Istenben megtalálható-e az ördög?
Igen is,és nem is.
Mert ha azt veszed,legtágabb értelemben Isten a mindenség.És ezzel párhuzamban el is szeparálható Isten az Ördögtől.
Magában Isten lényében és személyében nincsen sötétség és nincsen gonoszság. A teremtésében viszont már van (sátán, bukott angyalok) valamint az emberek bűnei, mind ez a szabad akaratból adódóan.
Az igaz, hogy Istenben áll fenn az egész teremtett világ, de ez nem azt jelenti, hogy Isten jó is meg rossz is.
Ha nagyon durván akarnám példázni és levezetni, akkor azt mondanám, hogy Isten a test, szelleme az akarat, de a testben van és létezik a betegség magva és gyökere, ami roncsol és rombol. Tehát a szellem tiszta és tökéletes, de él benne egy ellenség, aki eleinte nem volt az, csak később vált azzá. Mintha a test immunrendszere válna ellenséggé.
Sziasztok!
#10!
Az evangelista pedig így:" Az Isten világosság, és nincs benne semmi sötétség."
Pietrosol!
Az evangelista tévedései nem érdekelnek. Egyetlen evangelista sem tévedhetetlen próféta. Ahogy Pál is tévedett Isten nevében szólva Jézus eljövetelében, vagy ahogy Péter bűnbe keveredett, nem számít az emberi, sokszor farizeusi véleményük. Elsősorban Jézus beszéde, másodsorban Jézus által elismert próféták, mint Isten szócsövei számítanak.
How Arrow!
Isten teremti a gonoszt és teremti a jót is, ahogy Jézus által is elismert próféta, Ézsaiás mondta:
Ézs 45,7
Ki a világosságot alkotom és a sötétséget teremtem, ki békességet szerzek és gonoszt teremtek; én vagyok az Úr, a ki mindezt cselekszem!
Jézus nem egyszemélyű a teremtő Atyával, ezt csak emberek mondták, sem Jézus, sem a próféták ilyet nem állítottak. Istenről volt szó, a teremtő Atyáról, hogy megtalálható-e benne az ördög. Nem állítom, hogy a válasz igen, de az általatok felhozott idézetek nem támasztják alá az ellenkezőjét. Tud-e teremteni gonoszt az, aki jó, és tökéletes? Biztosra is vehetném, hogy igen, de prófétailag egyenlőre nem történt meg az alátámasztása ennek. Egyenlőre Ézsaiás írása van az egyik oldalon, a másikon semmi.
Czirus a Mindenható eszköze a bálványozók megalázására és Izráel megszabaditásával foglalkozik itten az írás ás ebben az értelemben és abban az értelemben hogy "ne vigy minket a kísértésbe" ugy teremt gonoszt hogy megengedi hogy a sátáni erő végbe vigye kiforrot gonosz munkáját.
A másik pedig hogy "aki látott engem látta az Atyát" "én és az Atya egy vagyunk"(egy akaratban, munkábam,de külön személyben) tehát az Attya is mondja hogy "nincs bennem semilye"
Arra reflektálva hogy mindent amit teremtett " Íme igen jó" az ördög gonoszsága és Istentöl való elfordulása saját magának és szabadkaratának köszönhető.
Az ördögi hipotézis hogy kiragad egy idézetet a bibliábol és ki-félremagyarázza, de ha éberek vagyunk és a teljes írást szem előtt tartva észrevehetjük belőlle a sátáni Istenellenes és Istent gonosznaktevő alattomos sugallatot.
Kérdezőnek!
Ézs 45,7
Ki a világosságot alkotom és a sötétséget teremtem, ki békességet szerzek és gonoszt teremtek; én vagyok az Úr, a ki mindezt cselekszem!
Ez az ige nem bizonyítja azt, hogy Isten szándékosan teremtette az ördögöt, noha tudta előre, hogy mi lesz. (Ugyebár tudjuk, hogy Lucifer is tökéletes volt. De hol a szabad akarat, ha nem választhatnánk a tökéletlenséget... De ez egy másik,hosszú történet.) A fenti ige már bűnös földi létre vonatkozik, ahol Isten a jó mellett a büntetést (gonosz) is szerzi (enyém az ítélet). Vagy azt gondoljátok, hogy Isten igazságtalanul szerez "gonoszt"? Ha csak a mondatot megnézitek, a békesség ellentettje a gonosz, és semmiképpen sem pedig a bűnbeesés előttre vonatkoztatja... Egy kiragadott igére nem lehet teológiát húzni,pláne ha az ellentmond a Biblia egészének.
Ha megnézzük az előző igéket (45.1-6), láthatjuk, hogy Isten arról beszél, hogy minden az Ő kezében van, az Ő irányítása alatt, az Ő tudomásával. Kizárólag!!!
Istenben van-e az ördög? Jézus megmondta:
"Én és az Atya egyek vagyunk"
De ezt is mondta:
"Jön evilág fejedelme és én bennem semmilye sincsen"
Véleményem (nem kell egyetérteni):
Az ördög szellemi lény, a mennyel országából kivettetett, így szerintem nincs Istenben. Viszont a nem üdvözülő emberek szerintem még Istenben vannak, de csak testben. A szellemben újjászületettek vannak már a Mennyek országában (szellemben, de a most élő testben is: "A mennyek országa íme elérkezett"). Fontos, hogy megkülünböztessük a szellemi és a fizikai világot, ahogyan a szellemi és a fizikai beszédeket is.
Az élő, de szellemben nem újászületett emberek, még Isten fizikai teremtésében vannak, élvezik annak áldását (Nap, meleg,kaja,fizikai test önnfentartó-vegetatív folyamatai). Nekik két útjuk van, vagy megtérnek, vagy elkárhoznak (azaz szellemi értelemben a pokolra kerülnek). A Biblia szerint a szelemben újjászületettek új fizikai testet kapnak és az újjáteremtett Földön fognak élni. A szellemben elkárhozottak maradnak a lecsóban örökre, nincs már megtérési és újjászületési lehetőségük. Ez persze nem igazán büntetés, mert a hívők Istenben akarják eltölteni az örökkévalóságot, a nem hívők pedig nem. Isten tiszteletben tartja a döntéseiket. Isten komoly, döntéssel rendelkező termemtménye az ember, ha a ember ezt arra használja, hogy átverje önmagát, Isten tudomásul veszi. Figyejük meg magunkat és az állatokat (pl. főemlősőket, vagy akár a háziállatainkat, mennyie korlátozva vannakszellemben,és mi mennyire nem). Az emberi tudat fantasztikus és megtisztelő ajándék Istentől ("teremtsünk embert a mi képmásunkra")
Jézus Veletek, köszi,ha elolvastátok!
How Arrow!
„"ne vigy minket a kísértésbe" ugy teremt gonoszt hogy megengedi hogy a sátáni erő végbe vigye kiforrot gonosz munkáját.”
Ne vígy, ne vigyél… Nem azt mondja, hogy ne engedd, hanem azt, hogy Ő maga, a mennyei Atya ne vigyen…
Párhuzamba, ha elolvasod Jób könyvének elejét, nem az ördög mondta, hogy mit tesz Jóbbal és családjával, hanem az Isten.
„A másik pedig hogy "aki látott engem látta az Atyát" "én és az Atya egy vagyunk"(egy akaratban, munkábam,de külön személyben) tehát az Attya is mondja hogy "nincs bennem semilye"”
Azt azért ismered, hogy nekünk is egyek kell lennünk az Atyával és Jézussal, ahogy Jézusnak az Atyával.
„akaratban, munkábam,de külön személyben” Ahogy az egy személyben magyarázat is emberi, úgy az egy akaratban lévő magyarázat is emberi. Jézus nem azt mondta, hogy egy akaratban, hanem egyek, ahogy mi is. Ez nem akaratot jelent, ezt csak te magyarázod bele. Én nem akarhatom azt, ami az Isten, ez tejesen két külön entitás. Istennek van akarata felém, hogy én mit tegyek, de amit Ő akar, azt nem akarhatom. Ő a teremtő Isten, ki alkotta a teret és az időt, és az ő gyengesége fényévekkel erősebb az én erősségemnél. Tehát ez a fajta magyarázat pusztán emberi, amikor te/ti az akaratot helyettesítitek be Jézus beszédébe. Csak nem értitek Jézus beszédét, és ezért beszéltek zöldségeket sokszor, és magyaráztok mellé.
Jézus mondta magáról, hogy nincs a világ fejedelméből semmije benne. Ki a világ fejedelme? Az, hogy nemes egyszerűséggel megmaradtok a magatok kis komfortzónájában és a legegyszerűbb, ámde nem bibliai, nem prófétai és nem Jézusi magyarázattal szolgáltok, attól még nem lesz igaz. Egyszer egyértelművé teszitek, hogy a világ fejedelme, ura, királya Jézus, majd azt, hogy Isten, majd gordiuszi csomót kettévágva módszerrel olyan királyról beszéltek, aki még nem iktatódott be a hatalmába. (megjegyzés: nem felszentelt vagy a hatalmat át nem vett királyról nem beszélünk királyként, király csak király lehet, aki az uralmát betölti), majd valami megtekert módon a sátánnal azonosítjátok, mind, aki a világ felett uralkodik. Ki szentelte őt fel erre? Mikor? Holott láthatjuk Jób könyvéből, hogy ez nem így van. Jézusnak felajánlott hatalmakor is láthatjuk, hogy a hazugság atyja hazudott, mert Jézusnak nem ajánlhatott fel semmit, mivel Jézus a világ urának imádatára szólította fel sátánt.
„Arra reflektálva hogy mindent amit teremtett " Íme igen jó" az ördög gonoszsága és Istentöl való elfordulása saját magának és szabadkaratának köszönhető.”
Megismétlem magam:
„Ádám Isten képmására lett teremtve. Mint egy tükörkép. Ez a tükörkép bűnt követett el, engedetlen lett. Lehet azt mondani, hogy a sátán csábította el, de ez már az Úr előtt sem jött be. Ádám azt mondta, hogy az asszony, akit mellém adtál… az asszony, hogy a kígyó… Aztán az Úr megbüntette mind a hármat, egyértelművé téve, hogy a ludas nem a kígyó egyedül. Ádám büntetése ugyan úgy megvolt, ahogy a kígyónak, és az asszonynak. Ezzel egyértelművé téve, hogy Ádám a maga képmású teremtésében bűnt követett el. Ha Istenben nincs ilyen, akkor a képmásban sem szabadna lenni.”
Az én vagyok a sátán sugallatú záró szakaszodra nem reflektálok. Csak megjegyezném, aki nem tud érvelni, nyílván a vitapartner személyét fogja támadni. Ha Te ezt a momentumot nevezed isteninek, és Jézust követőnek, és engem sátáninak, lelked rajta, engem nem hat meg, de a helyedben elgondolkodnék ezen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!