Igazolja-e a Szenthárimságot az alábbi biblia vers?
Szia!
Aki tagadja a Szentháromságot, annak természetesen nem. Annak egyetlen igevers sem igazolja...
Mindamellett nagyon sok Bibliavers igazolja a Szentháromságot, Isten már a Teremtéskor többes számú kijelentéssel utalt önmagára: „És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra; és uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.” A többes szám az isteni személyekre utal. Hasonló többes számú formulával más helyeken is találkozunk: "Mondta az Úr Isten: Íme az ember olyanná lett, mint miközülünk egy, jót és gonoszt tudván" (1Móz 3,22). "Nosza szálljunk alá, és zavarjuk ott össze nyelvüket, hogy meg ne értsék egymás beszédét" (1Móz 11,7). "Hallottam az Úrnak szavát, aki ezt mondta: Kit küldjek el és ki megy el nékünk?" (Ésa 6,8).
Az Ószövetségben is van példa arra, hogy egymás mellett néven neveztetik a három személy: "Minden szenvedésüket Ő is szenvedte, és orcájának Angyala megszabadította őket, szerelmében és kegyelmében váltotta Ő meg őket, fölvette és hordozta őket a régi idők minden napjaiban. Ők pedig engedetlenek voltak és megszomorították szentségének Lelkét, és ő ellenségükké lett, hadakozott ellenük." (Ésa 63,9. 10)
A három isteni személyre vonatkozóan azonban a legfontosabb kijelentés Jézus misszióparancsa: "Elmenvén azért, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében." (Mát 28,19) Jézus itt néven nevezi a három isteni személyt. Mindhárom személynek "neve" van, ami a Biblia fogalomvilágában egyértelműen azt jelenti, hogy különálló, valóságos személyekről, személyiségekről van szó. Kereszteljétek meg az embereket, merítsétek be, kössetek szövetséget az Atyával a Fiúval és a Szentlélekkel. Hogyan lehetne szövetséget kötni az Atyán kívül a Fiúval, ha nem Isten, és a Szentlélekkel, ha az vagy nem személy vagy nem Isten? Azért fogalmazott így Jézus, mert a három személy a teljesség.
Jézus misszióparancsához hasonlóan egymás mellett említik a három isteni személyt az alábbi igék is: "Az Úr Jézus Krisztusnak kegyelme, az Istennek szeretete, és a Szentléleknek közössége mindnyájatokkal." (2Kor 13,13) V.ö.:1Kor 13,14. A "Szentlélek közössége" kifejezés szerepel. A "közösség" szó mindenképpen interperszonális (személyközi), azaz személyek közötti kapcsolatra utal. Nem lenne alkalmazható, ha a Szentlélek csupán csak személytelen befolyás, kisugárzás vagy erő lenne. "János a hét gyülekezetnek, amely Ázsiában van: Kegyelem néktek és békesség attól, aki van, aki volt és aki eljövendő, és a hét lélektől, amely az ő királyiszéke előtt van, és a Jézus Krisztustól, aki a hű tanúbizonyság, a halottak közül az elsőszülött, és a föld királyainak fejedelme. Annak, aki minket szeretett, és megmosott bennünket a mi bűneinkből az ő vére által," (Jel 1,4-5)
"És Jézus megkeresztelkedvén, azonnal kijött a vízből, és íme az egek megnyilatkoztak néki, és ő látta az Istennek Lelkét alájönni mintegy galambot, és őreá szállani. És íme egy égi hang ezt mondta: Ez amaz én szerelmes fiam, akiben én gyönyörködöm." (Mát 3,16-17)
Következetesen felsorolásra kerül, néven neveztetik, megjelenik a három személy. Nem lenne értelme ennek, ha a Szentlélek csak az Atya és a Fiú Lelke, vagy éppen csak erő, befolyás lenne. Mindezek az igék kifejezik a tökéletes harmóniát, az azonos szándékot és együttes cselekvést is a három isteni személy között.
Üdv. Péter
Igen. Mert ahogy írja a János 1 is (biztos vagyok benne, hogy ismered), emberré lett értünk. Érted is. Érted? Itt a Krisztus néven van a hangsúly, aminek a jelentését is ismered.
Még valami. Légy kedves olyan Bibliát olvasni, amiben benne van HELYESEN a kegyelem szó, és nincs átírva egy más értelmű szóra, mert csak így fogod megérteni ezt az áldozatot.
Nem.
Ez a vers két személyről szól.
Istenről, aki egyedüli Isten, és a küldött Jézus.
harmadik személy nincs, vagy is ezek szerint, a harmadik személyt még csak nem is lehet megismerni, és nincs is rá a vers szerint szükség.
s ez még arra is utal, hogy a "harmadik személy" nem is annyira egyenrangú, hogy ebből a felsorolásból kihagyja Jézus.
Az örök élet pedig ezek szerint két személy megismerését jelenti.
A Szentháromság nem olyan egyszerű, hogy Isten három különálló személy. Ez a többistenhit egy fajtája lenne. Igazából Isten egyszerre egy és három. Emberileg ezt nem tudjuk felfogni, ahogyan azt sem, hogy a fény egyszerre egy részecske és egy hullám is. Az érzékszerveinkre hagyatkozó gondolkodásmóddal ezek kizárják egymást.
A legjobb szemléltető ábra, amit láttam erről, az sok keresztény honlapon megtalálható, íme az egyik:
Igazolja. A Szentháromság ugyanis három személy (de egy Isten): az Atya, a Fiú és a Szentlélek. Viszont a fFú nem csak Isten, de ember is, ezért fogalmaz úgy a Biblia, hogy Isten küldte a Fiút, de a Fiút, mint embert. Mert a Fiú, mint Isten, magától ment, hiszen a Fiú és az Atya egy.
Persze nehéz ezt emberi aggyal felfogni, de nem is azért van ez így, hogy minden porból levő ember ezt agyilag felfogja.
Senki ne akarjon okosabb lenni Istennél, mert úgysem fog menni. ;)
Miért ne igazolná!?
Szemléltetném;
Te mikor azt mondod,hogy "MA"(24h) nem kezded el magyarázni, hogy a "MA" alatt úgy érted,hogy a "NAPPAL" is és az "ÉJSZAKA" is hanem csak annyit mondasz, hogy "MA" és mi mindannyian tudjuk anélkűl, hogy elmagyaráznád nekünk, hogy a "MÁHOZ" hozzátartózik a "NAPPAL" is és az "ÉJSZAKA" is. :)
Tehát Jézus által ismertük meg teljességében Istent vagyis a "MÁT". Jézus a fény a nappal aki világosságot hozott nekünk a sötétségben!
Ez ennyire egyszerű csak akarni kell elfogadni!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!