Kik a 144000 tagok?










A 144 ezer ami ugye 12 x 12 ezer logikusan a mennyei Jeruzsálem lakói, amelynek minden adata a 12-es számmal jellemezhető: 12 alapkő, 12 kapu, amely a 12 pátriárka és a 12 apostol nevét viseli, hosszúsága-szélessége 12-12 ezer stádium, falának vastagsága 144 (12x12) könyök, 12 féle gyöngy és drágakő díszíti (Jel 21,9-27). 144 ezer elöljárója a 24 vén amely logikusan a 12 pátriárka és a 12 apostol.
A Szent Város egyben a Bárány menyasszonya (Jel 21,9). A 12-es szám Isten népére utal, ami az Ószövetségben Izraelt az Újszövetségben pedig az Egyházat jelenti. Bárány jegyese egyben anya (Gal 4,26): az Anyaszentegyház, ő a 12 csillagból álló koronát viselő dicsőséges sokgyermekes asszony (Jel 12,1).
A 144 ezer szembe van állítva a nagy sokasággal. A 144 ezer a zsenge (Jel 14,4) vagyis az első termés, a nagy sokaság pedig logikusan a teljes betakarítás.
A fentiekből következik, hogy a 144 ezer a már üdvözültek, a Krisztussal együtt uralkodó megdicsőült szentek, a ragyogó mennyei Egyház tagjai, az Új Jeruzsálem lakói. A nagy sokaság pedig a jövő üdvözültjei, akik egyenlőre még a nagy szorongatás részesei (Jel 7,14). A 144 ezer a már elpecsételtek, a nagy sokaság pedig akiket a jövőben fognak elpecsételni.










@ Ha a pusztító angyalok miatt védeni kell őket, akkor nem lehetnek a Mennyben.
Az ellenvetés jónak tűnik, de kivédhető, másrészt a többi magyarázat is támaszt épp elég nehézséget. Összességében szerintem még mindig ez a legjobban tartható értelmezés.
Az első kérdés az, hogy a 144 ezer és a nagy sokaság egyáltalán két különböző csoport-e. A válasz szerintem igen, amit megerősít, hogy a 144 ezer csak a zsenge, amit szükségszerűen követ a teljes betakarítás.
A 144ezer=zsidó keresztények, a nagy sokaság=pogány keresztények magyarázat nagyon tetszetős lenne, ha csak a 7.fejezetet néznénk, de hát ott a 14.fejezet is. Ez az értelmezés nem tudja megmagyarázni, hogy miért csak 144ezer a megpecsételtek száma? A pogányságból megtérők nem kapnak pecsétet? És mi lehet az az ének, amit csak a zsidók tudnak megtanulni? És miért csak ők a földről megváltottak, s milyen értelemben zsengék?
A "144ezer=a már üdvözültek", a "nagy sokaság=a jövőben fogók" értelmezéssel sok minden magyarázható. A látomás adott pillanatában úgymond 144ezer volt az üdvözültek, a lepecsételtek, a földről megváltottak száma, míg a nagy sokaság látomása a végső jövőről szól.
A 144 ezer a zsenge, az első termés, a nagy sokaság pedig a teljes betakarítás. Természetesen a 144 ezer is valamikor a földön élt, s már ott elpecsételték és kapott bizonyos oltalmat, tehát ezek a mondatok a 144ezer múltjáról történetéről szóló ismertetések, nem pedig a jelenjük.
Jelenések könyve egy nagyon képletes műfaj, s főleg az időrend, ami meglehetősen összekeveredik.





Nem zsidó keresztények, hanem zsidók, akiknek túl kell élniük a nyomosúság időszakát, és találkozniuk kell Krisztussal az Olajfák hegyén, ahol megtérnek Krisztushoz.
Amúgy a jelen szempontjából nincs jelentősége. Ami megíratott, az mindanképpen meg is lesz. Utólag fogjuk pontosan látni, hogy hogyan történt meg.





Valamint az "Úrvacsora" Jézus emlékezetére van a bűnök bocsánatára! Isten bocsátja meg a bűnöket és mivel Jézus a testben megjelent ISten (Krisztus) ezért Ő bocsátja meg az emebrek bűneit, mivel Ő halt meg értünk Isten létére! De mivel ezt a Jehova tanúi nem fogadják el, ezért számukra máshogy történik ez a szertartás!
Én voltam már ilyen eseményen, azt kell mondjam szánalmas. Néhány előadó beszél a 144000-ről, aztán körbe adnak egy pohár bort, inni nem ihatnak belőle csak tartogatni kell majd tovább adni. Ugyanígy a kenyérrel is. Egy szelet kenyér egy tányéron körbeadva némán "elmélkedve" rajta!
EZ NEM "ÚRVACSORA"!!!! Ez borzalom és botrányos, szánalmas és kiábrándító!!!
Mi is valójában az Úrvacsora???
Miről is szól az Úrvacsora? Jézus az utolsó vacsoráját töltötte a tanítványaival! A vacsora után:
Mat.26;
26. Mikor pedig evének, vevé Jézus a kenyeret és hálákat adván, megtöré és adá a tanítványoknak, és monda: Vegyétek, egyétek; ez az én testem.
27. És vevén a poharat és hálákat adván, adá azoknak, ezt mondván: Igyatok ebből mindnyájan;
28. Mert ez az én vérem, az új szövetségnek vére, a mely sokakért kiontatik bűnöknek bocsánatára.
Luk.22;
14. És mikor eljött az idő, asztalhoz üle, és a tizenkét apostol ő vele egyetembe.
15. És monda nékik: Kívánva kívántam a husvéti bárányt megenni veletek, melőtt én szenvednék:
16. Mert mondom néktek, hogy többé nem eszem abból, míglen beteljesedik az Isten országában.
17. És a pohárt vévén, minekutána hálákat adott, monda: Vegyétek ezt, és osszátok el magatok között:
18. Mert mondom néktek, hogy nem iszom a szőlőtőkének gyümölcséből, míglen eljő az Isten országa.
19. És minekutána a kenyeret vette, hálákat adván megszegé, és adá nékik, mondván: Ez az én testem, mely ti érettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.
20. Hasonlóképen a pohárt is, minekutána vacsorált, ezt mondván: E pohár amaz új szövetség az én véremben, mely ti érettetek kiontatik.
Az Úrvacsora tehát arról szól, hogy a hívek összegyülnek, imádkoznak, hálákat adnak stb. aztán együtt megvacsoráznak és a vacsora után megbánva és beismerve megvallják bűneiket majd a pohár bort és a kenyeret körbeadják és esznek belőle az Úr Jézus emlékezetére a bűnük bocsánatára! Ez nincs felekezethez kötve egyedűl csakis a tiszta lelkiismerethez és a Jézusban való hithez!
Az Úrvacsorát a korai első századi keresztények szinte napi szinten tették! A Bibliában úgy olvashatunk róla, hogy kenyér megtörés, kenyér megszegés.
Csel.2,46. És minden nap egyakarattal kitartva a templomban, és megtörve házanként a kenyeret, részesednek vala eledelben örömmel és tiszta szívvel.
Csel.20,11. Azután fölméne, és megszegé a kenyeret és evék, és sokáig, mind virradatig beszélgetvén, úgy indula el.
Csel.27,35. Mikor pedig ezeket mondá, és kenyeret vőn kezébe, hálákat ada Istennek mindnyájok előtt, és megtörvén, kezde enni.
I.Kor.11;
23. Mert én az Úrtól vettem, a mit néktek előtökbe is adtam: hogy az Úr Jézus azon az éjszakán, melyen elárultaték, vette a kenyeret,
24. És hálákat adván, megtörte és ezt mondotta: Vegyétek, egyétek! Ez az én testem, mely ti érettetek megtöretik; ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.
25. Hasonlatosképen a pohárt is vette, minekutána vacsorált volna, ezt mondván: E pohár amaz új testamentom az én vérem által; ezt cselekedjétek, valamennyiszer isszátok az én emlékezetemre.
26. Mert valamennyiszer eszitek e kenyeret és isszátok e pohárt, az Úrnak halálát hirdessétek, a míg eljövend.
27. Azért a ki méltatlanul eszi e kenyeret, vagy issza az Úrnak poharát, vétkezik az Úr teste és vére ellen.
28. Próbálja meg azért az ember magát, és úgy egyék abból a kenyérből, és úgy igyék abból a pohárból,
29. Mert a ki méltatlanul eszik és iszik, ítéletet eszik és iszik magának, mivelhogy nem becsüli meg az Úrnak testét.
30. Ezért van ti köztetek sok erőtlen és beteg, és alusznak sokan.
Ez azt jelenti, hogy az Úrvacsorát csak is olyanok tegyék, akik képesek hálát adni Istennek mindenért, akik képesek őszinte alázatos bűnbánatra és azoknak megvallására!!! Különben ha képmutatásból vagy megfelelésből teszik semmit nem ér az egész, sőt ítéletet vonnak magukra!!!
A Jehova tanúi nagyvezérei azért nem követik ezt, mert alapból méltatlannak tartják magukat az igazi Úrvacsorához. Összevissza hantáznak!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!