Ki volt aki beszélt Mózeshez egy csipkebokor képében?
2Móz 3,2
És megjelenék néki az Úr angyala tűznek lángjában egy csipkebokor közepéből, és látá, hogy ímé a csipkebokor ég vala; de a csipkebokor meg nem emésztetik vala.
Csel 7,35
Ezt a Mózest, a kit megtagadának, mondván: Ki tett téged fejedelemmé és bíróvá? ezt az Isten fejedelmül és szabadítóul küldé angyal keze által, a ki megjelent néki a csipkebokorban.
Melyik sort nem érted?
Az Ige, tehát a Fiú. Az Ószövetségben a JHVH mindig a megtestesülés előtti Igére vonatkozik.
(A keresztény értelmezés szerint. A zsidók természetesen erről teljesen mást gondolnak.)
Jézus volt ott.
off
Az Ige soha nem volt a fiú, az ige Isten beszéde.
Kezdetben vala Isten beszéde (legyen...), és az Isten beszéde, a szó vala az Istennél, és Isten vala a szó.
Ez kezdetben az Istennél vala.
Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett.
Ő benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága;
Legyen... Az egész a teremtésre és Isten isteni mivoltára utal. Ez a szó az, ami mosta, hogy eljön a megváltó.
"És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), a ki teljes vala kegyelemmel és igazsággal."
Isten beszéde testet öltött, meglett, amit mondott. Nem egyenletet mondott János, miszerint ige = Jézus, aki egyénileg ígének hívta volna a megváltót. Ott ige szerepel, ami teremtette a világot. Legyen. És meglett. Ahogy Jézust is megmondta. És meglett, és testet öltött.
"Az Ige soha nem volt a fiú, az ige Isten beszéde."
Egy másik vallásban talán.
De a kereszténységben a Logosz (ezt fordítják Igének) a Fiút jelenti, és nem pedig isteni beszédet jelent. Elvégre a Logosz meg is testesült, márpedig a Fiú testesült meg, nem egy beszéd.
De ez el is van írva részletesen, erről szól az egész Újszövetség.
#5
Még szerencse hogy a János 1 fejezete tovább is tart
1,14 És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), a ki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.
1,15 János bizonyságot tett ő róla, és kiáltott, mondván: Ez vala, a kiről mondám: A ki utánam jő, előttem lett, [vers 27.30.] mert előbb volt nálamnál.
1,16 És az ő teljességéből vettünk mindnyájan kegyelmet is kegyelemért.
1,17 Mert a törvény Mózes által adatott, a kegyelem pedig és az igazság Jézus Krisztus által lett.
Tehát az Ige Isten, az Ige megtestesült aki Jézus Krisztus. olvasd el egyben, összefüggésben a János 1. fejezetét
"Ott ige szerepel, ami teremtette a világot." Ha már matematikai egyenlőségről volt szó
Zsidó
1,1 Minekutána az Isten sok rendben és sokféleképen [4 Móz. 12,6.7.] szólott hajdan az atyáknak a próféták által, ez utolsó időkben szólott nékünk Fia által,
1,2 A kit tett mindennek örökösévé, a ki által a világot is teremtette, [Ján. 1,1.3. Kol. 1,16.]
Ige teremtette szerinted. Az Ige szerint Jézus által teremtett--> Ige=Jézus
"De a kereszténységben a Logosz (ezt fordítják Igének) a Fiút jelenti, és nem pedig isteni beszédet jelent. Elvégre a Logosz meg is testesült, márpedig a Fiú testesült meg, nem egy beszéd. "
Egy értelmezés szerint, de János ott igét, azaz beszédet írt. Sehol az evangéliumokban és Jánosnál sem jelenik meg Jézus, mint az ige. Isten beszéde lett testté. János itt arról beszél, hogy az, aki teremtett mindent a szava által, mert a kezdetnél nem volt más, csak Isten, és a teremtő szava. Ez a kettő egy volt. Ez által lett minden, és ez a beszéd, ez az ige, mely teremtett mindent, most testté lett. Megszületett az, akiről Isten szava szólt, a megváltó.
Kedves 7-es, 8-as!
János az evangéliumának elején lévő igének a beazonosításáról beszélünk. A Zsidóhoz írt levél 1;2 részében szereplő általa szó a dia, melynek jelentése inkább érte, céljából, miatt, mintsem azzal.
Csak néhány példa:
2Kor 9:14 Mikor értetek könyörögve ők is vágyakoznak utánatok az Istennek rajtatok való bőséges kegyelme miatt (dia).
2Kor 13:10 Azért(dia)írom ezeket távollétemben,
Persze jelenti az általa kifejezést is, de ha gondolod olvasd el a teremtési beszámolót, hogy ki teremtett: " És monda Isten: Legyen világosság: és lőn világosság. "
És tudjuk, hogy egy az Isten, és egy a közbenjáró Isten és ember között a Jézus Krisztus. Isten teremtett, Jézus közbenjár. Az ige teremtett, Isten szava, mert mondta Isten...
Úgy, hogy nemcsak előképe, de saját maga volt. JHVH=Jézus. Jézus a megbocsátó ember, ellenben az ószövetségben található JHVH-val???
Mit is mondott a megbocsátó Jézus?
Máté 3:7 Kicsoda intett meg titeket, hogy az Istennek elkövetkezendő haragjától megmeneküljetek?
Márk 10:14 Jézus pedig ezt látván, haragra gerjede és monda nekik…
Ján 3:36 Aki hisz a Fiúban, örök élete van; aki pedig nem enged a Fiúnak, nem lát életet, hanem az Isten haragja marad rajta.
Luk 18:7,8 Hát az Isten nem áll-e bosszút az ő választottaiért, kik ő hozzá kiáltanak éjjel és nappal, ha hosszútűrő is irántuk? Mondom néktek, hogy bosszút áll értük hamar.
Máté 3:12 Akinek szóró lapát van az ő kezében, és megtisztítja az ő szérűjét; és az ő gabonáját csűrbe takarítja, a polyvát pedig megégeti olthatatlan tűzzel.
Ján 5:22,23 Mert az Atya nem ítél senkit, hanem az ítéletet egészen a Fiúnak adta;
Hogy mindenki úgy tisztelje a Fiút, miként tisztelik az Atyát. Aki nem tiszteli a Fiút, nem tiszteli az Atyát, aki elküldte őt.
Ez lenne számodra a megbocsátó Krisztus kedves Pietrosol? Jézus a megbocsátásról beszélt, hogy Te és én bocsássunk meg. De párhuzamosan azt is mondta, hogy azért is, mert a bosszúállás az övé, és nem a mienk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!