Van-e mód arra, hogy a szentháromságot kiterjesszük szent deltoidúságra?
@ Előbbi
Hát igen. Sajnos a katolicizmusban Máriát annyira felemelték, hogy a hozzá intézett ima nehezen különböztethető meg az Istenhez szóló imától.
Azonkívül, ha tanulmányozzuk a Mária-tantételeket, lényegükben Krisztushoz hasonló tulajdonságokkal ruházzák fel, ami teljességgel megengedhetetlen.
Úgyhogy az ő esetükben (mármint a katolicizmusban) valóban beszélhetünk sajnálatosan "szentdeltoidúságról".
(Az előbb a 2-es válaszadó írására reagáltam.)
----------------
# 3
Miből gondolod, hogy nem végzik jól??
# kzs
Szerintem te egyáltalán nem ismered a katolikus mariológiát, mert semmi nem állja meg a helyét abból, amit mondasz.
De a dolgot kezdjük eleve ott, hogy a Mária-tisztelet nem csak a katolikus egyház sajátja, hanem az összes apostoli folytonosságú egyházé.
A szír ortodox egyházban például a mai napig imádkozzák azt az anphorát, amit Péter apostol Mária gyászmiséjére írt.
@ 7-es
Ha azt hiszed, hogy én egyáltalában véve sem ismerem a katolicizmusnak a Máriával foglalkozó tantételeit: nagyon tévedsz.
Protestáns keresztényként van rálátásom a katolicizmus számos tanítására, ismerem a "depositum" néven lefektetett katolikus hitvédelmet, annál is inkább, merthogy valamikor én magam is katolikus voltam, jártam hittanra is.
Úgyhogy szerintem te nem vagy tisztában azzal, hogy - apostoli folytonosság címen - az eltelt hosszú évszázadok alatt Máriát hogy és miként emelték fel Máriát (kitalált címek, titulusok sorozatával) Krisztushoz nagyon is hasonló pozícióba, miközben fittyet hánytak alapvető Bibliai igazságoknak.
Mire gondolok én itt??
Röviden csak annyit, hogy a Bibliában egészen máshogy van benne Mária.
Vagyis időszerű rákérdezni, hogy - apostoli jogfolytonosság keretében - miképpen gyarapították az egyházatyák a Máriáról alkotott eretnek tantételeiket: pl. hogy miképpen lehet Mária eredendően bűntelen, hogy mehetett fel Mária testben a Mennybe, miképpen adatott neki bármiféle hatalom a Mennyben (beleértve a kegyelem közvetítését, társmegváltói szerepét, stb.).
Mindezek ellen Igei bizonyítékok állnak, és én mindezek birtokában bármikor kész vagyok érvelni.
Úgyhogy ne mondd nekem, hogy nem ismerem a katolikus Mária-tanokat, mert ez nem igaz.
Tény és való, hogy a katolicizmusban elfogadják a SzentHáromság tanítását, de AHOGY, amilyen mértékben jelen van Mária, úgy inkább kell egy negyedik (oda nem illő) személyt bevenni a SzentHáromságba, ami teljességgel abszurdum.
---------------
Ezt írod: "A szír ortodox egyházban például a mai napig imádkozzák azt az anphorát, amit Péter apostol Mária gyászmiséjére írt."
> Na először is: a SzentÍrás soha, soha nem fogad el olyan imát, ami nem Istenhez irányul.
Másodszor pedig nemcsak hogy Péter apostol nem, hanem a teljes SzentÍrás sem foglalkozik Mária fájdalmával.
Ennyit erről... Hmmmm.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!