Te, mint keresztény, miért nem hiszel a pokol létezésében?
Azt már nem fogom megkérdezni, hogy miért hiszel mert magamból kiindulva természetesnek vélem, hogy egy csöppnyi Bibliai ismerettel tudnod kell, hogy a pokol egy létező valós hely. És mivel keresztény vagy és hiszel Jézus szavainak akkor láthatod, hogy Ő nem kamuzik amikor annyira komolyan figyelmezteti a farizeusokat.
A kérdésem tehát az, hogy mindezek mellett, te mint keresztény miért nem tudod elfogadni?
Köszönöm az értelmes válaszokat!
Mert erősen kétséges a létezése.
A Bibliát értelmezni kell, és ha irodalomkritikai vizsgálat alá vessük, akkor egészen furcsa eredmények születnek, olyanok is, amik a hagyományos (fundamentalista) keresztény értelmezéssel sincsenek összhangban.
Az irodalomkritika egy olyan eszköz a hittudományban, amelyen nem egy fundamentalista tanítás vérzett már el.
Miért lenne boldog Isten vagy Jézus attól, hogy valaki örökké a pokolban szenved? A büntetésnek tanító jellege kell, hogy legyen. Ebben az egyetlen életemben bűnős vagyok, ezért Isten örökké a pokolba küld? A betegnek orvos kell, nem szadizás.
Hogyan fér meg a teodícia a pokol ténye mellett?
Én szeretem Jézust.
Tudtommal, aki mellette keresztre volt feszítve az a mennybe került. Pedig nem is volt keresztény.
"A betegnek orvos kell, nem szadizás."
Van orvos, csak a betegnek néha nem kell az orvos.
"Én szeretem Jézust.
Tudtommal, aki mellette keresztre volt feszítve az a mennybe került. Pedig nem is volt keresztény."
De, a kereszten már hitt Jézusban.
"És mondta Jézusnak: Uram, emlékezzél meg énrólam, amikor eljössz a Te országodban! És mondta néki Jézus: Bizony, mondom néked: ma velem leszel a Paradicsomban."
Lukács 23:42-43
# Clark
Az irodalmokritika, bár te valójában a szövegkritikáról beszélsz, nem az irodalomkritikáról :) nem eszköze a hittudománynak. Már ha hittudomány alatt a teológiát érted.
Tök mindegy, hogy a Tórát kettő vagy négy forrásszövegből szerkesztették-e össze, és hogy mikor. Teológiai szempontból egyetlen egy a lényeges: az hogy az apostolok hogyan értelmezték. Az apostoli hagyomány a teológia egyetlen "eszköze".
És ha az apostolok úgy értelmezték, hogy van pokol, akkor van pokol. Punktum.
@Kérdező
Van egy olyan érzésem, hogy te lenézed a másként gondolkodókat, miszerint aki nem hisz a pokolban, annak egy "csöppnyi Bibliai ismerete sincs". Érdekes egy istenképed lehet, ha szerinted az az Isten, aki maga a szeretet az első jánosi levél szerint képes arra, hogy örökké szadizza a teremtményeit egy borzalmas helyen.
Hozz már nekem légy szíves egy pár igét, hogy mire alapozod ezt a tanítást, nagyon érdekelne, kicsit alaposabban szemügyre venném őket.
Köszi, előre is.
@19:57
Az irodalomkritika és a szövegkritika két különböző dolog. Az első esetében magát a könyv műfaját vizsgáljuk, a másik esetben a szöveg épségét. Az első az u.n. "felsőbb kritika", a másik meg az "alsóbb".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!