Igaz az, hogy rómaiak "keresztre-feszítésében" benne volt az is, hogy az elitéltet legtöbb esetben addig hagyták a kereszten, míg a dögevő madarak le nem rágták az elhalálozott húsát-csontját?
Ez az eljárás, ha igaz, 'divat' volt Judeában is, Jézus idejében?
Elképzelhető, hogy zsidó ünnepnapokon a római hatóság kivételt tett, és engedélyezte az ünnep beköszönte előtt az elitéltek leszedését a keresztről (hogy 'ne fertőzzék meg az ünnepet'), ha már elhaláloztak, és nem hagyták az elítélteket a kereszten, míg leették őket a madarak?
Két dolgot szeretnék mondani:
1. Feltételezem, hogy "Sz.Szellem" alatt a Szentlelket (vagy ahogy manapság egyesek mondják, Szent Szellemet) érted.
Nos, Isten akkor is jelen volt mindenütt. A Szentek Szentjébe való belépés az Istennel való személyes találkozás jelképe volt; de azt legjobb tudomásom szerint (persze lehet, hogy tévedek) nem írja a Szentírás, hogy Isten ott melyik személyén szól/csak egyik személyén keresztül szól-e a főpaphoz.
2. Ami a frigyládát illeti:
A frigyláda egy eszköz volt, ami emlékeztető volt Isten üzenetére. De Isten nem függött tőle (mint egyetlen tárgytól vagy egyéb teremtménytől se). Ő Szuverén ÚR.
Mivel Jézust elfogták, muszáj volt valamit tenni vele. Három lehetőség volt:
1. várnak az ünnep utánig. Ez azért nem volt lehetséges, mert a farizeusok és főpapok féltek Krisztus híveinek lázadásától. Mert ugyebár neki voltak hívei és gyűlölői is. A rómaiak szintén sietni akartak. Ha sokáig várnak, akkor a két ellentétes erő (római-főpap-farizeus <--> Jézusban hívők) között túl nagy lesz a feszültség.
2. Szabadon engedik Jézust. Ha így tennének, akkor mi értelme volt elfogni? Nem biztos, hogy még egyszer a markukban lesz, így fel sem merült a gondolat bennük.
3. még az ünnep előtt kivégzik. Ez tűnt a legjobbnak. Pár óra alatt lehet, hogy meghal, ha nem, akkor eltörik a lábszárát a szombat beállta előtt (hogy hamarabb megfulladjon). Végül nem kellett csontját törni, mert 3 órányi szenvedés után, az átlagoshoz képest rendkívül hamar meghalt.
A bibliai leírások alapján, azt gondolom nem lehet így "leírni", bagatelizálni a Frigyláda szerepét... Nagyobb volt a szerepe, mint egy Istenre emlékeztető tárgy, bútordarab. A szentek szentélyében volt a helye. Ez is kell mondjon valamit... Dávid is hogy örült a Frigyládának, mikor haza hozták... "Közvetített" áldást és árkot is a láda puszta jelenléte is, attól függ ki birtokolta, hol tárólta.
Sokan szeretik hangsúlyozni Jézus tanítványainak bátoságát, elszántságát, és azt, hogy bármikor "robbantak" volna, ha Mesterüket bántodás éri. Egy gyenge példa: Jézus letartoztatása után mind szét széledtek, csak Péter merte Őt kisérni, úgy, a "kertek alatt", tisztes távolságból, aztán meg meg si tagadni! Meg ott van, hogy mikor Jézus feltámadása után asszonyok vitték a hírt a tanitványoknak, hogy Ő feltámadt, háát teljesen el voltak barikádozva a tanítványok félelmükbe, hogy Jézus után ők következnek elfogatással... Elbújtak, mint a kis nyúszik.
Ezek alapján nagyon nehéz elképzelni részükről a "lázadast" a római karhatalommal szembe!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!