Miért parancsolta meg az Úr Mózesnek, hogy kövezzék meg a szombaton fát szedegető embert? Számok könyve 15,35
Ha ez a fát szedegető ember az Újszövetség korában élt volna, akkor nem kövezték volna meg, hisz Jézus megmentette ily módon a házasságtörő asszonyt is.
Akkor miért parancsolta meg az Úr Mózesnek, hogy kövezzék meg a szombaton fát szedegető embert? Számok könyve 15,35
Talán még annyit, hogy a fát szedegető ember tudta ez, mert mindenkinek el lett mondva.
Ahogy Ádámnak is ellett mondva mit ne tegyen, mert akkor a következménye az élet megszüntetése.
Kedves 12-es, liwing épp az előbb mentette ki magát, hogy az csak Jézusig volt érvényes...
Érdekes, hogy a tarthatatlan teremtéstörténetecskékre nem reagálják ezt.
Kedves living witness, meg szeretném érteni, visszamentem időben is, de sehogy sem értettem meg :(
Azt írtad, hogy „Talán még annyit, hogy a fát szedegető ember tudta ez, mert mindenkinek el lett mondva.”
Nem hinném, hogy egyedül csak a fát szedegető ember a hatszázezer valamennyi ember közül tudta volna, hogy ezért halál jár. Idézem a Szentbibliából: „Erre elvitték őt Mózeshez és Áronhoz meg az egész közösséghez. Azok tömlöcbe zárták, mert nem tudták, mit kell vele tenniük” Számok könyve 15,34
A szombati napon való faszedegetés valóban önmagában nem tűnik súlyos bűnnek, és nem is lenne az, ha valaki egyébként érti a szombat lényegét, tartja is magát hozzá, csak a kikerülhetetlen szükség másra kényszerítette. Nyilván a szóban forgó asszony esetében nem erről van szó, hanem egyszerűen semmibe vette a szigorú parancsot. Ha tudatában volt, hogy ezért ez jár, akkor csak azt kapta, amit megérdemelt.
Mondhatná például valaki, miért kell az alkohol fogyasztást olyan szigorúan büntetni a kocsivezetőknél? Mire jó a zéró tolerancia? Mert a hatóságok így akarják elejét venni az ittas vezetésből származó baleseteknek. Ha nem volna ebből annyi baleset, nem kéne ilyen szigorúság. S ha sokan látják a hatóságok szigorúságot, akkor kétszer is meggondolják, hogy igyanak.
Ha egy gyereknek nem tudod elmagyarázni miért nem szabad letaposni a szomszéd néni virágait, akkor beígérsz neki egy pofont, amiből megérti a dolog jelentőségét, s amit meg is kell neki adnod vétség esetén, ha következetesen akarod nevelni.
A szombati pihenőnap arra való, hogy az ember a mindennapi ügyes-bajos dolgaiból kilépjen és a teremtő Istenek szentelve több időt fordítson az imádságra, amin Isten áldása van. Ezt azonban nem érti meg mindenki azonnal. Nem érti, hogy ez egy hosszabb távú befektetés, aminek hosszabb távon jön meg a haszna. Mózes a zsidó nép hosszútávú jövője és identitása érdekében vezette be ezt a törvényt és szabott ki rá halálbüntetést, mutatva hogy komoly parancsról van szó. Valaki szabotálta, s ha egy szabotálja akkor könnyen szabotálja más is. S ha egy parancsot szabotálnak akkor szabotálják a többit is. Mózes kivégeztette, ami intő például szolgált mások előtt.
Mondják, hogy az irgalmas Jézus Istene más, mint az Ószövetség büntető Istene. A helyzet az, hogy senki nem értékelné az irgalmat, ha nem lenne tudatába, hogy valójában büntetés lenne az igazságos.
Ha a virágot letaposó gyereknek sose adnám meg a beígért pofont, egyszerűen nem értékelné, ha nem pofozom fel. Ha viszont tízszer felpofoztam, de a következőt elengedem, akkor talán megérti, hogy mi az az irgalom, mi az a jogos büntetés elengedése.
A házasságtörő asszony kövezést érdemelt volna, amit pontosan tudott, s amit Jézus elengedett. Ha nem járt volna érte kövezés, azt se tudta volna, hogy a házasságtörés tényleg szörnyű bűn.
Irgalmazni csak annak lehet, aki büntetést érdemel.
@ „Erre elvitték őt Mózeshez és Áronhoz meg az egész közösséghez. Azok tömlöcbe zárták, mert nem tudták, mit kell vele tenniük” Számok könyve 15,34
Azt világosan tudták, hogy szombaton halálbüntetés terhe mellett tilos dolgozni. Az is világos volt, hogy az asszony dolgozott. "Nem tudták, hogy mit csináljanak vele" nyilvánvalóan csak azt jelenti, hogy akkor most tényleg kivégezzük, vagy legyünk úgymond irgalmasak.
Ha Mózes isteni sugallatra úgy döntött, hogy ki kell végezni, akkor nyilván ennek megvolt a lélektani szükségessége, az elrettentő példának s nem az irgalomnak volt ott az ideje.
Aki például olvasott háborús történeteket, az tudhatja, hogy egy csatába a legkiválóbb tábornokok is olykor kénytelenek voltak a saját embereiket is agyonlőni vagy a gyáván visszavonulókba beleágyúzni, mert irgalmatlanul fontos volt, hogy ne adják fel az állásaikat, s ne demoralizálják az egész hadsereget.
Akkor Izraelnek csak a Törvény volt kinyilatkoztatva, a világ üdvözitője, a Krisztus, még titok volt.
Csak Krisztus eljövetelével mutatkozott meg Isten emberekhez való jósága és szeretete. Két különböző bánásmódja volt Istennek a Törvény korszaka és Krisztus eljövetele. A Törvényt nevelő szándékkal adta Isten. Nem volt általa kegyelem. Kegyelem csak Krisztus által lett. Ezért bocsájtotta meg a házasságtörő nőnek is a bűnét.
@ Living
Azért mert 3 kéziratból hiányzik a házasságtörő asszony története, akkor az már tuti, hogy a többi 4997 kéziratban csak betoldás lehet. Annyira szánalmas ahogy vakon követitek az őrpokol tanitásait.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!