Miért bocsájtott meg Jézus egy házasságtörésen ért nőnek? (jános 8:1-11 ig)
Sőt még magamat is kijavítom, mert hagyta a tömegnek, hogy megkövezzék. Pontosan azért mondta, hogy:
A ki közületek nem bûnös, az vesse rá elõször a követ
A farizeusok bizonyosan hitték, hogy Jézus az ő szelídségénél, a bűnösök iránt való türelménél és irgalmánál fogva, és hogy magát a népkegyben fenntartsa, az asszonyt fel fogja menteni. Akkor okuk lett volna őt, mint a mózesi törvény megszegőjét halálra ítélni. De Jézus szelídnek mutatta magát a nélkül, hogy az igazságot megsértse. A köveken, a porban. Krisztus hihetőleg szavakat vagy jelvényeket írt vagy rajzolt a földön oly szándékkal, hogy a vádolókat saját, még nagyobb botlásaikra figyelmesekké tegye. Mások szerint ezzel közömbösséget mutatott, mintha nem is figyelt volna rájuk. Szavaival Jézus lényegében ezt mondta: „Ti magatok ép oly nagy, vagy még nagyobb bűnösök vagytok, mint ez asszony, azért nem kellene őt vádolnotok.” Krisztus ezzel nem azt akarja mondani, hogy az asszony vétek nélkül van, sőt szemére veti vétkességét (11. v.); de mivel nem jött ítélni, hanem üdvözíteni (Ján. 3,17.), s azért semmi pörös ügybe nem akart vegyülni (Luk. 12,14.), itt sem lépett föl, mint bíró, hanem csak fölhasználta az esetet, hogy a vádolókat tulajdon lelkiismeretökre figyelmeztesse. A beszéd okozta különösen a megszégyenítést; az írásra keveset adtak. Jézus maga maradt tanítványival és a néppel, melynek közepette az asszony állott.
Krisztus nem ítélte az asszonyt megkövezésre. Ez a törvényszék teendője leendett, ha eléje került volna. Ez nem volt az ő dolga. Az ő hivatása volt a bűnösöket keresni, és igyekezett az asszonyt valamint a farizeusokat is megnyerni, ezeket bűneik elismerésére vezetvén, amazt megtérésre intvén. Némely régi kéziratokból ez elbeszélés kihagyatott, attól tartottak, mint némely régi írók megjegyzik, hogy az megütközésre adhatna okot, és a gyengéket azon balvéleményre vihetné, mintha Jézus a házasságtörést nem tartotta volna valami nagy véteknek. Ellenben megvan az a régi cambridgei kéziratban és igen sok másban. Elég az ahhoz, hogy isteni írat; mert az anyaszentegyház (trienti gyül. 4. ül.) a többi hiteles szent iratokhoz sorolja.
Mert "nem az egézségesnek kell az orvos, hanem a betegnek"
""Bizony mondom nektek, hogy a vámosok és a cédák megelőznek benneteket az Isten országában"
Mt 21,31
Az olyanokat akik még ezt sem értették meg Jézus tanításából, egész biztosan megelőzik a búnösök Isten országában.
Mert megmutatta mit jelent a megbocsájtás,amit majd mi is meg fogunk kapni,csak előtte rádijesztenek a pokollal,de ez titok!Azért van,hogy szépen élj!
Meg azért tette,hogy példát mutasson hogyan kell viselkedni,hogy nem mindíg csak az a bűnös,akiről kiderül,és hogy vannak az embereknek olyan sötét titkaik,ami ha kiderülne,akkor a megkövezett asszony helyében lennének ők is,tehát pont hogy nincs joguk sem a kövezésre...
én így vélem..
de ha nem tettek hasonlót,valamit biztos tettek,ami nem szép dolog,akármilyen apróságot biztos tett minden ember,tehát ha nem hibátlanok,ne is ítéljenek el senkit..remélem érthető így este fáradtan elmagyarázva.. :)
Előző!
A keresztény tanítás alapvető meggyőződései a következőek:
1) Krisztus Jézusban való megtestesülése;
2) bűntelensége, és bűntetése ártatlanul;
3) keresztrefeszíttetése;
4) a halálból való feltámadása
5) az emberiség bűneiből és a haláltól való megváltására;
6) az a hit, hogy az Újszövetség a Biblia szerves része.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!