Dániel 10:13 nem azt jelenti, hogy Mihály csak egy az arkangyalok közül?
Szia Tailor, természetese jogos és jó példa amit felhoztál arra, hogy csakis sajátos Biblia értelmezéssel lehet az egyértelmű sorokat úgy alakítani, hogy az a saját tantételeiket alátámasztja, példaképpen a személyes kedvencem János 1 ami az eredeti szövegben így szól "Kezdetben volt az Igen, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige." Ez egy olyan szöveg rész ami önmagában megbuktatta a tanúk teljes tanítását, ezért mi is történt, hogy az új tanúk, és a régiek agya ráálljon arra, hogy ne vegyék figyelembe?
Újvilág fordítás.
"Kezdetben volt a Szó és a Szó az Istennél volt és a Szó
isten volt Istent egy ember sem látta soha; az
egyszülött isten, aki az Atya kebelénél van, z szolgált
felőle magyarázattal. (Jn 1:1, 18)"
Kisbetűvel az Isten, ami ennél is jobb, az újabb kiadásban már isteni van, nem isten.
De, azt jelenti. Megszámlálhatatlanul sok arkangyal van, de az apostoli hagyomány csak tizenkét arkangyalt tart számon név szerint. Ebből hétnek tulajdonít kiemelt szerepet, például ők a Jelenések könyve hét angyala is, a csészékkel és trombitákkal, ők a hét napjainak az őrangyalai, illetve a hét egyetemes zsinat őrangyalai is.
A tizenkettő a következő:
Mikhael, Gábriel, Rafael, Uriel (Szuriel), Szalatiel, Jegudiel, Barahiel, Jophiel, Szedakiel, Hananiel, Jeremiel, Raguel.
Abban azonban nincs teljes konszenzus, hogy a tizenkettő közül melyik az a hét, amelyik kiemelten fontos szerepű. Már a zsidóság is párhuzamos hagyományokat őrzött ezzel kapcsolatban az ószövetségi korban, és ezt örökölte meg a kereszténység is. Később a zsidóság azonban ezeket a hagyományokat elvetette, és Maimonidész egy újabb keltezésű hagyománnyal helyettesítette be azt.
Ebben a kopt himnuszban Mikhael, Gábriel, Rafael, Szuriel, Szadakiel, Szaratiel és Ananiel a hét megnevezett arkangyal:
Ja igen, ezzel, hogy önkényesen kisbetűsítették az Isten szót, mintha csak valami tulajdonság lenne, már volt alkalmam találkozni...
Viszont itt az ÚVF-ben is csak egyikként emlegetik, nem az egyetlenként (ahogy Jézusra szokás utalni).
"De a perzsa királyi birodalom fejedelme huszonegy napig szembeszállt velem, és Mihály, az egyik elöljáró fejedelem jött a segítségemre; én pedig Perzsia királyainál maradtam."
(Dániel 10:21) . . .és nincs senki sem, aki erős támaszom volna mindezekben, csak Mihály, a ti fejedelmetek.
Vagy is Mihály a Ti fejedelmetek azt jelenti, hogy mindenki fejedelme.
Később úgy utalnak Mihályra, mint aki „a nagy fejedelem, a ki [Dániel népe] fiaiért áll” (Dániel 10:21; 12:1).
Ezt támogatja Júdás tanítványnak az a megállapítása is, hogy „Mihály arkangyal . . . az ördöggel vitatkozván Mózes teste felett vetélkedett” (Júdás 9). Mihály hivatala, ereje és hatalma valóban „arkangyallá” tette őt;
Más angyalról sehol és semmilyen módon nem írja hogy fejedelme lenne másnak.
Jézus =Mihály arkangyal.
miért?
(János 5:28, 29) 28 Ne csodálkozzatok ezen, mert eljön az óra, amelyben mindazok, akik az emléksírokban vannak, hallani fogják az ő hangját, 29 és kijönnek. . .
(1Tesszalonika 4:16) 16 mivel maga az Úr le fog szállni az égből parancsszóval, arkangyal hangjával . . . .s először feltámadnak, akik Krisztussal egységben halottak.
Ha Jézus hangjára támadnak fel a halottak, a másik versben miért arkangyal hangjára támadnak fel,
ha Jézus nem arkangyal?
Opendoor válaszolj egyértelműen igennel vagy nemmel a kérdező és az én kérdésemre, itt egyes számot látsz amely felől maga a Biblia tanúskodik, vagy többes számot?
""De Persiának fejedelme ellenem állott huszonegy napig, és ímé Mihály, egyike az előkelő -------FEJDELMEKNEK----------, eljöve segítségemre, és én ott maradék a persa királyoknál"
Tévedés, mert Mózes nem ment a mennybe,
mert a feltámadást az égbe azok kezdhetik meg, akikkel Jézus szövetséget kötött a királyságra, s ezt a halála előtti napon tette meg az első apostolaival.
akik az előtt haltak meg, a földi örök élet várományosai, és még halál alvásban vannak.
S az első égi feltámadott Jézus, Ő nyitotta meg az utat, és utána akik vele egységben haltak meg.
Mózes nem volt részese ennek, de még Keresztelő János sem.
"Vagy is Mihály a Ti fejedelmetek azt jelenti, hogy mindenki fejedelme. "
Miért is? "Egyike a fejedelmeknek" és a "ti fejedelmetek", egyértelmű hogy csak egy a többől. Hiszen a perzsák és a görögök esetében is fejedelemről beszél, ugyanazt a szót használva.
Dániel 10:13-ban Perzsia fejedelme alatt kizárt hogy Círusz királyról beszélt volna, hiszen egy emberi sereg hogyan állhatna ellen huszonegy napig egy angyalnak, amikor azok egy egész hadseregnyi embert egy egész éjszaka alatt képesek elpusztítani, ahogyan Ézsaiás 37:36-ban is láttuk: "Akkor kijött az Úrnak angyala, és levágott az assir táborban száznyolczvanötezeret, és midőn reggel az emberek felköltek, ímé azok mindnyájan holt hullák valának! "
Az a szövegből nem derül ki, hogy maga a Sátán vagy valamely másik bukott angyal dacolt volna Dániel népével, és segítette a perzsákat, de ugyanaz az angyal egyazon szövegben egyazon szóval említi egyenrangúként, fejedelemként Mihályt, és a perzsákat támogató fejedelmet. Ergo itt még arról sem lehet szó hogy két külön beszélő mást ért a fejedelem szó alatt, itt egyértelmű párhuzam, azonosság van a két ellentétes oldalt támogató szellemi teremtmények között.
Azaz akár Lucifer az, akár valamelyik magasabb rangú bukott angyala, de nemhogy Isten angyalai közt, még a bukottak között is van, aki rangban azonos Mihállyal.
A többes szám a Démoni fejedelmeket beleértve íródott, nem azért mert más angyalok is fejedelmek lennének akik nem Sátánhoz tartoznak.
ezért írja a vers végén, hogy a "Ti fejedelmetek", vagy is azoké akik nem Sátánhoz tartoznak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!