Miért nem ítéli el a kereszténység (pontosabban a Biblia) a rabszolgatartást?
HA feltesszük, hogy a Szentírás az Úr szava, és feltesszük, hogy az Úr maga a megtestesült erkölcs, szeretet, humanizmus, JÓ, stb... akkor miért nem találunk a szent iratok között olyan kijelentést ami határozottan, minden kétséget kizáróan elítéli a rabszolgatartást? (például: "Ne tekintsd a másik emberi lényt tulajdonodnak, se nem jószágodnak." ) Ez azért egy teljesen hétköznapi dolog volt akkoriban, arrafelé...
Avagy miért nem tekintjük a Szentírás részének azokat a modern (nem feltétlenül keresztény) írásokat amik biztosítják az alapvető emberi jogokat?
Mi alapján döntünk arról, hogy a Bibliából mi a morális és mi nem, ha a Bibliát akarjuk az alapvető erkölcs forrásának tekinteni?
Ha csak az Ószövetséget nézzük, hát bizony abban jócskán vannak olyan törvények parancsok, amelyek abban a korban az akkori embereknek íródott. Jézus maga mondta, hogy az ószövetségi törvények egy bizonyos része tökéletlenek, mivel figyelembe veszik az emberi szív keménységét is.
Az Újszövetség azonban egyértelműen kijelenti:
"Nincs többé zsidó vagy görög, rabszolga vagy szabad, férfi vagy nő, mert mindannyian eggyé lettetek Krisztus Jézusban." (Gal 3,28)
Az megint más kérdés, hogy a kereszténység elindulásakor mivel eleve létezett a rabszolgaság nem lehetett azonnal felszámolni, mivel nem volt a keresztényeknek politikai hatalmuk.
Ha pedig egy rabszolgatartó keresztény lett, akkor természetesen nem kezelhette úgy a rabszolgáit, mint addig. Teljesen mindegy, hogy jogilag valaki rabszolga, ha a gyakorlatban nem kezelik rabszolgaként. A legtöbb keresztény azonban jogilag is felszabadította rabszolgáit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!