Jèzus melyik ünepet hagyta hátra megüneplèsre?
A haláláról való megemlékezést, addig míg el nem kezdi uralmát a Földön is.
A Róma 14:5-12, nem erről szól, a szöveg környezetet figyelembe véve.
Pál elmagyarázta, hogy vannak olyan dolgok, amelyekben a lelkiismeretükre kell hallgatniuk: egyenek-e húst vagy csak zöldséget; fontosabbnak tartsanak-e bizonyos napokat a többinél; stb
Majd az érvelését összefoglalva a következő alapelvet fogalmazta meg: „Az Isten királysága ugyanis nem evést és ivást jelent, hanem igazságosságot, békét és örömet szent szellemmel”.
Bár egyesek talán úgy döntenek, hogy az egyik napot fontosabbnak tartják a másiknál, a Biblia egyértelművé teszi, hogy Isten nem várja el a keresztényektől, hogy megtartsák a hetenkénti sabbatot, vagy is a pihenésre szánt időt.
Pál úgy érvel, hogy az eltérő döntések nem feltétlenül veszélyeztetik az egységet, mindaddig, amíg nincs szó a keresztényi alapelvek egyértelmű megsértéséről. Ezért Pál ezt kérdezi azoktól a keresztényektől, akiknek gyengébb a lelkiismeretük: „miért ítéled meg a testvéredet?” Az erősebbeknek pedig — talán azoknak, akiknek megengedi a lelkiismeretük, hogy megegyenek bizonyos ételeket, melyeknek a fogyasztását a Törvény megtiltotta, vagy hogy dolgozzanak sabbaton — a következő kérdést teszi fel: „miért nézed le a testvéredet?”
Pál szerint a gyengébb lelkiismeretű keresztényeknek nem szabad elítélniük azokat a testvéreiket, akiknek szélesebb a látókörük. Az erős keresztényeknek viszont nem szabad lenézniük azokat, akiknek a lelkiismeretük még gyenge bizonyos területeken. Mindannyian tartsák tiszteletben mások helyes indítékait, és ’ne gondoljanak többet magukról, mint amennyit szükséges gondolni’
Kösz az Őrtorony cikket, ami megint nincs zárójelbe, így csak a nyelvezetből sejthető, hogy az, nem pedig a saját szavaid! Nem tudom, hogy miért nehéz ezt megtenni és a forrást (legalább egy linkkel) megjelölni.
Azt se tudom miért jó a Bibliát ilyen szinten kiforgatni, mint ahogy ez a cikk teszi. De túllépek rajta, egye fene.
Ha már itt tartunk, hogy csak az számít ünnepnek, ami a Bibliába is benne van, akkor mondd már meg, hogy Jézus miért vett részt a templomszentelési ünnepen (hanuka), ami nem bibliai ünnep? (János 10:22)
"...a Hanukai események csak a Biblia kanonizálása után két évszázaddal történtek."
Jelentősége a keresztényeknek: I. sz. 32-ben, a szolgálatának utolsó telén Jézus a felavatás ünnepén a templomba ment. A beszámoló ezt írja: „Ekkor volt a felavatás ünnepe Jeruzsálemben. Télidő volt, és Jézus a Salamon oszlopcsarnokában járt a templomban” (Jn 10:22, 23). Kiszlév, a kilencedik hónap, november–decemberre esett. A zsidók természetesen tudták, hogy ez az ünnep télen volt. Tehát amikor a beszámoló a télidőt említi, valószínűleg inkább az időjárásra utal, semmint az évszakra, vagyis Jézus a zord időjárás miatt tanított fedett helyen, „Salamon oszlopcsarnokában”. Ez a fedett oszlopcsarnok a külső udvarnak, a pogányok udvarának k. oldalán volt, ahol sok ember szokott összegyűlni (Cs 3:11; 5:12).
Tehát nem ünnepelni ment.
S Jézus abban a bizonyos felső szobában megkötve a szövetséget, a haláláról való megemlékezést is bevezette, más ünnepre nem adott utasítást,
Szia!
Semmilyen ünnepet nem hagyott hátra, ezzel együtt maga is részt vett néhány ünnepen. Nem utasította el az ünneplést.
Egyébiránt arra sem buzdított, hogy egy könyvből élő debilbrigáddá váljon az emberiség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!