Szerintetek mit jövendölt napjainkra Dániel próféta?
Egy korábbi topikban szó esett Dániel jövendöléseinek a futurista/historikus értelmezéséről, azzal szemben, amit én képviselek.
Most ideiglenesen figyelmen kívül hagyom azt a véleményt, hogy a könyv nem történelem, hanem történelmi regény. Továbbá a preterista értelmezést is, miszerint a látomások alapvetően IV. Antiochos Epiphaneszra és a diadokhosz államokra vonatkoznak.
Folytassuk ott, ahol az előző topikban abba maradt, aztán mehetünk más témákra, pl. a 11. fejezetet kibeszélhetnénk.
A 2. fejezettel kapcsolatban a Nabukodonozor látomásában szereplő óriási szobor a hagyományos (historikus) értelmezés szerint:
- Babilónia
- Perzsia
- Makedónia
- Róma
A legördülő kőszikla pedig Jézus Krisztust jelképezi.
Kérdésem:
- Miért pont Nabukodonozornak adott Isten egy ilyen nagy jelentőségű álmot? Kicsit ironikus, hogy pont Jeruzsálem elpusztítóját ihlette meg a Szentlélek. Nagy Kürosz jobban megérdemelte volna, hiszen ő szabadította fel Izraelt, nem?
- Mi az oka az utolsó birodalom ilyen hosszú uralmának? Babilon nem sokáig volt toppon, a perzsák már kb. 200 évig uralták a földet. A makedónok - ha a diadokhoszokat is beleszámítjuk - szintén kb. 200 évig. Róma viszont majdnem 600 évig uralkodott (ha Keletet nem számítom), viszont a vas és az agyag keveredése alapján még mindig marad valami Rómából egészen Krisztus második eljöveteléig. Hogy is van ez?
- Mivel a 2. és 7. fejezet látomása teljesen párhuzamos, ezért a lábujjak az utóbbi fejezetben a 10 szarvnak felelnek meg (=Európa). Ha ezt az értelmezést átvisszük a János látomásaira, ahol szintén megjelenik a 10 szarv, akkor meglepő dolgot kapunk végeredményül: Európa harcot indít Krisztus ellen, ő pedig legyőzi (Jel 17,12-14). Európa tehát egy antikrisztusi földrész?
Egyelőre ennyi lenne.
Üdv,
Dante
Kedves Kérdező!
Súlyos tévedésbe esel,ha kiragadsz valamilyen félmondatot az összefüggésből!
"Most pedig megszabadultunk a törvénytől, minekutána meghaltunk arra nézve, a mely által lekötve tartattunk; hogy szolgáljunk a léleknek újságában és nem a betű óságában.Mit mondunk tehát? A törvény bűn-é? Távol legyen: sőt inkább a bűnt nem ismertem, hanem csak a törvény által; mert a kívánságról sem tudtam volna, ha a törvény nem mondaná: Ne kívánjad.De a bűn alkalmat vévén, a parancsolat által nemzett bennem minden kívánságot; mert törvény nélkül holt a bűn.Én pedig éltem régen a törvény nélkül: de ama parancsolatnak eljövetelével felelevenedék a bűn,..."(Rm 7:6-9)
A törvény betöltése,nem annak kiöntése!
A törvény betöltése a szeretet,s azt a 10 parancsolat írta körbe,fogalmazta meg.Áthágásával nem lehet szeretni!
Nem gondolom, hogy hibát követtem volna el. A római levél 7. fejezetében a 6. vers kulcsfontosságú, mivel kimondja a szerző, hogy megszabadultunk a törvénytől. A levél későbbi szakaszaiban a szerző nem írja felül ezt az állítását, hanem azt igyekszik bemutatni, hogy ez nem azért mondja, mert a törvény rossz lett volna. A 7. vers például rávilágít arra, hogy mi szükség volt a törvényre: azért, mert az által tudták, hogy mi a bűn. Az újszövetségi korszakban azonban a Törvény nélkül is egyszerűbb lokalizálni azt, hogy mi a bűn:
"A ki azért tudna jót cselekedni, és nem cselekeszik, bűne az annak." (Jak 4,17)
Másrészt Dániel látomásában a "törvény és az idők" nem valószínű, hogy csak a 10 parancsolatot jelenti, hanem inkább az egész mózesi törvényt, a Tórát, ami 613 parancsolatot tartalmaz. Az viszont az Újszövetség szempontjából már elavult, kivéve pár dolgot, amit átvettek belőle. Lásd a jeruzsálemi zsinat rendelkezéseit, amelyet az Apostolok cselekedetei 15. fejezetében és a Didakhé című őskeresztény dokumentumban rögzítettek. Aki tehát úgy magyarázza Dániel látomását, hogy a kis szarv azt teljesíti be, hogy eltörli a Tórát, az véleményem szerint helytelen írásmagyarázatot vall. A Tóra azok számára tekintély még, akik keresztény szempontból az Ószövetségben élnek.
A törvény 613 rendelkezésének zöme,az áldozati szertartásra,és a tisztasági rendre vonatkozott.
Az áldozati törvényeket maradéktalanul,örökre betöltötte Krisztus,s ezárt azt nem kell gyakorolnunk.(Erre emlékeztet az Úrvacsora intézménye.)
A tisztasági törvényeket meg kell gondolnunk,melyek őrzik máig tisztaságunkat,s azokat meg kell tartanunk.
Hát én például nem tartom meg, tartsa meg az, aki akarja. :D
Teológiai szempontból viszont nincs különbség a Tóra 613 parancsa között, ahogyan én látom, egy ókori zsidó embernek mindegyik ugyanolyan fontos volt.
Az Ősegyház elvetette a Tórát, mint elavult, ószövetségi rendszert, amely Izrael nemzeti érdekeit szolgálta.
Az valóban igaz, hogy az Ősegyház átvett pár szabályt a Tórából, de ez nem igazolja azt, hogy minden olyan részt meg kellene belőle tartani, amely felekezeti értelmezésen alapszik.
Mindazonáltal úgy viszonyulhatsz a Tórához, ahogy akarsz.
De ez a topik Dániel jövendöléseiről szól, hanem arról, hogy meg kell-e tartani a Tórát, vagy sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!