Véleményeket szeretnék. Házasságtörés? (többi lent)
Szia
Látod az eseted is azt mutatja, mennyire igaza van Krisztusnak. Ő ezt mondja neked, mint "kereszténynek":
"Hallottátok, hogy megmondatott: »Ne kövess el házasságtörést.« Én pedig azt mondom nektek, mindaz, aki kitartóan néz asszonyra, hogy szenvedélyre gyúljon iránta, már házasságtörést követett el vele szívében. Ha pedig a jobb szemed botlásba visz téged, vájd ki, és dobd el magadtól. Mert jobb neked, hogy egy vesszen el tagjaid közül, mint hogy egész testedet a gyehennába vessék" Máté 5:27,28
Krisztus pontosan tudta, mihez vezet az, ha a szemünk, és a szívünk egy dologra öszpontosít. Ilyen esetben már csak az"alkalom szüli a tolvajt". Az első adandó alkalommal megteszi az ember. Viszont Krisztus arra ösztönöz, hogy még ilyenkor sem engedjünk a helytelen vágyainknak. Ez bizony olyan fájdalmas lehet(érzelmileg), mintha a szemünket vájnák ki.
Gondoltál már arra, ha megteszed amire készülsz, hány embernek okozol fáldalmat azok közül akiket szeretsz? Van gyermeked? És a másik nőnek? Rájuk gondoltál? Szüleid? A többi szülő, legalább négy?
A paráznaság halálos bűn, ahogy kilépsz a házasságodból, megvonod magadtól, magatoktól Isten áldásáát. Akkor meg mit ér a kapcsolatod?
Már nehogy azt gondold, hogy számon akarok kérni tőled bármit is, hiszen nincsen ehhez jogom. Csak jó lenne ha gondolkodnál a kérdéseken, amelyeket írtam. Még egy vélemény a válásról:
"Ti pedig ezt kérditek: »Miért?« Azért, mert Jehova a tanú közted és ifjúságod felesége közt, akihez hűtlen vagy, noha társad ő, és szövetséges feleséged. Egyvalaki volt, aki nem tette ezt, mert őbenne maradt a szellemből. És mit keresett az az egy? Isten magvát. Vigyázzatok azért szellemetekre, és senki se bánjon hűtlenül ifjúsága feleségével! Mert gyűlölöm a válást — mondja Jehova, Izrael Istene —, és azt, aki erőszakkal borítja ruháját — ezt mondja a seregek Jehovája. — Vigyázzatok azért szellemetekre, és ne cselekedjetek hűtlenül!" Malakiés 2:14-16
Isten véleménye ma sem változott...
"A paráznaság halálos bűn, ahogy kilépsz a házasságodból, megvonod magadtól, magatoktól Isten áldásáát. Akkor meg mit ér a kapcsolatod?"
Ebben túlzol Zitus.Ha halálos bűn lenne,nem mondta volna Jézus,hogy "az vesse rá az első követ.." és,hogy "Hol vannak a vádlóid? Én sem ítéllek el,menj,és ne vétkezz többé"
# 13 Amit írsz, az tipikus példája az isteni megbocsátással való visszaélésnek.
Az általad idézett szöveg és helyzet NEM arról, szól, hogy Jézus elnézi vagy pártolja a házasságtörést, hanem arról, Istené az ítélet, nincs jogunk nekünk ítélkezni embertársaink fölött (pl. halálra kövezni a házasságtörőt, ahogy a mózesi törvény parancsolja).
Ez a tanítás az ítélkezés tilalmáról szól (amit máshol is mond: "ne ítélj, hogy ne ítéltess", "bocsásd meg vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk" stb.) és a bűnbocsánatról, ami Krisztus által még a halálos bűnben levőnek is lehetséges.
DE: a bűnbocsánat a bűnbánónak jár. Bár az idézett szövegrész nem tér ki tételesen a prostituált bűnbánatára, de az belátható, hogy a halálbüntetés küszöbén, amikor már felemelték rá a kezüket, hogy halálra kövezzék, alighanem mélyen bánta már, amit tett.
A kérdező helyzete merőben más: ő nem megtett valamit, ami miatt bánkódik (és találkozott Krisztussal, aki megbocsát), hanem úgy tűnik, tudatosan készül engedni a bűn csábításának, és ezzel a kérdéssel is a saját lelkiismeretét próbálja elaltatni. Át akarja verni Istent és önmagát, úgy szeretne jófiúnak tűnni, hogy közben a lehető legtudatosabban cselekszi a rosszat, előre megfontolt szándékkal próbálva meg kijátszani az isteni irgalmasságot (ami így lehetetlen).
Ez így merőben különbözik a sokáig tévelygő, majd a Jézussal való találkozás után bűnbocsánatot nyerő és MEGTÉRŐ egykori prostituált bűnétől (az én megítélésem szerint sokkal súlyosabb bűn, ha megteszi).
Jézus ugyanis a prostituált megmentése után azt mondja neki, hogy keljen fel ÉS NE VÉTKEZZEN TÖBBÉ.
A kérdező, saját bevallása szerint, már találkozott Jézussal, hisz Istenben, és most így akarja Őt átverni és kihasználni a megbocsátás ígéretét (ami így nem igazán műkszik, és mindenképp tarthatatlan erkölcsileg).
Jézus véleménye a házasságtörésről, de még a válásról is teljesen egyértelmű:
"Aki elbocsátja feleségét, és mást vesz el, házasságtörő, és aki férjétől elbocsátott asszonyt vesz el, szintén házasságtörő." (Lukács 16:18)
"Mit parancsolt nektek Mózes?” (...) „Mózes megengedte a válólevél írását és az elbocsátást.” (...) „Szívetek keménysége miatt írta nektek Mózes ezt a parancsolatot, mert a teremtés kezdete óta az embert férfivá és nővé teremtette az Isten. Ezért elhagyja az ember apját és anyját, és lesznek ketten egy testté, úgyhogy ők többé már nem két test, hanem egy. Amit tehát az Isten egybekötött, ember el ne válassza.” (...) „Aki elbocsátja feleségét, és mást vesz el feleségül, házasságtörést követ el ellene; és ha az asszony bocsátja el férjét, és máshoz megy férjhez, szintén házasságtörést követ el." (Márk 10:2–12)
"A házasoknak pedig nem én parancsolom, hanem az Úr, hogy az asszony ne váljon el a férjétől. Ha azonban elválik, maradjon házasság nélkül, vagy béküljön ki a férjével. A férfi se bocsássa el a feleségét. "(1 Korinthus levél 7:10–11)
És végül mégegyszer Isten szava a házasságtörésről, Malakiás könyvéből, amit a Jehova tanúja is idézett:
"könnyel öntözitek az ÚR oltárát, sírtok és sóhajtoztok, mert nem tekint már az áldozatra, és nem fogadja kegyelmesen tőletek. Ezt kérdezitek: Miért nem? – Azért, mert az ÚR a tanúja annak, hogy hűtlen lettél ifjúkorodban elvett feleségedhez, pedig ő a társad, feleséged, akivel szövetség köt össze. Egy ember se tesz ilyent, akiben maradt még lélek. De mire is törekszik az ember? Arra, hogy utódot kapjon Istentől. Vigyázzatok azért magatokra, és ne legyetek hűtlenek ifjúkorotokban elvett feleségetekhez! Gyűlölöm azt, aki elválik feleségétől – mondja az ÚR, Izráel Istene –, mert erőszak tapad ruhájára – mondja a Seregek URa. Vigyázzatok magatokra, ne legyetek hűtlenek! (Malakiás 2:13–16)"
Nincs ezen mit magyarázni tovább, saját lelkiismeretedet altatgatni. Azt teszel, amit akarsz, ítélni egyedül Isten fog feletted, nem az embertársaid. "Mert sokkal inkább az Istennek kell megfelelni, hogynem az embereknek."
Ezért is blődség, hogy itt keresel, emberektől, megelőlegezett megbocsátást a tudatosan elkövetni akart bűnödre. Nem nekünk kell megbocsátanunk, felmentenünk téged, ezt te fogod a lelkeden viselni, és csak Isten felé kell elszámolj vele. Az Ő véleményét fentebb olvashattad, a miénk meg nem számít és pont.
Emlékeztetőül azért elmondom mégegyszer: te nem csupán paráznaságra készülsz, de felebarátod házastársát is kívánod (ezzel egyszerre két darab parancsolatot sértesz meg, közülük az egyik bűnt ráadásul már el is követted, és a fölötte való bánkódás helyett tetézni készülsz egy második halálos bűnnel)...
"# 13 Amit írsz, az tipikus példája az isteni megbocsátással való visszaélésnek.
Az általad idézett szöveg és helyzet NEM arról, szól, hogy Jézus elnézi vagy pártolja a házasságtörést, hanem arról, Istené az ítélet, nincs jogunk nekünk ítélkezni embertársaink fölött (pl. halálra kövezni a házasságtörőt, ahogy a mózesi törvény parancsolja)."
Akkor Mózes nem Isten akarata szerint járt el?
De igen, csak ószövetségi logika szerint (deuteronómiumi séma). Jézus betöltötte az ószövetséget és új szövetség köttetett általa. Ő ezt mondta a mózesi parancsról (mégegyszer idézem):
„Szívetek keménysége miatt írta nektek Mózes ezt a parancsolatot, mert a teremtés kezdete óta az embert férfivá és nővé teremtette az Isten. Ezért elhagyja az ember apját és anyját, és lesznek ketten egy testté, úgyhogy ők többé már nem két test, hanem egy. Amit tehát az Isten egybekötött, ember el ne válassza.” (...) „Aki elbocsátja feleségét, és mást vesz el feleségül, házasságtörést követ el ellene; és ha az asszony bocsátja el férjét, és máshoz megy férjhez, szintén házasságtörést követ el."
Mit jelent az,hogy "szívetek keménysége miatt?"
Tehát csak beijesztés volt? nem értem.
Amúgy ilyen nincs,hogy
"De igen, csak ószövetségi logika szerint"
Ez ellentmondásos,mert ha Isten kiad az Ószövetségben egy parancsot,akkor annak helyesnek kell lennie.Elvégre ő az Isten,vagy ennyire nem tudja eldönteni,hogy mi helyes és mi nem? Mert ha Isten fia megtagadja a parancsot,akkor pont arra mutat rá,hogy az "ószövetségi logika" előtt nincs "De igen,csak..." hanem az pusztán Mózesi logika.
Vagyis nem Isten törvénye volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!