A zsidó vagy a keresztény vallásba érdemesebb betérni?
Szia nneddudgi!
Én csak a Tanra utaltam:" Átkozott, aki nem tartja fenn a tannak szavait, hogy megtegye azokat! És mondja az egész nép: Ámen! " (Tehát nem marhaság)
Én hiszek a Tanach-ban és gyönyörködöm benne,de betű szerint lehetetlenség a megtartása (ezt te sokkal jobban tudod valószínűleg)ezért is nevezik egyes modern ortodox zsidó tudósok "antiegzisztensnek" a Tórát,tehát "létezésellenesnek",mivel betarthatatlan!
Az előző hozzászólónak üzenem,hogy vallásháborúról szó sincs.
További szép napot!
Szervusz
Nem akarlak a dilemmádban még jobban összezavarni, de talán segít Pál apostol a kérdésed eldöntésében:
" Mert nem az a zsidó, aki külsőleg az, és a körülmetéltség sem az, amelyik külsőleg van a testen, hanem az a zsidó, aki belsőleg az, és az ő körülmetéltsége a szív körülmetéltsége szellem által, nem pedig írott törvénygyűjtemény által. Az ilyennek dicsérete nem emberektől, hanem az Istentől jön." Róma 2:28,29
Akkor mégegyszer: "A zsidó vagy a keresztény vallásba érdemesebb betérni?"
Ezt helyetted senki nem döntheti el. Ismerd meg ezt is, azt is a híveket is, akik késõbb esetleg társaid, hittestvéreid lesznek, azán meglátod.
Van abban valami, amit KZitus nevű felhasználó idézett, persze ahonnan idézte, az is idézet ( összefoglaló, tartalmi idézet ), nem is akárhonnan, Yesaiyatól ( Ézsaiás ), Yirmiyahutól ( Jeremiás ), Yechezkéltõl ( Ezékiel ). Perszze, nem biztos, h KZitus nevű felhasználó érti is, de valószínû, h Pál ( rabbi Saul ) értette:
"nem az a zsidó, aki külsőleg az, és a körülmetéltség sem az, amelyik külsőleg van a testen" - de persze attól, hogy külsõleg,még lehet egyébként is, szóval az, hogy valaki zsidónak születik, azért nem vlószínû, hogy Pál szerint kizáró ok lenne :)
És persze az "írott törvénygyűjteményrõl" se árt tudni, hogy akik leírták, azt írták le, ami I-tentõl, "szellem által" jött.
( erre még egy kanyar alább )
++++++++++
Szia Roland G. nevű felhasználó!
"Én csak a Tanra utaltam:" Átkozott, aki nem tartja fenn a tannak szavait, hogy megtegye azokat! És mondja az egész nép: Ámen! " (Tehát nem marhaság) "
Rosszul utaltál ( tehát mégis marhaság ). :) Mindjárt mondom, mit mond a Tan, csak elõbb
"nevezik egyes modern ortodox zsidó tudósok "antiegzisztensnek" a Tórát,tehát "létezésellenesnek",mivel betarthatatlan!"
Nos, akik a Tórát "antiegzisztensnek", "létezésellenesnek", betarthatatlannak nevezik, azok lehetnek modernek, akár tudósok, akár még zsidók is, de semmiképp sem ortodox zsidók.
Ugyanis az ortodox zsidók pont attól ortodox zsidók, hogy nem csak mondj+ak, hogy bearható, de BE IS TARTJÁK.
Amihez persze tudni kell, mit mond a tan VALÓJÁBAN. Ezt mondja:
Tartsátok meg rendeleteimet és törvényeimet, melyeket ha megtesz az ember, él általuk ( 3Móz 18,5 )
Ezt idézi a Talmud is, amikor egy rabbi azt kérdi, honnan tudjuk, hogy az emberélet veszélye ( életmetés kötelessége ) felülírja még a szombati tilalmakat is?
És, hogy világos legyen, külön kiemeli: tehát ÉL általuk és NEM MEGHAL általuk.
Ezért van, hogy ha emrélet van veszélyben, akkor három kivétellel MINDEN parqncsot, szabály meg szabad, sõt, ha az életmentéshez szükséges, akkor meg KELL szegni.
( Amit még akkor sem szabad megszegni: házasságtörés, bálvanyimádás, gyilkosság tilalma. ( A sorrend persze nem rangsor, hisz egyiket se szabad, hanem a Talmud ebben a soirrendben tudja levezetni a Tórából ( aztán egyiket a másikból ) )
( Tehát, mint mondtam, mégis marhaság - ott nem egyszerûen betûk vannak, a betûsorozatok végül GONDOLATOKAT fejeznek ki, a SZELLEME fejezik ki, azt kell belõle kiolvasni. Elismerem: olykor nem egyszerû. ). :)
Szia nneddudgi!
Ismerem a pikkuah nefes elvét,rabbinikus szabály!
A rabbinikus könnyítéseket is ismerem,de a Tóra betű szerinti megtartása,lehetetlenség!
A szombat megszegőjét,halálra kellene ítélni stb...
Erre mind megvan a rabbinikus válasz,de az már nem az Írás megtartása!
Shalom!
Szia Roland G.!
"de az már nem az Írás megtartása!"
Szerinted és talán a kariták szerint.
Azért tegyük fel, hogy a rabbik legalább annyira tudták, tudják, mi az irás megtartása és mi nem, mint Te. Hogy az ilyesmit hogy kell, ahhoz nézz meg egy zsidó imakönyvet ( "Sámuel imája" - nagyobb könyvesboltban valószínû és ahhoz, hogy egy oldalt elolvass, nem kell megvenni :) ) ebben a 30-ik oldalon találod Rabbi Jismáél ben Elisa tizenhárom alapelvét a Tan kifejtésére.
Megtalálható ebben is: real-phd.mtak.hu/31/1/olahjanos_parabolikus-dissz_doi.pdf a 23. oldalon.
Persze, ezeket is alaposan át kell gondolni, mert a fordítások ( lévén a héber szöveg igen tömör ) csak megközelítõen értelemszerûek, a magyarázat külön tanulmány. A link "A zsidó kommentárok alapelveiről" értekezik a 19. - 27. oldalon.
Addig is a lényeg: "melyeket ha megtesz az ember, él általuk" ( 3Móz 18,5 ) - tehát ÉL általuk és NEM MEGHAL általuk. :)
Szia nneddudgi !
Sehol nem írtam,hogy meghal,csak annyit,hogy vagy mind a 613 parancsot meg kell tartani,vagy ha egyet megszegsz,akkor az egészet megszegted és átok alá kerül az ember,hiszen a Tóra egy egységes egész törvényrendszer.
Ha jól tudom,akkor a hivatalos álláspont az,hogy egész Izrael a halotti tisztátalanság állapotában van.
Ez igaz ugye?Mivel a tórai előírásnak megfelelően nem lehet elvégezni a rituális megtisztulást.
Szia Roland!
Fuss neki még néhányszor!
Azt is megadtam, hogyan.
( Rossz hír: Euklidesz ugyan a matematikáról mondta, de a Tórában sincs "királyi út". :) )
Igen tisztátalanok vagyunk, Izraelben is, azon kívül is. Még az is ( nagy valószínûséggel ), aki sose nyúlt halotthoz és nem volt temetõben se, mert járhatott olyan helyen, ahol valaha eltemettek halottat ( pl vh-ban elesett katonát ). Ezért nem léphetünk a Templomheyre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!