Főnek tekintették-e Péter apostolt a többi apostolok?
"2-nek:Isten neve Jehova mindenütt meg van több mint 6000-szer,de a te szentháromságod sehol egyszer sem."
Súlyos tévedés. Ilyen, hogy "jehova" egyetlen egy bibliai könyvben sem szerepel, nézd meg az eredeti szöveget.
Héber: [link]
Görög: [link]
A héber Bibliában kizárólag a Tetragrammaton található meg, az viszont nem egyenlő a "jehovával", mivel az egy kb. a 16. században keletkezett téves olvasat! Tehát "jehovának" egészen biztosan nem hívják Istent. Ezt már átbeszéltük sokszor, a részleteket lásd itt: [link] Az Újszövetség több mint 5000 kéziratában egyetlen egy alkalommal sem a "jehova", de még a Tetragrammaton sem. Helyette "küriosz" illetve a "theosz" szavakat olvassuk, ezeket cserélik ki a saját fordításotokban a vezetőitek "jehovára", vagyis meghamisítják a szent szöveget. Hát erről ennyit röviden, többet felesleges írni róla, mert már kibeszéltük.
A Szentháromságról csak annyit, hogy az egy teológiai szakkifejezés egy olyan tanításra, ami megtalálható magában a Szentírásban is. Az Atya valóságos Isten, Jézus Krisztus szintén valóságos Isten, a Szentlélek pedig nem egy személytelen erő, hanem egy igazi személy, szintén valóságos Isten, nemhiába rendelte el Krisztus az Atya, a Fiú, és a Szentlélek nevében való keresztelést. Elég butának kell lenni ahhoz, hogy valaki azt gondolja, hogy egy személytelen erő nevében(!) kell megkeresztelni a híveket. Talán még annyit megjegyeznék, hogy a háromság szót már a kb. a 2. században is használták, ami azért még mindig a kereszténység eleje.
Dante
Talán még a fent említett "kulcsokhoz" néhány gondolat: Az (Mt 16,18)-ban Jézus Krisztus személyesen Péternek adja a menny kulcsait, az (Mt 18,18)-ban az apostolok nem kapnak semmiféle kulcsot "csak" az oldás-kötés hatalmát. Ez jól szemlélteti az Egyház későbbi felépítését, miszerint az Egyházban vannak vezetők, akik rendelkeznek bizonyos hatalommal. Erről Szent Pál levelei tesznek bizonyságot, amikor parancsokat ad a híveknek. Mindazonáltal a vezetők közül is van egy fő vezető (jelen esetben Péter apostol), aki ezek közül is kiemelkedik, akinél vannak a kulcsok.
Dante
Így van Dante!
Egy korábbi kérdésnél én is ezt válaszoltam.Ha egy teológiai szakkifejezés nem szerepel az Írásokban,attól még biblikus.(Pl:Preegzisztens Krisztus stb,stb)
"melyik szó a szentháromság amit a biblia is ir?"
Három isteni személyről szólnak a versek. Most a szentségüket vitatod? Ha nem, akkor csak vond össze a két szót. Vagy esetleg az egylényegűségüket? Akkor próbáld megcáfolni.
Tisztelt Roland!
Ugye azt nevezzük biblikusnak, amit le tudunk vezetni a Szentírásból. Az igaz, hogy vannak a keresztény társadalomban olyan témák, amiknek biblikussága vitatott lehet, mondjuk a péteri primátus is ilyen lehet, vagy az prófétai látomások értelmezése. Jó ezekről beszélgetni, de egyik sem olyan fontos, mint az a kérdés, hogy kicsoda az Isten?
A Szentháromság erre ad választ. Szentháromság mindig is volt, már az Ószövetségben is tetten érthető a nyoma. Aki tagadja a Szentháromságot, az lényegében a kereszténység alapját tagadja. Aki nem tudja, hogy Jézus Krisztus személyében ki jött el közénk, az nem is tud Krisztusról úgy beszélni, ahogyan kellene, így eléggé ironikus, hogy önmagát tanítónak nevezi. A keresztény teológiában semmi sem lehet annyira fontos, mint az, hogy kicsoda az Isten. Erről pedig mint a Szentírás, mint pedig az ókeresztény irodalom egyértelmű tanúságot tesz.
Dante
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!