Tanúk! Vagy aki tudja. Válaszolnátok?
Jézus szerintük nem Isten.
János 1.1 írja, hogy az Ige Isten volt. János 1.14 írja, hogy az Ige testé lett. A szövegkörnyezet (János 1.1-1.18) rávilágít, hogy Jézus csak analógia szerint "egyszülött fiú" ("és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét"), így van megjelenítve, tehát nem sérül, hogy örökké létező, örökkön való Isten. Hogyan magyarázzák ezeket az igéket a Tanúk? figyelembe véve, hogy szerintük Jézus nem Isten és teremtmény





Szia!
Én nem vagyok tanú, de úgy tudom, hogy az "Ige" - náluk az Isten szava. Így is fordítják az új világ fordításban:
"Kezdetben+ volt a Szó+, és a Szó az Istennél volt,+ és a Szó isten volt.+ 2 Ez volt kezdetben+ az Istennél.+ 3 Minden őáltala jött létre,+ és tőle függetlenül semmi sem jött létre."
Üdv. Péter





Szia! Én viszont tanú vagyok, és a következőket szeretném a válaszodra írni:
Pontosan melyiket hogyan értelmezik a tanúk? Ugyanis az isteni lényét - az Atyja Isten -, nem tagadjuk. Mi is ezt mondjuk és a Bibliánkban is ez áll. Csakhogy ezek is igazak:
"János 6:38 mert én nem azért szálltam alá az égből, hogy a magam akaratát cselekedjem, hanem annak akaratát, aki küldött engem"
(János 3:13) Továbbá e g y ember sem ment fel az égbe, csak az, aki az égből szállt le: az Emberfia.
(János 8:23) Így hát ezt mondta még nekik: „Ti alulról vagytok, én felülről vagyok. Ti ebből a világból vagytok, én nem ebből a világból vagyok.
(János 8:42) Jézus ezt mondta nekik: „Ha az Isten volna az Atyátok, szeretnétek engem, mert én az Istentől jöttem el, és úgy vagyok itt. Nem is a magam kezdeményezéséből jöttem, hanem Ő küldött el engem.
(Máté 26:39) Majd egy kissé előbbre ment, arcra borult, és imádkozott, ezt mondva: „Atyám, ha lehetséges, múljon el tőlem e pohár. Mindazáltal ne úgy legyen, ahogy én akarom, hanem ahogy te.”
(János 5:30) Én semmit sem tehetek a magam kezdeményezéséből. Ahogy hallok, úgy ítélek, és az ítéletem igazságos, mert nem a magam akaratát keresem, hanem annak akaratát, aki küldött engem.
Ezért, mi nem tartjuk a Teremtőnek, mert a Földön ő nem a maga - ha Isten lenne, akkor a saját - akaratát cselekedte. János 6:38 Máté 26:39
Nem tartjuk Mindenhatónak, mert imádkozott az Atyához, hogy távolítsa el a poharat, de ne az a saját akarata legyen meg, hanem az Atyáé. János 5:30
Arról pedig, hogy Ige, vagy Szó-val van fordítva, hogy ki volt kezdetben az Istennél, itt egy írás, kérlek olvasd el:
"János 1:14.) Miért nevezik Jézust ’a Szónak’, vagyis Logosznak? Ez a cím azt a tevékenységet jelöli, amelyet Jézus a többi értelmes teremtmény létrehozása óta végez. Jehova a Fiát használta fel arra, hogy tudnivalókat és útmutatásokat közöljön más szellemfiakkal, sőt még akkor is ezt a Fiút használta fel, amikor a földön élő emberekkel ismertette az üzenetét. Az a tény, hogy Jézus a Szó, vagyis Isten Szószólója, kitűnik abból is, amit Krisztus mondott a zsidó hallgatóinak: „Amit tanítok, az nem az enyém, hanem azé, aki küldött engem. Ha valaki cselekedni kívánja az Ő akaratát, tudni fogja a tanításról, hogy az Istentől van-e, vagy csak magamtól szólok” (Ján 7:16, 17). Jézus még most, az égi dicsőségbe való visszatérése után is „az Isten Szava” (Jel 19:11, 13, 16).
Gondolj bele, mi mindent foglal magában ez a cím. Bár Jehova összes teremtménye közül Jézus a legbölcsebb, ő mégsem a saját bölcsességére támaszkodik. Azt mondja, amire az Atyja oktatja. Mindig Jehovára irányítja a figyelmet, nem pedig magára (Ján 12:50). Milyen nagyszerű példát állít elénk! Mi is megkaptuk azt a nagyon értékes kiváltságot, hogy ’hirdethetjük a jó dolgok jó hírét’ (Róma 10:15). Ha értékeljük Jézusnak az alázatosságban mutatott példáját, az arra fog indítani minket, hogy mi se a magunk gondolatait szóljuk. Amikor a Szentírásban rejlő életmentő üzenetet adjuk át másoknak, nem szeretnénk ’túlmenni azokon, amik írva vannak’ (1Kor 4:6)."
Érdekelne a véleményed, de az itteni vita elkerülése végett segítene, ha privátban küldenéd. (Kolosszé 2:8 Vigyázzatok: valaki még netán zsákmányul ejt titeket a filozófia és üres megtévesztés által, ami emberek hagyománya szerint, a világ elemi dolgai szerint, és nem Krisztus szerint való; )
Köszönöm a válaszokat!
#1. Péter, olvasd el kérlek a kérdést még egyszer. Amúgy egyetértek, ezzel nincs is bajom
#2-es
"Pontosan melyiket hogyan értelmezik a tanúk?"
Idézem magam: "János 1.1 írja, hogy az Ige Isten volt. János 1.14 írja, hogy az Ige testé lett. A szövegkörnyezet (János 1.1-1.18) rávilágít, hogy Jézus csak analógia szerint "egyszülött fiú" ("és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét"), így van megjelenítve, tehát nem sérül, hogy örökké létező, örökkön való Isten. Hogyan magyarázzák ezeket az igéket a Tanúk? figyelembe véve, hogy szerintük Jézus nem Isten és teremtmény"
Ha jól értem szerintetek egy teremtmény is lehet Isten?
Választ amúgy köszi. Az első fele nem üti a Szentháromságot (nem vagyok katolikus, sem egyháztag), nem mond ellent neki. Privát nem érdekel, hisz azért írtam ki a kérdést. Ha jól látom nem igazán tudjátok Jézus istenségét cáfolni.
Isten Ige=megtestesült Jézus. Képlet egyszerű





Sziasztok!
Szerintem van olyan vitatéma ami előre visz, és az Úr Jézus Krisztus Isten volta, ilyen téma. Ez nem filozófia, nem üres megtévesztés, de még csak nem is emberi hagyomány, így kár ezekre hivatkozni.
A Szentírás alapján tény, hogy az isteni hatalmát letette Krisztus mikor a Földön járt, "megüresítette magát és emberi formát vett fel" - de miután feltámadt ezt visszavette.
Üdv. Péter
"Meglássátok, hogy senki ne legyen, a ki bennetek zsákmányt vet a bölcselkedés és üres csalás által, mely emberek rendelése szerint, a világ elemi tanításai szerint, és nem a Krisztus szerint való"
Jogos, amit Péter ír. Ráadásul mitől világi, világ szerint való bölcselet Jézusról azt vallani, hogy Isten?





Kérdezőnek
Ha úgy gondolod, hogy az isten szó nem egy cím, hanem "egynek" járó kiváltságos név, akkor miért nevez meg más isteneket is a Biblia?
Hány igaz lehet?
A válasz erre nem csak ez lehet: egy! De akkor mások miért az isten "nevet" kapták a BIbliában, amit Isten Jehova ihletett.
Miért került a JHVH magánhangzók helyett az Úr a Bibliába? Miért tanítja Jézus azt, hogy csak általa van az út az Atyához, ha ő maga az Atya is?
Miért kell a szentháromság az egyisten hitbe? Mi tanúk is valljuk, hogy az Atya a fiú és a szent szellem van. De nem egy hármasságot tanulunk, hanem az Isten, akinek a neve a JHVH tetragrammával van jelölve a mindenség Ura, a Teremtő, a Mindenható, és az Ő erejét mindenhatóságát a szellem által működteti, éa van, a Fia aki a földi Jézus, vagy Immánuel nevet kapta. Ő az első lény, akiért teremtetett minden(Velünk az Isten)
Ő pedig az Isten jobbján ül és ezáltal nem lehet egy és ugyanaz. De legyen meg mindenkinek a maga hite szerint!





Kérdezőnek:
Baál, és Molok, és Zeusz és a többi isten, nem istenségként volt tisztelve az ember szerint?
Nem, mi tanúk azt állítjuk, hogy CSAK egy IGAZ ISten van, aki JEHOVA, JAHVE, vagy ki hogyan olvassa a JHVH mássalhangzókat. Csak őt imádhatjuk, tőle van a megváltás a fia által, Ő a bíró, és Ő fogja a Földet megtisztítani. Ámen
Nagyrészt egyetértek: egy Isten van csak. A többiek csak "ún. istenek". A Szentháromság sem mond mást. Ugye ismeritek a Szentháromságot, nem ismeretlenül kritizáljátok?
Jézus a fizikai világban megjelent Isten. Másképp: Isten belépett a fizikai világba. Isten ugyanis szellem, ezt gondolom tudjátok. Jézus, bár Isten, de mégis atya-fiú viszonyban mutatja a szellem és a testi Isten "viszonyát". De közben leszögezi, hogy Ő és az atya egyek.
Jézus nem kaphatta címként az isten rangot, főleg nem a munkásságáért, hisz megtestesülése előtt már Isten volt (János 1.1.). Isten rangot nem kap senki, legalábbis az Istentől nem. Az, hogy az emberek kineveznek isteneket, nem vonatkozik az Atyára. Hibás analógia
"Miért tanítja Jézus azt, hogy csak általa van az út az Atyához, ha ő maga az Atya is? "
Ennyire nem ismeritek a Bibliát?:( Megint csak a fizikai világban való megtestesülésére mutat és saját áldozatára, vérére. Ezt kell elfogadni. A szellemi Istennek nem tudott a vére folyni, ezért kellett neki a test. Lejött testben, saját szájával elmondta az igazságot, ezt kell követni. Vérét pedig elfogadni a mi megigazulásunk miatt. Ezért Jézus az út.
Krisztus nem valami "Krisztus haver", aki bemutatta, hogy lehet bűntelenül élni. Hanem újjászül bennünket a saját vérében, a benne lévő hit által. És erőt ad a megszentelődésre. Saját erőből ez lehetetlen. Isten kéri, hogy higgyünk Jézusban. Nem kérne rá, ha nem lenne Isten. Teremtményben nem lehet hinni.
Szerintem eretnekség Krisztus isteni mivoltját tagadni és besorolni a teremtmények közé:( Bevallom ez engem fel is zaklat + elszomorít. Az én Uramat, Istenemet leteremtményezni:( Egyenértékűvé tenni velem:(





Most akkor ki az mindenható Isten, ha egy van?
Jézus, vagy az Atyja?
S ha Jézus alárendeltje az Atyának, miért egyenrangú Isten.
"isten formájában vala"
Nem véletlen kis betű, mert az tény, hogy magasabb rendűként, olyan testtel rendelkezett, ami miatt Istenhez közel tartózkodhat, mint ahogy az Angyalok is isten formák, ezért a rendeltetésük a testük az életük Isten közelségében lehetséges.
De ettől nem lett a nagy betűs mindenható teremtő Isten, akinek az élete az Atyától van, és nem saját magától.
(János 6:57) . . .és én az Atya miatt élek, . . .
Jézus élete is isteni eredetű, de az Atyától függ, Ő adott neki életet.
Ezért nem az Isten lett testté, hanem a fia, aki magasabb rendű származását otthagyva alacsonyabb formát öltött vagy is emberré lett, s itt még jobban rá lett utalva az Isten támogatására.
az angyalok is isteni formák, mivel a testük, az életük lehetővé teszi, hogy Istenhez közel legyenek velünk ellentétben
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!