléltetve a szenvedés nagyságát.
Az az állítás, hogy a tűz a fájdalommentes megsemmisülést jelent, egyszerűen nem igaz, ilyen kijelentés nincs a Bibliában, viszont többször együtt van említve a tűz a gyötrelem és a szenvedés. (Lk 16,23; Mt 13,50; Jel 20,10)
Továbbá a Biblia egyértelműen beszél arról, hogy mindenki feltámad a gonoszok és az igazak egyaránt. Szó nincs teljes megsemmisülésről. (Dán 12,2; Jn 5,29; ApCsel 24,15;)
"Akik jót tettek, azért, hogy feltámadjanak az életre, akik gonoszat tettek, azért, hogy feltámadjanak a kárhozatra." (Jn 5,29)
Sziasztok!
A Biblia két halálról beszél. Az első halál még nem a személyiség végleges megsemmisülése a Biblia szerint. Isten igazsága, erkölcsi világrendje azt kívánja, hogy minden ember elszámoljon az élet ajándékával és az Isten által neki felkínált kegyelmi lehetőségekkel, akár jól, akár rosszul használta fel ezeket. Az összes ember megítélése és az egész földi, emberi történelem kiértékelése pedig csak a történelem végén, egyszerre történik meg minden emberre nézve, Jézus visszajövetelekor, illetve az ún. utolsó ítéletkor. Erre az ítéletre – amely azonban nem egy pillanat, hanem egész folyamat – minden ember feltámad a Biblia tanítása szerint. Maga Jézus Krisztus mondta egyértelműen:
„Eljön az az óra, amikor mindazok, akik a koporsókban vannak, meghallják az Ő szavát, és kijönnek. Akik jót cselekedtek, az élet feltámadására, és akik a gonoszt művelték, a kárhozat feltámadására.” (János 5,28–29)
Akik az élet jogának örök elveszítésére ítéltetnek ekkor, azokat sújtja az ún. második halál (Lásd Jel. 20:14-15), vagy a kárhozat halála (Jn. 5:29). Ez a végleges megsemmisülés, az örök halál.
Üdv. Péter
Sziasztok!
Még egy apró gondolat a #23-as Hozzászóló felvetésére: a "konstantinuszi fordulat" kifejezés nem azt jelenti, hogy Nagy Konstantin mit tanított a teológiai dolgokról, ez egy olyan szófordulat - hogy egy mai aktuális példát hozzak - mint az "Állítsuk meg Brüsszelt" - nyilvánvalóan nem Brüsszel városát akarják megállítani, hanem az EU Parlament döntéshozóit, Brüsszel városa, csak helyet ad számukra. Ugyanígy Konstantin nevéhez köthető az üldözött kereszténységből az üldöző kereszténységgé válás, ezért nevezzük konstantinuszi fordulatnak ezt az eseményt.
Ezt nem mi találtuk ki, erről magad is meggyőződhetsz: [link] - ez a Református Egyház oldalán megjelent cikk Gáncs Péter evangélikus elnök püspök írása: "A keresztre tekintve eszünkbe juthat Nagy Konstantinusz látomása, mely szerint „E jelben győzni fogsz..." Más kérdés, hogy mennyiben tekinthető a kereszténység pozitív diadalának az úgynevezett konstantinuszi fordulat, a trón és oltár szövetsége? Gondolhatunk a keresztes hadjáratokra, a véres inkvizícióra... Hányszor torzult gyilkos karddá az üdvözítő kereszt?"
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!