Igaz e az az állítás, hogy a Jehova tanui nem hisznek a pokol létezésében? A bűnös mindenképp a mennyországba megy? Ha lehet akkor egy Jehova tanutól várnám a választ.
Szervusz.
A Biblia nem tanítja, hogy a pokol, az ember halála utáni kín hely.
Ahogy Péter írta, a halottak helye a halál után, vagy is ahova eltemetik.
Isten a halált mondta ki büntetésként az embernek, vagy is vissza tér oda ahonnan jött :A nem létezésbe,
(1Mózes 3:19) . . .vissza térsz a földbe, mert abból vétettél. Mert por vagy, és a porba térsz vissza.”
Istennek soha nem volt tervébe, hogy az embereket az égbe vigye, mert Ők a földi életre lettek létre hozva.
S ha Ádám nem hibázik, akkor mai napig is itt élne köztünk és a halál sem létezne, mert örök életet szánt az embereknek.
A 144 000 kiválasztottak is későbbiekben lett terve Istennek, hogy legyenek a fiának társuralkodói az ezer év alatt. De eredetileg ez sem lenne, mert minden Fizikai élet a földre lett tervezve.
Azt szoktam kérdezni ilyenkor az emberektől, hogy miért akarnak az égbe menni? Hiszen az Édeni állapotok a Földön lesznek, nem az égben.
az égben teljesen más dolgok vannak, ott nem lehet házasságot kötni, gyermekeket szülni, állatokkal játszani, virágok illatát érezni, stb.
Már pedig Istennek ez volt a Terve, és meg is fogja valósítani, csak egy kis kitérőt tesz a lázadás miatt.
"Szervusz.
A Biblia nem tanítja, hogy a pokol, az ember halála utáni kín hely.
Ahogy Péter írta, a halottak helye a halál után, vagy is ahova eltemetik.
Isten a halált mondta ki büntetésként az embernek, vagy is vissza tér oda ahonnan jött :A nem létezésbe,
(1Mózes 3:19) . . .vissza térsz a földbe, mert abból vétettél. Mert por vagy, és a porba térsz vissza.”
Istennek soha nem volt tervébe, hogy az embereket az égbe vigye, mert Ők a földi életre lettek létre hozva.
S ha Ádám nem hibázik, akkor mai napig is itt élne köztünk és a halál sem létezne, mert örök életet szánt az embereknek.
A 144 000 kiválasztottak is későbbiekben lett terve Istennek, hogy legyenek a fiának társuralkodói az ezer év alatt. De eredetileg ez sem lenne, mert minden Fizikai élet a földre lett tervezve.
Azt szoktam kérdezni ilyenkor az emberektől, hogy miért akarnak az égbe menni? Hiszen az Édeni állapotok a Földön lesznek, nem az égben.
az égben teljesen más dolgok vannak, ott nem lehet házasságot kötni, gyermekeket szülni, állatokkal játszani, virágok illatát érezni, stb.
Már pedig Istennek ez volt a Terve, és meg is fogja valósítani, csak egy kis kitérőt tesz a lázadás miatt."
Én meg azt kérdezném meg, hogy szerinted miféle büntetés, egy megátalkodott, szándékosan bűnben élő, többszörör tömeggyilkosnak, aki feldarabolta az áldozatait és megette, ha pusztán annyi lesz a büntetése, hogy a halálával mindent véget ért? Szerinted, ez mire sarkalja az embereket? Szerinted, hol büntetés az, hogy egy olyan álapotba kerül valaki, ahol már semmit nem érez? Szerinted ez igazságos?
Tisztelt J.T minden szép és jó abban amit ti szeretnétek elhitetni, viszont van egy kis gond;
(Jel 20:12)
"És látám a halottakat, nagyokat és kicsinyeket, állani az Isten előtt; és könyvek nyittatának meg, majd egy más könyv nyittaték meg, a mely az életnek könyve; és megítéltetének a halottak azokból, a mik a könyvekbe voltak írva, az ő cselekedeteik szerint."
Miért tesz különbséget, és miért ítéltetik meg mindenki a cselekedetei szerint ha egyszer az örök megsemmisülés a büntetése minden bűnösnek?
És ez még nem minden;
(Zsid 10:29)
"Gondoljátok meg, mennyivel súlyosabb büntetésre méltónak ítéltetik az, a ki az Isten Fiát megtapodja, és a szövetségnek vérét, melylyel megszenteltetett, tisztátalannak tartja, és a kegyelemnek Lelkét bántalmazza?"
Mit tartogat az örökkévalóság annak az embernek vagy angyalnak aki fentiekben bűnös?-én még csak nem is merek belegondolni!
Vannak olyan elmék amelyek alá ti "lovat" adtok az eretnek tanításotokkal, mert számukra mehet a "buli".
Rabolhat,akár ölhet,akármit megtehet mert a "büntetés"(ha egyáltalán lehet annak nevezni) nem más mint egy jól kiérdemelt "pihenés".
Ha egy gyilkos megkínozná és utána megölné a kislányodat, te mit kívánnál annak a gyilkosnak?
Kétlem, hogy beérnéd egy egyszerű elaltatással, szerintem az elektromos széket kérnéd, hogy szenvedjen mint ahogy a te kislányod is szenvedett.
Képzeld el Istent aki evezredek óta látja ezeket a szörnyűségeket, szerinted elintézi az egészet egy "jó éjszakával"?
De a komolyabb baj nem is az, hogy valaki bűnt követ el, hanem inkább az, hogy meg sem akar változni és tulajdonképpen ezzel saját maga intézi úgy, hogy oda kerüljön tüzes tóban, és ezért nem Istent kell okolni.
Ő csak a helyet készítette elő, végül is nem az embernek hanem Sátánnak és az angyalainak, hogy az ember azt választja....na hát ki tehet erről!
Isten soha nem gondolta, hogy szadista módon tovább éltet élőket más "testben" hogy abban gyötörje őket.
Az élet ugyan is ajándék, és nem büntetés. amit nem használ fel szadizásra,
S Istenek joga van eldönteni ki az aki méltó a feltámadásra és ki nem.
Ne feledkezz meg kérlek Manasséról, aki a bibliában kegyetlen aljas dolgokat csinált, és bár kapott büntetést, mert fogságba került, de Isten megbocsátott neki, mert szívből megbánta a tettét, és változtatott az életmódján, a gondolkodás módján.
ennél fogva, hogy Isten kinek bocsájt meg, azt neki van joga eldönteni. de a halált adta büntetésként, és nem egy másformában történő életet használ fel hogy szadizza ezeket mert emberként rosszat tettek.
egyébként sem lenne egyenértékű a testben elkövetett bűnöket más életformában megtorolni,
az általad idézett vers pedig ha megnézed a szöveg környezetet, az ezer éves Krisztusi királyság alatt fog történni. vagy is, az ott élők, illetve feltámadok, az ezer év alatt tett dolgaikért fognak felelni, a krisztusi váltságot ott már még egyszer nem lehet felhasználni, ezért az illető azonnal ítélet alá kerül és megszűnik létezni, úgy mond elemeire bomlik.
Méltatlan az életre, semmilyen életre nem jogosult.
Egy pár ige, ami talán végre valahára elgondolkodtatja a Tanúkat és azokat, akik szerint nincs kínzó büntetés a gonoszok számára:
Máté 10:15 Bizony, mondom néktek: elviselhetőbb sorsa lesz Sodoma és Gomora földjének az ítélet napján, mint annak a városnak."
Gondolkodás: Ha a büntetés a halál, akkor hogyan lehet Sodoma és Gomora számára elviselhetőbb büntetés? Kevésbé halottak?!
Mt 22,13;24,51;25,30
13Akkor a király ezt mondta szolgáinak: kötözzétek meg kezét-lábát, és vessétek ki a külső sötétségre; ott lesz majd sírás és fogcsikorgatás.
51akkor kettévágatja, és a képmutatók sorsára juttatja: ott lesz majd sírás és fogcsikorgatás.”
30A haszontalan szolgát pedig vessétek ki a külső sötétségre: ott lesz majd sírás és fogcsikorgatás.”
"lesz majd sírás és fogcsikorgatás" MI EZ?
Mert nagyon úgy néz ki, hogy szenvedés!
Zsidók 10:30 Mert ismerjük azt, aki ezt mondta: „Enyém a bosszúállás, én megfizetek!” És ezt is mondta: „Az Úr fogja megítélni népét.”
Milyen bosszút érdemel egy pedofil ember, aki nem bánja meg a bűneit és nem tér meg belőle?
Simán meghal és ennyi?
Jelenések 14:10 az is inni fog az Isten haragjának borából, amely készen van elegyítetlenül haragjának poharában, és gyötrődni fog tűzben és kénben a szent angyalok és a Bárány előtt;
Folytatáááás:
Jelenések 14:11 gyötrődésük füstje száll felfelé örökkön-örökké, és sem éjjel, sem nappal nincs nyugalmuk azoknak, akik imádják a fenevadat és az ő képmását, és akik magukra veszik az ő nevének bélyegét.
Na mi lesz? Kapásból jöttök a társulatotok magyarázataival?
Ez már elég jól megy nektek, de azért kipróbálhatnátok a gondolkodást is.
Üdv!
Már bocsánat, de a pokol, mint fizikai hely létezésében nemcsak a Jehova Tanúi, Adventisták, Mormonok stb. nem hisznek, hanem a kicsit is tájékozott római katolikusok sem.
Ferenc pápa, aki a katolikus dogmatika szerint hit és erkölcs dolgában tévedhetetlen (mindenkori álláspontja tehát a mindenkori hivatalos katolikus álláspont), a következőképen tanított erről:
„Isten nem egy bíró, hanem egy barát, aki szereti az emberiséget.
Isten nem arra törekszik, hogy megítéljen embereket, hanem, hogy támogatásáról, öleléséről biztosítson mindenkit. Ádám és Éva meséjében a pokol, mint valódi helyszín, egy eszközként jelenik meg. A pokol azonban egy metafora a magára maradt, elszigetelt lelkekre vonatkozóan, amelyek végül, mint minden más lélek, találkozni fognak Isten végtelen szeretetével."
A szentírások verseit nem szabad szó szerint érteni, az csupán emberi mese, mitológia.
Luther Márton úgy fogalmazott, hogy a Biblia szövege a pólya, amelyben Krisztus van, de mi Krisztust imádjuk, nem pedig a pólyát.
Szintén Luther mondta, hogy a szentírások semmi más módon nem értelmezhetők, mint azon Szentlélek által, amely által azok eredetileg is adattak a szentíró számára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!