Kedves Tanúk, ha nincs halhatatlan lélek, akkor az alábbi versek szerintetek miről szólnak?
Máté 10:28 "Ne féljetek azoktól, akik a testet megölik, a lelket azonban nem tudják megölni! Inkább attól féljetek, aki a kárhozatba vetve a testet is, a lelket is el tudja pusztítani!"
1Péter 3:18-20 "Mert Krisztus is meghalt egyszer a bűnökért, az Igaz a bűnösökért, hogy az Istenhez vezessen minket. A test szerint ugyan megölték , de a lélek szerint életre kelt . Így ment el a börtönben sínylődő lelkekhez is , és hírt vitt nekik. Ezek egykor engedetlenek voltak, amikor Noé idejében az Isten türelmesen várt, amíg a bárka elkészült, amelyben csak néhányan, mindössze nyolcan menekültek meg, épp a víz által."
1Péter 4:6 "Mert azért hirdették az evangéliumot a halottaknak is, hogy ha mint emberek testben ítélet alá estek is, lélekben éljenek az Isten által."
Zsid 9:27 "Amint az ember számára az a rendelkezés, hogy egyszer haljon meg, és utána ítéletben legyen része"
János 5,28-29 "Ne csodálkozzatok rajta! Mert elérkezik az óra, amikor a sírokban mindnyájan meghallják az Isten Fia szavát, és előjönnek. Akik jót tettek, azért, hogy feltámadjanak az életre, akik gonoszat tettek, azért, hogy feltámadjanak a kárhozatra."
Ha a bűnösök ítélete szerintetek a halál, akkor miért van itt szó halottak megítéltetéséről? Vagy hogyan hirdette Jézus a halottaknak az evangéliumot?
(1Péter 4:5, 6) . . .. 6 Valójában ezért hirdettetett a jó hír a halottaknak is, hogy megítéltessenek test szerint az emberek nézőpontjából, de éljenek szellem szerint az Isten nézőpontjából.
Kik voltak azok ’a halottak’, akiknek „hirdettetett a jó hír”? Olyan emberek, akik ’halottak voltak vétségeikben és bűneikben’, vagyis akik szellemileg halottak voltak, mielőtt hallottak volna a jó hírről (Ef 2:1). Ám miután hittek a jó hírben, életre keltek szellemileg.
Vagy is elfogadható állapotba kerültek Isten előtt, és nem szó szerinti halottakról van szó, akik más testben hallják Jézust.
(Héberek 9:26, 27) . . .. 27 És ahogy az embereknek fenn van tartva, hogy egyszer s mindenkorra meghaljanak, azután pedig ítélet,
ezek az írásszövegek azután lettek leírva, hogy megjelent a halál az emberek között, és a gyarló, bűnös emberekre vonatkoznak. Nem hagyhatjuk figyelmen kívül az özönvíz előtt élt emberek rendkívül hosszú életidejét, mely azt tükrözi, hogy az emberi testnek figyelemre méltó képességei vannak, és hogy az emberek képesek hosszabb ideig élni, mint a legideálisabb körülmények között élő állatok (1Mó 5:1–31). Ahogyan az már látható volt, a Biblia egyértelműen Ádám bűnéhez köti azt, hogy a halál megjelent az emberi családban.
A szövegösszefüggésből kitűnik, hogy a Zsidók 9:27 elsősorban az egykori Izrael főpapjára vonatkozott, aki a kiengesztelés napján Jézus Krisztust árnyékolta elő (Zsidók 4:14, 15).
Pál a Zsidók 8. és 9. fejezetében kimutatta, hogy a mózesi törvény sok részlete a „mennyei dolgok mintaképéül és árnyékául” szolgált (Zsidók 8:5). Ez különösen igaz volt az évi engesztelésnapi áldozati eljárásokra. A főpap csak ezen a napon léphetett be a sátor legbensőbb részébe. Ezt a helyiséget, a szentek szentjét egy függöny választotta el a szentélytől, és a főpapnak a belépés előtt egy különleges tömjénnel kellett az utat oda előkészíteni. Csak ezután léphetett be a bika és a kecskebak áldozati vérével. Még ha a főpap lelkiismeretesen eleget tett is minden szigorú előírásnak, az izraelitáknak ebből származó bűneltörlése csak egy bizonyos időre szorítkozott, emiatt kellett minden évben az áldozatot megismételni.
Vajon Krisztus áldozatát is meg kellett ismételni? Nem! Krisztus „egyszer s mindenkorra jelent meg” (Zsidók 9:25, 26; Róma 6:9). Majd Pál ezt mondta: És ahogy az embereknek az az osztályrésze, hogy egyszer s mindenkorra haljanak meg, és utána az ítélet, úgy a Krisztus is egyszer s mindenkorra áldoztatott fel, hogy sokak bűneit hordozza”
Ennek megfelelően a Zsidók 9:27. verse a szövegösszefüggés szerint Jézus főpapi szolgálatára utal, amely szembe van állítva az izraelita főpapok szolgálatával. A szöveg alkalmazható az Ádámtól örökölt halálbüntetést elviselő emberek általános tapasztalatára. De semmiképpen sem támogatja azt a bibbliaellenes predestinációs tant, mely szerint Isten Ádámot és Évát már teremtésük előtt eleve elrendelte volna a halálra.
János 5:28,29,
Jézus e szavait csak annak fényében lehet megérteni, amit később Jánosnak jelentett ki látomásban.
Mindazok, akik korábban jót tettek, és mindazok, akik gonoszok voltak, „egyénenként a tetteik szerint” lesznek megítélve. Mely tetteik alapján? Ha azt állítanánk, hogy valakit a korábbi életében véghezvitt tettei alapján fognak megítélni, akkor ellentmondásba kerülnénk a Róma 6:7 szavaival: „aki meghalt, azt felmentették a bűne alól.” De ésszerűtlen is lenne csupán a megsemmisítésért feltámasztani valakit. Így a János 5:28, 29a-ban Jézus a feltámadásra utalt; a 29. vers további része pedig kifejezésre juttatja, hogy mit eredményez az emberek számára ez a feltámadás, miután emberi tökéletességre jutottak és megítéltettek.
Jézus nyilvánvalóvá tette ezt: azok, akiket feltámasztott, mind ugyanolyan emberként tértek vissza, mint amilyenek a haláluk előtt voltak
Ez összhangban van a feltámadásnak fordított szó alapjelentésével: ’felkelés’. Isten például ezt mondta idős szolgájának, Dánielnek: „nyugodni térsz [azaz halálalvásba merülsz], de felkelsz majd a sorsodra a napoknak végén
"János 5,28-29 "Ne csodálkozzatok rajta! Mert elérkezik az óra, amikor a sírokban mindnyájan meghallják az Isten Fia szavát, és előjönnek. Akik jót tettek, azért, hog"y feltámadjanak az életre, akik gonoszat tettek, azért, hogy feltámadjanak a kárhozatra."
Ez sztem azt jelenti hogy sokan lesznek, amikor Ő eljön, hogy még nyilvánvalóbb legyen. Mindenki elébemegy, hogy megitélje őt, vagyis akkor sokan lesznek életben, reinkarnálódnak az anyag törvényei szerint. Ő nagyon drága lesz, és ritka, és olyan szép mindenben hogy éltet minden embert. De titokba Ő is megitéli őket, de ez nem nyilvánvaló, az meg igen.
Micsoda undorító félremagyarázása az igének, amit itt a 28 százalékos válaszoló bemásolt, figyelitek? Úgy látom, nincs kedvetek reagálni ezekre, de én most már csak azért is megteszem, hogy ne kelljen máshol is megtenni, hanem csak be lehessen linkelni majd, ha újból elő jön ez a téma.
"itt azt hangsúlyozza, hogy Isten az ember minden életkilátását el tudja pusztítani; így tehát az ilyen ember számára nincs remény a feltámadásra. az emberek nem tudják elvenni tőlünk azt a reménységünket, hogy élhetünk a jövőben."
Értem, tehát az ember lelkének kárhozatba vetése valójában az ember életkilátását jelenti. Tudsz esetleg példát mutatni arra, hogy a lélek bárhol is a Bibliában "életkilátást" vagy "reménységet" jelent, és nem pedig a személyt, az ember lényét magát? Ha nem, akkor ez csak önkényes okoskodás a részetekről. De végülis ez még nem olyan durva ferdítés, menjünk tovább:
"Kik voltak azok ’a halottak’, akiknek „hirdettetett a jó hír”? Olyan emberek, akik ’halottak voltak vétségeikben és bűneikben’, vagyis akik szellemileg halottak voltak, mielőtt hallottak volna a jó hírről (Ef 2:1). Ám miután hittek a jó hírben, életre keltek szellemileg. Vagy is elfogadható állapotba kerültek Isten előtt, és nem szó szerinti halottakról van szó, akik más testben hallják Jézust."
Hát akkor idézzük már még egyszer azt a verset:
1Péter 4:6 "Mert azért hirdették az evangéliumot a halottaknak is, hogy ha mint emberek testben ítélet alá estek is, lélekben éljenek az Isten által."
Tehát akkor kiknek hirdetett az evangélium? A halottaknak IS! Kedves Tanú, fölbírod ezt fogni? Ez azt jelenti, hogy nem csak a halottaknak hirdetett az evangélium, hanem az élőknek IS! Mert ha nem lenne itt ez az IS szócska, akkor volna némi esély a magyarázatodra, így azonban le lehet húzni az egészet a WC-n. Az ördög a részletekben rejtőzik, nem véletlen a mondás, és bizony ez az IS szócska az, amit ti keservesen próbáltok kimagyarázni a lélekhalhatatlanság tanának tagadására epűlő teológiátok mindenáron való védelmezése érdekében.
"Vajon Krisztus áldozatát is meg kellett ismételni? Nem! Krisztus „egyszer s mindenkorra jelent meg” (Zsidók 9:25, 26; Róma 6:9). Majd Pál ezt mondta: És ahogy az embereknek az az osztályrésze, hogy egyszer s mindenkorra haljanak meg, és utána az ítélet, úgy a Krisztus is egyszer s mindenkorra áldoztatott fel, hogy sokak bűneit hordozza”
Ennek megfelelően a Zsidók 9:27. verse a szövegösszefüggés szerint Jézus főpapi szolgálatára utal, amely szembe van állítva az izraelita főpapok szolgálatával. A szöveg alkalmazható az Ádámtól örökölt halálbüntetést elviselő emberek általános tapasztalatára. De semmiképpen sem támogatja azt a bibbliaellenes predestinációs tant, mely szerint Isten Ádámot és Évát már teremtésük előtt eleve elrendelte volna a halálra."
Most miről hadovál ez? Szerintetek elolvasta és értelmezte is a 28 százalékos személy ezt a szövege, mielőtt ide ömlesztette volna? Hát hol cáfolja ez a verset, ami idézve lett a lélekhalhatatlanság mellett?
Zsid 9:27 "Amint az ember számára az a rendelkezés, hogy egyszer haljon meg, és utána ítéletben legyen része"
Most akkor van a halál után ítélet vagy nincs? Kedves Tanú! Egyenes választ kérek, igen vagy nem? Mit ír ez a vers? Le mered venni az Őrtorony szemüvegedet és úgy értelmezni aztán válaszolni rá? Persze, hogy nem...
"Mindazok, akik korábban jót tettek, és mindazok, akik gonoszok voltak, „egyénenként a tetteik szerint” lesznek megítélve. Mely tetteik alapján? Ha azt állítanánk, hogy valakit a korábbi életében véghezvitt tettei alapján fognak megítélni, akkor ellentmondásba kerülnénk a Róma 6:7 szavaival: „aki meghalt, azt felmentették a bűne alól.” "
Nem kerülnénk ellentmondásba, a halottak fel vannak mentve a bűneik alól, de csak a Krisztusban meghaltak. Nézzük meg az általad említett Rómabeliekhez írt idézetet:
"Mert a ki meghalt, felszabadult a bűn alól. 8. Hogyha pedig meghaltunk Krisztussal, hiszszük, hogy élünk is ő vele. 9. Tudván, hogy Krisztus, a ki feltámadott a halálból, többé meg nem hal; a halál többé rajta nem uralkodik, 10. Mert hogy meghalt, a bűnnek halt meg egyszer; hogy pedig él, az Istennek él. 11. Ezenképen gondoljátok ti is, hogy meghaltatok a bűnnek, de éltek az Istennek a mi Urunk Jézus Krisztusban."
Tehát Pál arról beszélne itt, hogy aki meghal egyszer, az felszabadult a bűneiből? Pál egyértelműen arról beszélt, hogy aki meghal Krisztussal, az szabadul fel a bűnei alól Krisztus által.
Másrészről pedig: tehát szerintetek ha megerőszakolok egy komplett családot, megölök mindenkit, és lopok, csalok, mindezt keresztényként, akkor jogosan várom a feltámadást, hiszen a halálommal kifizetem a bűneimet, és Krisztus előtt jogosan kérem az örök élet lehetőségét, hivatkozva az általad említett idézetre?! Nem, ez a teória csak akkor állja meg a helyét, ha kiragadunk egyetlen sort a levélből, és beleillesszük az amúgy is hamis, ezer sebből vérző teológiátokba!
A halottak sorsáról egyébként beszélt Jézus több helyen, és pl. a gazdag ember és szegény Lázáros példázatából nekem egyáltalán nem az jön le, hogy a gonoszokra semmilyen ítélet nem vár a halál után és felmentették őket a bűneik alól, hanem hogy szenvedni fognak, a példázatban ugyanis ez van leírva.
"De ésszerűtlen is lenne csupán a megsemmisítésért feltámasztani valakit."
A teológiátok szerint ésszerűtlen, mert szerintetek az ítélet csupán egy megsemmisítés. Az egyik hamis tanításotokkal próbáljátok igazolni a másikat, holott még az előbbi sem volt igazolva, sőt, csúnyán elvérzik a Biblia egyértelmű kijelentésein! Éppen azért lett idézve e versek mellé a Zsid 9:27, hogy lássad, a halállal még nincs vége mindennek, hanem hátra van még az ítélet is: "Amint az ember számára az a rendelkezés, hogy egyszer haljon meg, és utána ítéletben legyen része"
István 35! Én azért nem válaszoltam rá, mert képtelen vagyok elolvasni azt a sok blődséget amit összehordanak. xd
De jó hogy Te veszed a fáradtságot.
"de azóta rájöttem, hogy őket nem érdekli az igazság, a lényeg az őrtorony."
Érdekli őket az igazság, csak szerintük az igazság = Őrtorny. Csak is az Őrtorony értelmezheti helyesen a Bibliát, bármilyen hülyeséget is magyaráz bele az írásokba, nekik azt el kell fogadniuk, mert ők maguk nem értelmezhetnek semmit. Ezért is másolnak annyit, nehogy a szövegükbe véletlenül egy-egy egyéni értelmezés is becsússzon.
Egyébként én elsősorban nem is az ilyen elvakult személyeket próbálom meggyőzni ezzel, mint a 28 százalékos tanú, hanem az olyan külső olvasókat, akik még csak érdeklődnek és nyitottabbak a téma iránt, esetleg csak szimpatizálnak az őrtornyos tanításokkal (mint régen én magam is), de még laikusok a témában. Nos őket van értelme győzködni, van értelme velük vitába szállni, mert még nem kötelezték el magukat az Őrtorony tanításainak. De akik már belegyökeresedtek a hazug tanításaikba, azokat már tényleg csak az Isten húzhatja ki ebből.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!