Tanúk! Vagy aki tudja. Válaszolnátok?
Jézus szerintük nem Isten.
János 1.1 írja, hogy az Ige Isten volt. János 1.14 írja, hogy az Ige testé lett. A szövegkörnyezet (János 1.1-1.18) rávilágít, hogy Jézus csak analógia szerint "egyszülött fiú" ("és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét"), így van megjelenítve, tehát nem sérül, hogy örökké létező, örökkön való Isten. Hogyan magyarázzák ezeket az igéket a Tanúk? figyelembe véve, hogy szerintük Jézus nem Isten és teremtmény





görögül: καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος [kai the·oszʹ én ho loʹgosz])
1 Kezdetben volt a Szó, és a Szó az Istennél volt, és a Szó isten volt.
A János 1:1-ben szereplő „kezdetben” szó nem utalhat Istennek, a Teremtőnek a kezdetére, hiszen ő öröktől fogva van, és nincs kezdete
A János 1:1, 2-ből megtudjuk, hogy mi volt a neve az égben azelőtt, hogy Jézus lett: „Kezdetben volt a Szó [gör.: Loʹgosz], és a Szó az Istennél volt, és a Szó isten volt [„isteni volt”, AT; Mo; v. „isteni lény volt”, Böhmer; Stage ‹mindkettő német›]. Ez volt kezdetben az Istennél.”
Jehova teremtési munkáinak a kezdetére kell utal
A Szentírás tehát úgy beszél a Szóról (az emberré válása előtti Jézusról), mint Isten első teremtményéről, elsőszülött Fiáról.
1808
„és a szó egy isten volt”
The New Testament, in An Improved Version, Upon the Basis of Archbishop Newcome’s New Translation: With a Corrected Text (London).
1829
„és a Logosz egy isten volt”
The Monotessaron; vagy The Gospel History, According to the Four Evangelists (1. kötet; John S. Thompson; Baltimore).
1864
„és egy isten volt a Szó”
The Emphatic Diaglott (J21, sorközi olvasat; Benjamin Wilson; New York és London).
1879
„és a Szó egy isten volt”
La Sainte Bible (Segond-Oltramare; Genf és Párizs).
1928
„és a Szó isteni lény volt”
La Bible du Centenaire (Société Biblique de Paris).
1931
„és isten volt az íge”
Új Testamentom (Kecskeméthy István; Skót Nemzeti Biblia-társulat; Budapest).
1935
„és a Szó isteni volt”
The Bible — An American Translation (J. M. P. Smith és E. J. Goodspeed; Chicago).
1950
„és a Szó egy isten volt”
New World Translation of the Christian Greek Scriptures (Brooklyn).
1975
„és egy isten (vagy istenféle) volt a Szó”
Das Evangelium nach Johannes (Siegfried Schulz; Göttingen [Németország]).
1978
„és isteni természetű volt a Logosz”
Das Evangelium nach Johannes (Johannes Schneider; Berlin).
1979
„és egy isten volt a Logosz”
Das Evangelium nach Johannes (Jürgen Becker; Würzburg [Németország]).










(1Korintusz 8:6) 6 számunkra valójában e g y Isten van, az Atya, akiből van minden, és mi őérte;
. .
Nem a Fiúból van minden, hiszen a Fiú is az Atyából van.
És a vers azt írja hogy mi emberek is Ő érte vagyunk vagy is az Atyáért, nem a Fiúért.
Jehova az aki az anyagot át alakítja nem a Fiú.Mert Jehova rendelkezik kifogyhatatlan energiával.
S mint tudjuk az Anyag energiával átalakítható, egy célnak.
Nézzük tovább
(1Korintusz 8:6) . . .és e g y Úr van, Jézus Krisztus, aki által van minden, és mi őáltala.
Vagy is Jézus Úrként van megemlítve nem Istenként, akit Jehova felhasznált a teremtéskor együtt dolgoztak, de az életet Isten lehelte az élőlényekbe, nem Jézus.
Valamit a vers végén azt mondja, hogy nem Jézusért vagyunk, mint az Isten esetében mondja, hanem általa vagyunk





living witness!
Akkor mivel magyarázod azt,hogy a Mózes 1/26-ban az van hogy
Teremtsünk embert a mi képünkre,és hasonlatosságunkra........
Tehát többes számban van.Nem azt mondja,hogy teremtek embert az én képmásomra,hanem hogy teremtsünk embert a mi képünkre,és hasonlatosságunkra.
És ha megfigyeljük,már az 1Mózes 3/15-ben,amikor Isten szólt a kígyóhoz:
És ellenségeskedést szerzek közötted és az asszony között,a te magod,és az ő magva között.Ő neked fejedre tapos,te pedig annak sarkát mardosod.
Az asszony itt Mária,a magva pedig Jézus.Már a Mózes első könyvében Isten kijelenti a Megváltás tervét,hogy Jézus lesz az,aki neked kígyó a fejedre tapos.
De gondolkozz el kérlek azon is,hogy amikor Jézus megkérdezte a tanítványaitól,hogy kinek mondotok engem?
Máté 16/16
Simon Péter pedig felelvén monda:Te vagy a Krisztus,az élő Istennek Fia.
Máté 16/17És felelvén Jézus monda neki:Boldog vagy Simon,Jónának fia,mert nem test és vér jelentette ezt ki neked,hanem az én mennyei Atyám.
Vagy amikor Jézus megkeresztelkedett a Jordánban:
Máté 3/17 És imé,egy égi hang ezt mondja vala:Ez az én szerelmes Fiam,akiben gyönyörködöm.





Nem a fizikai ábrázatról van szó, hanem olyan tulajdonságokkal lettünk felruházva, ami Istenben is megtalálható, és nyilván Jézus is rendelkezett az Isteni tulajdonságokkal, hiszen utánozta az Atyját.
ezért tudta bemutatni, hogy milyen az Atya, mert utánozta különböző helyzetekben, úgy tett mint ahogy az Atya tett volna ha Ő jött volna le.





A 1Mózes 3:15, pedig nem Mária magváról beszél.
Olvasd el még egyszer,
Jehova Sátánhoz intézi a szavait.
"ellenségeskedést támasztok közted és az asszony között"
Mivel Sátán nem ember, az "asszony" sem lehet az,
"Sátán magva és az asszony magva között"
Sátán magva azok az angyalok akik csatlakoztak hozzá, illetve azok az emberek akik szintén támogatják Sátánt.
Az "asszony" a Bibliai próféciákban Isten égi szervezetét jelenti, ahonnan Jézus is származik.
Az asszony magva ezért Jézus, de ehhez Máriának semmi köze.
Így Sátán ellenséges viszonyban van az "asszonnyal", vagy is a hűséges angyalokkal, Isten égi szervezetével, és a magvával, Jézussal.
Jézus nem emberként fogja Sátán fejét taposni, ami halált megsemmisülést jelent, mert egy fizikai ember nem tud egy angyallal hadakozni vesztett ügye van, így Jézus égi királykánt fogja ezt véghez vinni.
az asszony magvához pedig még azok az emberek tartoznak akik Isten messiási királyságát támogatják, és ellenségeskednek velük azok akik ezt nem teszik.
Mindenkinek köszönöm a választ. Részemről a kedves Tanúk válaszait nem tartom túl meggyőzőnek, pontosabban nem tartom "perdöntőnek".
Kisbetű/nagybetű dolog "erőltetése" fura, mert a fordításokat bőven lehet a saját teológiához igazítani. Következésképp a Tanúk kis i-vel írják, a Károli nagy I-vel (" Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge."). Erre hivatkozni körkörös érvelés. Mutatom: azért írjuk kis i-vel, mert szerintünk Jézus nem egyenlő a Teremtővel. Jézus pedig azért nem egyenlő a Teremtővel, mert a Bibliánkban kis i-vel szerepel. Fordításokkal bizonyítani is felesleges szerintem, mert én is tudok ellenpéldát. King James:
"In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God."
Megtisztelő, hogy áldoztatok időt a válaszokra. Még egyszer köszönöm!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!