Futuristák (neoprotestánsok), hogyan értelmezitek a (Jel.8,6-12) -ben lévő négy harsonaszót?
Nem teológiai vitát szeretnék nyitni, csak érdeklődöm. A többi iskola magyarázata:
- Preterista: Biga Cubenzis a könyvében a 66-70 zsidó-római háborúval hozza összefüggésbe. Bár ő maga úgy tudom, nem szakember, de lehetséges, hogy a valódi preterista szakemberek is így magyarázzák.
- Historikus: Na, erről már komolyabb információim vannak. A h.n. adventista kommentárban a Római Birodalom idejére van értelmezve, egészen pontosan a népvándorlási törzseket látják benne.
- Idealista: Pontos információim nincsenek, de gondolom, hogy e nézet szerint minden korra alkalmazható a képsor, feltéve, ha jól értelmezem az irányzatot.
- Futurista: ?
Ez utóbbit kellene nektek elmondani, hogy hogyan gondoljátok.
Köszönöm előre is a válaszokat.
Szia!
Dániel 9 szerint 70 hét (évhét) leteltével jön el az örök igazság.A 69-ik évhét leteltekor halt meg a Messiás.Ezt pontosan le lehet vezetni i.e 445-től,a Jeruzsálem újjáépítésére vonatkozó engedély kiadásától,Artaxerxész uralkodásának 20-ik évétől.Maradt egy évhét,vagyis hét év.A futuristák szerint a Jelenések 4-től az utolsó 7 éves időszak van leírva,ami még nem teljesedett be,s ezután jön el a Messiás 1000 éves uralma (Millenium)
értelmezik,tehát például a tengeri élőlények harmadrésze elpusztul.Ezt az időszakot nevezik tágabb értelemben a Nagy nyomorúságnak vagy az Úr napjának,amiről az Ó és Újszövetség is egyaránt beszél.
Pl:"Jaj ez a nap! Bizony közel van az Úrnak napja, és mint a pusztítás, úgy jön el a Mindenhatótól." Jóel 1:15
Hogy miért van egy kb. 2000 éves időrés a 69. és a 7. évhét között,erre a választ az Újszövetség adja meg,mivel az ószövetségi próféták előtt rejtve volt az egyházkorszak ideje.
"Avagy megveted az ő jóságának, elnézésének és hosszútűrésének gazdagságát, nem tudván, hogy az Istennek jósága téged megtérésre indít?" Róma 2:4
Szó szerint itt Isten haladékáról beszél.Anokhé tu theu:Isten fegyverszünete/haladéka.Eszkatológiai értelemben egy a kegyelem időszakát jelenti,ami Jézus feltámadásától az ő visszajöveteléig tart.Lásd még a Róma 3:26-ot,ahol szintén a haladék/fegyverszünet szó szerepel.Arra utal,hogy Isten végső ítélete Jézus áldozata miatt el lett halasztva,Isten a haragját addig visszatartja,és lehetőséget ad az embereknek a megtérésre.
Elírás: Szó szerint értelmezik a csapásokat.
Időrés a 69. és a 70. évhét között.
# 1
Ez így sehogy nem jön ki.
A prófécia szerint a messiás megölése és a szentély pusztulása is a 69. héten történik meg.
De ha i. e. 445-től számolunk évhetekben, akkor a két esemény nem ugyanarra az évhétre esik: Krisztus megfeszítése a 68. évhét 3. évében történt (33-ban, nisszán 14-én) a szentély pusztulása pedig a 73. évhét 5. évében (70-ben). Egyik időpont sem stimmel.
A legvalószínűbb, hogy itt csak szimbolikus számokról van szó (mint a próféciákban általában) nem naptári pontosságú prognózisról. És így nem kell egy külön belemagyarázással indokolni a plusz 2000 évet sem. Vagy ki tudja mennyi évet, mert ugye továbbra sem tudhatjuk, hogy mennyi az az annyi :)
Idézem dr.Grüll Tibort:"„A visszatérésre és Jeruzsálem felépítésére vonatkozó parancs kiadatásától a Messiás- fejedelemig hét hét és hatvankét hét telik el: újra meg épülnek az utak, az árkok, mégpedig szorongattatással teli időkben. A hatvankét hét elteltével azután kivágatik a Messiás, és nincs senkije. Ami pedig a várost és a szentséget illeti: elpusztítja a következő fejedelem népe.” (9:25—26) A zsidó és korai keresztény írásmagyarázat egyöntetűen vallja: a szövegben említett „hét” nem hét napból álló időszakaszra, hanem hét évből álló úgynevezett „évhetekre” vonatkozik. A mózesi törvényekben ugyanis nemcsak a hétnapos időszakot lezáró sabbatnak (szombat), hanem a hetedik éveknek (szombatév), sőt a hétszer hét évet követő évnek (jubileumi év) is nagy jelentősége van. Ha figyelmesen elolvassuk az idézett bibliaszöveget, Dániel egy 7 × 7 + 62 × 7 = 483 éves időszakról beszél.
Az első kérdés: honnan számította Dániel az évheteket? A „visszatérés” nyilvánvalóan a babilóni fogságból történő hazatérésre, az alijázásra vonatkozik, amelynek első hullámát Kürosz perzsa uralkodó Kr. e. 538-ban kiadott „visszatérési rendelete” indította el. Csakhogy ezután még két hullám következett: a másodikat Ezsdrás, a harmadikat pedig Nehémiás vezette. Figyelemre méltó, hogy a szövegben „Jeruzsálem felépítésére vonatkozó parancs”-ról, sőt az első évhétben „utak és árkok” (vagy utcák és csatornák) építéséről esik szó. Ezt a rendeletet viszont — más forrásokból tudjuk — Artaxerxész adta ki uralkodásának huszadik évében, vagyis Kr. e. 445/4-ben.
A bevett kronológiát figyelembe véve Artaxerxész huszadik éve Kr. e. 445/4-re esik. (A perzsa király uralkodásának dátuma eléggé biztos, mivel csillagászati számításokon alapszik.) A huszadik évtől, vagyis Kr. e. 445/4-től Jézus Krisztus keresztre feszítésének évéig (Kr. u. 32/33) összesen 477/476 év telt el, ami napévben (365,2422 nap) számolva: 174220,5 vagy 173855,2 nap. Hogy ebből holdéveket kapjunk, ezeket a számokat el kell osztanunk a holdévben található napok számával, vagyis 360-nal: az első esetben 483,9 év, a másodikban 482,9 év a végeredmény. Ez utóbbi pedig pontosan megfelel a Dániel által megadott 69 évhétnek (69 × 7 = 483 holdévnek)."
A 69. évhét pontosan Jézus halálakor teljesedett be 32. tavaszán.Keresztelő János erre utalva mondta:Keresztelő János, aki azt hirdette: „Letelt az idő,elközelített az Isten királysága!”
Érdekes amit Maimonidész írt a középkorban:„Dániel korának mélységes tudományát tárta fel, mivel azonban
ugyanez előttünk rejtve van, ezért az áldott emlékezetű bölcsek eltiltanak minket attól, hogy az eljövendő időket kutassuk, számítgassuk, mivel ez által megbotránkoztathatjuk az egyszerű embereket, és azt a tévelygést sugallhatjuk nekik, hogy az idők már elteltek, és Ő [a Messiás] mégsem jött el.”
Vedd elő a zsebszámológépedet és pötyögd ki: Jézust a 68. évhét első felében feszítették meg, a szentélyt pedig a 73-ban rombolták le. Ez egyik sem 69.
Az általad idézettekben meg egy raklapnyi tárgyi tévedés van.
A holdév pl. nem 360 nap, hanem csak 354. De ez mindegy is, mert a zsidók sosem használtak tiszta lunáris naptárt, hanem az ókori babiloni luniszoláris naptárt használják mind a mai napig.
Krisztust pedig 33 tavaszán feszítették meg. Pontosan tudjuk, mert akkor esett niszán 14. péntekre. 32-ben hétfőre esett, világos, hogy nem akkor feszítették meg.
A Biblia mindig 360 napos években számol.
Rengetegszer kiszámoltam és stimmel.
"raklapnyi hiba" LOL :)
Amúgy a pénteki megfeszítés is megérne egy vitát,ugyanis a hét első napján támadt fel (zsidóknál ez vasárnap),akkor viszont hogyan jön ki a 3 nap???
De ez már OFF.
"A Biblia mindig 360 napos években számol."
Egyáltalán nem igaz. Az ószövetségi időkben egyik nép sem számolt 360 napos években.
De ha azzal is számolna, ez akkor sem holdév, márpedig az áltudós szerző határozottan holdévet ír.
A slusszpoén meg az, hogy 360 napos évvel sem jön ki a 69 évhét, pötyögd csak ki te is. :)
A harmadnapi feltámadás meg úgy jön ki, hogy a töredéknapokat is számolták. Péntek-szombat-vasárnap, ez három, ha jól számolom. :)
És a hétfővel hogy jönne ki a három nap vasárnapig? :D
Azért ne csinálj hülyét magadból, csak a vita kedvéért. :)
"Egyáltalán nem igaz. Az ószövetségi időkben
egyik nép sem számolt 360 napos években."
De a Biblia abban szamolt.
Egy idoben valoban 360 napnak szamolta a holdevet Grull Tibor is, de mar pontositottak: 354 nap es 8 ora.
Biztos megvolt az oka a hivatalos valtoztatasnak, de egy biztos, a Biblia naptara 30 napos honapokban szamol. Lasd: I.Mozes 8:3-ban az ozonviz 5 honapja 150 nap, es Jelenesek konyveben az utolso 3 es fel evet 1260 napra valtja at. Jel.12:6.
"A slusszpoén meg az, hogy 360 napos évvel sem
jön ki a 69 évhét, pötyögd csak ki te is. :)"
Mert igy is kell vegezni a negyevenkenti szokoevek miatt korrekciokat. Es az eredmeny i.sz.32 lesz. Kronologusok szerint i.sz. 32 tavaszan vonult be Jezus Jeruzsalembe. Ekkor telt be a 69. het.
Kerdesre:
A 7.-ik pecset tartalmazza a 7 trombita iteletet, a 7. trombita pedig a pohar iteletet. A trombitak meg csak figyelmezteto iteletek, nem Isten bosszuallasa, vagy haragja. Az ego hegy lehet meteor, a lehullo csillag pedig szellemi leny is. Tobbfelekeppen ertelmezheto. A lenyeg, hogy az egekben levo erossegek megrendulese kataklizmakat fog okozni a Foldon is.
Ja es az a kerdesed, hogy mely idobe helyezik a futuristak?
Nekem van egy tablazatom. A pecseteket, trombitakat es a poharakat mind a nagy nyomorusag idejere helyezi a futurista ertelmezes. Vagyis az utolso het evre. Ezen belul a pecsetek es az elso ket trombita a nagy nyomorusag elso feleben lesz, amikor az Antikrisztus mar szinre fog lepni es tenykedni fog, az Egyhaz nem lesz mar a Foldon. A nagy nyomorusag kozepen lesz a 3.-4.-5.-6. trombita, es a 7. trombita amely Isten haragjanak a poharait tartalmazza, a nagy nyomorusag masodik feleben lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!