A kereszténység kritizálói miért háborognak azon, hogy "Isten a Pokolra küld, ha nem engedelmeskedsz? " A Pokol az alapvető következménye a halálnak, a Mennyekbe való bejutást ki kell érdemelni!
Úgylátom alapvető teológiai tévedésekben hisz a legtöbb ember, aki a keresztény vallást kritizálja, azt hiszik, hogy a Mennyország az alapvető célállomás a halál után, és Isten büntetésből küld embereket a Pokolba, pedig ez nem igaz.
A Pokol az alapvető túlvilági célállomás a halál után. Aki elfogadja Jézust, az juthat a Mennyországba, ez az egész vallás lényege, hogy mindenki a világon alapvetően arra van ítélve, hogy a Pokolra kerüljön, az ateistától kezdve a buddhista szerzetesig, de aki elfogadja Jézust, az esélyt kap rá, hogy megváltást nyerjen.
Persze, hogy szörnyű hely a Pokol, de azért szörnyű hely, mert a Pokol egyenlő Isten hiányával. A Poklot nem Isten teremtette, épp ellenkezőleg, ahol nincs jelen Isten, az a Pokol.
Isten szabad akaratot adott minden embernek, éppezért egy szót se szól, ha valaki elfordul tőle, de ezzel lemond a megváltás lehetőségéről és nem jut be a Mennybe.
Régen azt tanították, hogy a megkereszteletlen újszülöttek és az elmebetegek a Pokolra jutnak. Ez teljesen jogos, hiszen eredendő bűnnel születnek, és nem gyónták meg, semmit sem tettek, amivel kiérdemelnék a Mennyországot. Érdekes módon ezt a középkori ember el tudta fogadni, csak a modern ember olyan nyápic, hogy a pap hajlandó aláásni saját vallásának tanait, csak nyugtatgassa az anyukát, hogy a szülésbe belehalt babájából angyalka lett.
@Kérdező
”A Poklot nem Isten teremtette. A Pokol az a hely, ahol Isten nincs jelen.”
-->Inkonzisztens vagy saját magaddal. Először is, ha a pokol véleményed szerint egy hely, akkor az azt jelenti, hogy egy időben és térben létező dologról van szó. Ha pedig ez így van, akkor annak is az Istentől kell származnia, hiszen a népszerű keresztény tanítás szerint minden Istentől ereded [Jn 1,3]. Másrészt pedig a definíciód egyszerűen értelmetlen, hiszen ha pusztán úgy definiálod a pokolt, hogy olyan hely, ahol Isten nincs jelen, akkor lehet a világnak egy olyan szegény, és elhagyatott része, amely szó szerint a pokol, hiszen Isten látszólag nem törődik azzal, ha valaki ártatlanul szenved.
”De nem ősi zsidók vagyunk.”
-->Ennek azért nincs jelentősége, mert a keresztény vallás a zsidóból származik, tehát átvette annak tipikus elemeit is. Ez pedig azért ciki, mert ha vallástörténeti szempontból bizonyított, hogy a zsidó vallás tartalma egyszerű vallástöréneti fejlődés eredménye, akkor esetében nem beszélhetünk semmiféle egzakt isteni kinyilatkoztatásról. Vagyis kamu a zsidó vallás, és kamu a ráépülő kereszténység is. Semmiben sem másabb, mint más vallás a földön, amit emberek találtak ki.
”A tudomány fejlődése miatt lettek az emberek olyan érzékenyek, hogy ne tudják feldolgozni, hogy a megkereszteletlen halott gyermekük a Pokolra kerül?”
-->Nem. Az embereket éppenséggel a vallás tette érzékenységgé, hiszen a prédikációk rendszerint az érzelmekre hatnak. A középkorban mesterien művelték ezt, hiszen tudományos ismerek hiányában az embereket a pokollal is rémisztgethették, ha akarták. A tudomány a vallással szemben azonban kész tényeket tár az emberek elé, amely nyilvánvalóvá teszi, hogy nem kell hinnünk a zsidó és keresztény mesékben, mert anélkül is tudjuk értelmezi a világot. Megjegyzem, a valódi hittudományi képzéseken ma már általánosan elterjedt a történetkritikai szemlélet, így a Bibliának a szó szerinti értelmezését csak a legelvakultabb fundamentalisták képviselik.
”Erről felekezetenként más álláspont van, de gondolkozz el a következőn? Aki eredendő bűnnel születik és nem gyónt, az mekkora eséllyel kap kegyelmet?”
-->Ha véleményed szerint ki lehet érdemelni az üdvösséget, akkor az azt jelenti, hogy vannak érdemszerző cselekedetek. Ez azonban ellentmondásban van a páli teológiával, ami a hit általi megigazulást favorizálja [Rm 5,1].
Még valami: a katolikus teológiában ma már nem számolnak azzal, hogy a teremtéstörténetet szó szerint veszik, ezért érdemes lenne az eredendő bűn fogalmát is újraértelmezni...
"Régen azt tanították, hogy a megkereszteletlen újszülöttek és az elmebetegek a Pokolra jutnak."
Ez ebben a formában nem igaz. Ez sosem volt az egyház hivatalos tanítása.
Isten két dolgot tehet egy ateistával annak halála után:
Vagy azt mondja, hogy miért nem fogadtál el? És a halott Isten nélkül tölti az örökkévalóságot. Ez a pokol.
Vagy azt mondja, hogy: Eddig te elutasítottál, mostantól nem fogsz tőlem szabadulni. És rákényszeríti magát az emberre, aki meg attól szenvedne, hogy folyamatosan érzi annak a jelenlétét, akitől meg akart szabadulni.
Kedves Hozzászólók!
Ahogy látom, sokan nem értitek, mit jelent az, hogy Isten egy szerető Isten.
Tehát: Isten senkit nem küld a pokolba, és ezt a predestináción keresztül magyarázom el!: ez a tan a János 3,16-ot értelmezi, arra reflektál: "Mert úgy szerette Isten a világot, hogy az Ő egyszülött Fiát adta, hogy ,aki hisz Őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen!" Vagyis, Jézus azokért halt meg, akik benne hisznek! Bárki, aki Őt elfogadja személyes megváltójának, az a Mennybe kerül, Istenhez. Viszont, aki Istent és Jézust nem fogadja el, vagyis nem tudatosul benne az, hogy minden, ami az életünkben van, azt Isten kegyelméből kaptuk, (pl. a nehézségeinket is Isten megtartó erejének köszönhetően bírjuk ki.) ,híján vagyunk a dicsőségnek, NINCSENEK ÉRDEMEINK(!!!) az halála után is, Istennel közösségben fog éni. Viszont, aki Isten kegyelmét nem fogadja el, azt Ő sajnos NEM TUDJA MEGMENTENI! Vagyis, ha elutasítod Istent, akkor nem Ő életed Ura, hanem a Sátán, így sajnos hozzá kerülsz, hiába tettél jót. Ha jó cselekedettel lehetne Istenhez kerülni,akkor a karma(önmegváltás) működne, holott az egy tévtanítás az ezotériában.(és sajnálatos módon Ferenc pápa is New Age-el, ezotériával mossa össze a kereszténységet, ami elég szomorú. és miatta sok ember rossz helyre fog kerülni ...lásd: Ferenc pápa nyilatkozata az ateistákról)
Isten tehát, mivel egy KEZDEMÉNYEZŐ,AGAPÉ szeretettel szeret minket, így meg akar menteni minket a Sátán karmaiból. Mert nem örül Isten a bűnös ember halálában, hanem ,hogy megtérjen útjáról és éljen!
A kereszténység Istene az egyetlen, aki kezdeményező szeretettel szeret minket, minden más vallásban küzdened kell azért, hogy az istenei szeressenek. Csak a mi Istenünk halt meg értünk a kereszten !
Tehát ,summa sumárum: Isten NEM küld a Pokolra, Ő megmenteni akar, ezért küldte el a Fiát Jézust!
üdv. Dama
# 14
Kedves Dalma!
A kérdező konkrétan meg van arról győződve, hogy a megkereszteletlen újszülöttek, vagy az élve születést még csak meg sem érő magzatok lelkei a pokolra kerülnek, és erről igyekszik másokat meggyőzni, és mellé "nyápicnak" titulálja azokat, akik ezt a gondolatot - a középkor emberével ellentétben - elutasítják, nem tudják elfogadni.
Lehet, hogy puszta véletlen, hogy a 8. hozzászólásomban neki feltett kérdéseimre nem reagált annak ellenére, hogy egy másik felhasználó később született hozzászólásra igen, lehet, hogy nem véletlen - nyilván nem tudhatom.
Mielőbb bárki félreértené, nincsen ezzel semmi gond, természetesen nem gondolom, hogy elvárható bárkitől, hogy megtegye, csak egy lehetőség. De ha már ő nem reagált, akkor tőled megkérdezhetem a ő fent megfogalmazott kijelentése kapcsán, hogy egy újszülött kisbaba, vagy még az anyaméhben létező magzat vajon mégis hogyan tudná "kiérdemelni" a mennybe jutást, - vagy hogy a te megfogalmazásoddal éljek - hogyan tudná Jézust elfogadni személyes megváltójának, vagy hogyan tudná Isten kegyelmét akár elfogadni, akár nem elfogadni, őt elutasítani?
(Köszönöm, ha válaszolsz.)
Kedves kérdező!
Az ortodox egyház nem azt tanítja minderről, amit te levezettél. Legjobb ismereteim szerint a katolikus sem.
Jó lenne tudni, hogy melyik felekezet álláspontját képviseled.
Kedves Utolsó!
A Kérdező tényleg téved ezzel kapcsolatban, azok a gyermekek ,akik halva születnek , vagy nagyon kicsi korukban meghalnak, nem kerülnek a Pokolra(és az értelmi fogyatékosok és elmebetegek sem, vannak erre bibliai versek is, de nem tudom őket felidézni).
Akkor, amikor megszületünk, ill. anyánk méhében is közvetlen kapcsolatban állunk Istennel, a születés során is Ő velünk van, azt is el tudom képzelni, hogy mikor világra jövünk, látjuk is Istent és Jézust mellettünk.Bibliai verset nem tudok felidézni,de lehet valami abban, hogy mikortól emlékezünk? 3 éves korunktól. Ami előtte történt, nem tudjuk felidézni. Én azt feltételezem, hogy Isten talán azért akarja így, hogy tényleg szabad akaratot adjon nekünk.3 éves korunkig kegyelemből magához vesz, megtérés nélkül is, de az is elképzelhető, hogy kisgyermekkorban tudatosabbak vagyunk Isten felé, és megértjük Krisztus engesztelő áldozatát. Így ha Ő úgy dönt, mégsem kéne itt élnünk, magához hív, és nem a Pokolra küld. (ahogy érett felnőttet sem küld oda!)
Ha már megkeresztelkedésnél tartunk: az igazából csak névleges egyházházhoz tartozást jelent, csak Jézus tudja lemosni a bűneinket!
üdv. Dalma
A hozzászólásom a 16. válaszhoz ment, bocsi! :)
és kis javítás:
a keresztség névleges egyházhoz tartozást jelent, a bűnt nem mossa le, erre csak Jézus képes, nem a különböző felekezetek, akkor sem, ha a Szentháromság nevében keresztelnek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!