Hogyan lehet elkövetni ezt a bűnt, illetve miképpen valósul meg? Kérem, hogy csak vallásos, keresztény emberek válaszoljanak.
"Én pedig azt mondom néktek, hogy valaki asszonyra tekint gonosz kivánságnak okáért, immár paráználkodott azzal az ő szívében."
Ha kívánalommal, szexuális érdeklődéssel tekintesz egy nőre, és elhatározod, hogy megkapod...
Esetleg elképzeled az együttlétet...
Vagy egyszerűen csak végigméred férfi szemmel.
Vagy akkor is elköveted, ha pusztán szépnek találsz egy arcot, vonalat, de inkább az esztétikum kedvéért ránézel, mert tudatosan nem is akarod máshogy nézni.
Vagy ha egyszerűen rápillantasz valakire, aki történetesen elég attraktív ahhoz, hogy akaratlanul is "beleég" a vizuális memóriádba, ha lehet így mondani és Anélkül, hogy foglalkozni szeretnél a gondolattal, mégis megállapítod kimondva-kimondatlanul, hogy nem hagyott hidegen a látvány.
Azt gondolom, hogy mindegyik opció realitás lehet adott esetben, az itt említettek számos és egyéb kombinációjában.
Mikor tudhatod, hogy elkövetted ezt a bűnt, hogy gondolatban paráználkodtál, s mikor tudhatod biztosan, hogy nem követted el (leszámítva az egyértelmű szélsőségeket e dologgal kapcsolatban; pl. hogy mondjuk egyáltalán nem érdekel, hogy bűn valami, vagy sem, és szándékosan levetkőtetsz másokat a szemeddel, illetve gondolatban elcsábítod)?
Nem a méricskélés, vagy kicentizés szándékával a bűn elkövetését illetően kérdezem, mert azt gondolnám, hogy helyes magatartás méregetni, hol nem veri még pont le az ember a lécet; és talán nincs is ilyen objektív mérce, mert két egyforma ember sincs.
Csak egyszerűen problémának érzem ennek a dolognak a megítélését.
Szerintem akkor, hogy ha elképzeled szex közben, vagy nem tul sok ruhában.
A mai világban ha végigsétálsz az úton, miniszoknyák bevágos cicanacik... lehetetlen , h akár reflexből ne nézz rá, és akkor automatikusan fenék mell...
Én próbálok tudatosan nem belemenni az ilyenekbe, de ha már sajnos megtörtént, akkor a bűnbánás lehetősége nagyon hasznos.
Ez azért elég egyértelműen van megfogalmaza: "valaki asszonyra tekint GONOSZ KÍVÁNSÁGÁNAK OKÁÉRT, immár paráználkodott azzal az ő szívében."
Tehát nem arról van szó, hogy meglátsz egy bombázót, és nem megy ki a fejedből, hanem ha direkt azzal a céllal méregeted, hogy házasságon kívüli testi kapcsolatot létesíts vele.
"A mai világban ha végigsétálsz az úton, miniszoknyák bevágos cicanacik... lehetetlen , h akár reflexből ne nézz rá, és akkor automatikusan fenék mell..."
Nem tudom, ez vigasztal-e, de ez nem "a mai világ" miatt van. Ha száz évvel ezelőtt éltél volna, akkor a kivillanó bokát láttad volna erotikusnak, egyszerűen azért, mert ritkán látnál olyat; ha csadorban járna minden nő, akkor a kivillanó szemüket tartanád annak. Az ember egyszerűen így van megteremtve, hogy vonzódik a másik nemhez. Ezért kell az önuralom.
a versben benne van a jelentése is
(Máté 5:28) 28 Én pedig azt mondom nektek, mindaz, aki kitartóan néz asszonyra, hogy szenvedélyre gyúljon iránta, már házasságtörést követett el vele szívében.
Ha valaki rajta felejti a szemét egy másnembeli személyen, helytelen vágyak lobbanhatnak lángra benne, és ha alkalom adódik rá, akár odáig is eljuthat, hogy erkölcstelenséget követ el, és elveszíti Isten tetszését
Jézus azt tanította, hogy a gond nem az erkölcstelen viselkedésben gyökerezik, hanem mélyebben: a viselkedést kiváltó erkölcstelen vágyakban.
A hűséges Jób patriarcha jó példát állít a házasságban élő keresztény férfiak és nők elé. Nem kétséges, hogy Jób naponta kapcsolatban volt fiatalabb nőkkel, sőt kedvesen segített is nekik, ha szükség volt rá. Ám ennek a feddhetetlen embernek esze ágában sem volt, hogy romantikus érdeklődést tápláljon ezek iránt a nők iránt.
Miért kifogásolta Jézus azt a szenvedélyt, amely a szívben marad?
Egyrészt azért, mert „a szívből származnak a . . . házasságtörések”
Egy ilyen kapcsolat azonban még akkor is ártalmas, ha nem éri el azt a pontot, ahol a házasságtörés már fenyegetően közeli volna. Hogyhogy? Egy erről a témáról szóló könyv így magyarázza: „Bármilyen tevékenység vagy kapcsolat, amely túl sok időt és energiát von el a házastársaddal töltött életből, már a hűtlenség egyik formája.” Igen, az érzelmi viszony elrabolja azt az időt, figyelmet és gyengédséget, amelyet az illetőnek a házastársára kellene fordítania.
’Ne kezdj olyasmibe, amit nem tudsz abbahagyni!’
Jézus itt nem egy agyunkon átfutó erkölcstelen gondolatról beszél, hanem egy asszonyra szenvedélyes vággyal való ’kitartó nézésről’. A kitartó ránézés szenvedélyes vágyat ébreszt az emberben, amely — a megfelelő alkalommal párosulva — házasságtörésben tetőzik
Jézus inkább elmélyítette és kiszélesítette a törvényt és annak erejét, rámutatva a mögötte levő szellemre. A testvériesség egy magasabb rendű törvénye a folyamatos vagy hosszan tartó rosszakaratot gyilkosságnak ítéli. Az erkölcsi tisztaság egy magasabb rendű törvénye elítéli a tartós buja gondolkodást mint házasságtörést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!